Forum > Geluid

Turbosound

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjtvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2017
Laatste: 13-3-2019
Berichten: 9
11-3-2019 14:08
In het vorige forum werd ik niet veel wijzer. Ik ben benieuwd naar de iq serie van Turbosound. Qua prijs valt dit zeer mee. Ik ben van plan om 4 topjes iq12 en 2 subjes aan te schaffen. Ik gebruik dit vooral in feesttenten variërend van 6 x 10 meter tot 10 x 40 meter. De laatste komt een enkele keer voor. Daarom de extra topjes om op een meter of 15 verder nog 2 topjes kwijt te kunnen.

Is deze set zijn geld waard? Komt het in de buurt van een en technologies dva s09 ivm met de DVx d12? Ik gebruik het misschien maar 10x per jaar. Ben benieuwd naar jullie mening.

Heeft er ook iemand ervaring met het aansluiten van de ethernet kabel icm een mengpaneel?

Hoofdvraag. Is deze set zn geld waard? Of zijn er betere alternatieven voor 3000-4000 euro?
DjtvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2017
Laatste: 13-3-2019
Berichten: 9
11-3-2019 14:59
Nog even voor de duidelijkheid. Het gaat vooral om dj werk. Af en toe wat zangers. En af en toe een klein bandje.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
11-3-2019 15:12
Ga zeker eens luisteren naar FBT.
Ik heb de Turbosound IQ10, Siena12 en 18 gehad en zeer snel weer verkocht en terug naar FBT.
Geen headroom, veel vage processing waarvan je niet weet wat het doet en geen volume.
De Siena 18 inch sub zou op papier meer moeten doen dan een FBT Subline 18SA, in de praktijk krijg ik in mijn werkplaats de FBT niet in de cliplimiter, alles rammelt en de Turbosound gaf weinig volume en schoot al in de limiter.

De IQ is nog een slagje minder (en goedkoper) dan de Siena.

Overigens dank ik dat je met je budget erg optimistisch bent met een feestent van 10x40 meter.
We hebben een feesttent gedaan van 10 x 35 met daarin op front 8 subs, 4 dubbel 12" toppen en een delaystack.
Overigens kan je met de FBT Mitus 215 en 218 subs wel die feesttent doen, maar heb je echt wel budget te kort.

FBT X-Pro(hout) is naast de X-lite (kunststof) de meest betaalbare, voor 3K heb je dan wel 4 topjes en 2 subs, maar dat is voor een tent van 10 x 40 echt te weinig.
Kijk dan eerder naar dubbel 18 subs en 1 paar toppen om te starten.

Is huren geen optie?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DjtvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2017
Laatste: 13-3-2019
Berichten: 9
11-3-2019 16:53
Meerderheid is niet in die tent en als het in die tent is staat er max 300man binnen. En inderdaad huren is een optie. Maar vind het zonde van het geld. Die paar keer per jaar huren komt al snel op mijn budget neer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
12-3-2019 10:09
Ik heb een paar dingetjes van turbosound verkocht, allemaal was het prima spul voor het geld.
Voornamelijk houten kasten, dus geen ervaring met het kunststof gebeuren.
Ik zou zeggen, ga het beluisteren en als het kan vergelijken met wat je nu hebt om te zien of je vooruit gaat.

Van een model weet ik wat meer;
Ik heb een stuk of tien keer de TB366 verkocht, dit is een prima actieve sub emt ook nog een extra 2x200 watt versterker er in voor topjes.
Deze is prima voor kleine feestjes.
Maar ik heb ze meestal verkocht als sub in kerken waarbij een bandje een lekkere sub nodig had voor een voller geluid.
Je zal verbaast staan wat een prestaties in bas voor dat geld.
Er zit zelfs een heel aardige processor ingebouwd die je helemaal kunt in stellen, en zelfs op slot zetten.

@Frank; je noemt wel erg vaak FBT, je laat geen gelegeneheid voorbij gaan.....
Het zou minder bevooroordeelt overkomen als je ook in een rijtje daarbij HK, Audac, enz. zou noemen.
Allemaal merken in het zelfde prijssegment en gelijkwaardige kwaliteiten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
12-3-2019 13:03

Tom schreef:

@Frank; je noemt wel erg vaak FBT, je laat geen gelegeneheid voorbij gaan.....
Het zou minder bevooroordeelt overkomen als je ook in een rijtje daarbij HK, Audac, enz. zou noemen.
Allemaal merken in het zelfde prijssegment en gelijkwaardige kwaliteiten.
Klopt, omdat ik enorm fan ben.
Sinds het bij de huidige importeur zit is het commercieel namelijk totaal niet meer interessant, aan Turbo zou ik meer verdienen, dus uit commercieel oogpunt roep ik het niet.
Prijs/prestatieverhouding is bij FBT echter meer dan prima, klankmatig beter dan vergelijkbare kastjes van JBL, RCF, EV etc, die overigens ook commercieel niet interessant zijn.
Audac is geen speler in dit segment, HK heeft mij nooit kunnen bekoren.
LEM vond ik prima, maar is er helaas niet meer.
Fohhn is prima, maar prijzig. Hebben we ook een en ander van.
Amate/Master vind ik ook goed, maar gebruik ik zelf niet.
LD systems schijnt ook leuke systemen te maken, maar de SPL ligt wel wat lager.
Martin Audio, L'Acoustics etc liggen echt een segment hoger en dus duurder.

Bovenal wilde ik mijn ervaring met het huidige Turbosound delen, waar ik zeer snel van terug ben gekomen, teleurstellend. Turbosound is zeker niet meer wat het ooit geweest is. De demo leek imponerend, maar het eerste optreden was met geknepen billen om headroom en klank.
TB366 is volgens de informatie die ik kan vinden een bracket en geen sub. Denk dat je de Inspire subs bedoeld?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
12-3-2019 19:51
Turbosound iNSPIRE iP15B
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjtvStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2017
Laatste: 13-3-2019
Berichten: 9
13-3-2019 20:24
Nog andere ervaring met de iq serie van turbosound?
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 281
14-3-2019 15:48
Heb met de iq12 en iq15 gewerkt voornamelijk als DJ monitor.
Op zich een prima kastje maar niks aparts naar mijn mening, vergelijkbaar met kastjes in hetzelfde prijssegment, wel veel opties aan boord maar persoonlijk heb ik er niet zo veel mee, ik heb liever een kastje met zo min mogelijk opties, de kans dat het dan misgaat omdat iemand het niet kan laten aan de knopjes te zitten is dan een stuk minder.
Turbosound heeft zo zijn eigen groepje fans volgens mij sneaky :V , ik zou zelf in jouw geval eerder kiezen voor bijv. RCF, dat word wat breder verhandeld, bekender en waarschijnlijk ook wat waarde vaster t.o.v. de IQ serie.
Ik heb ook enkele 12" kunstof FBT toppen gehoord (type durf ik zo niet meer te zeggen) maar daar werd ik niet bepaald warm van, wellicht voor het geld een goede instapper maar ik zou ze niet langs een rcf 312 o.i.d. durven zetten.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
14-3-2019 16:43

Bestek schreef:

Ik heb ook enkele 12" kunstof FBT toppen gehoord (type durf ik zo niet meer te zeggen) maar daar werd ik niet bepaald warm van, wellicht voor het geld een goede instapper maar ik zou ze niet langs een rcf 312 o.i.d. durven zetten.
Vermoedelijk de oude Maxx toppen? Ondertussen al een aardige update gehad.
De instap X-Pro 15A heb ik naast de RCF ART 525A gehad en dat won de FBT op alle fronten, behalve max SPL. Voor een speaker die nog niet de helft kostte (nieuwprijzen) uitstekend dus.
Meer laag, meer mid, fraaier hoog (tot tegen de max, dan gaat de RCF een fractie langer door)
Alles van FBT heeft (custom)B&C drivers met uitzondering van de X-series, dat zijn de enige met (weliswaar custom) China drivers. R&D wel in italie gedaan overigens.

Onlangs een Audiophony Atom 12 getest, zelfde soort processing (plaats etc) in als de IQ series.
Klankmatig zeker niet slecht, maar passend in het segment.
Denk dat je in dat segment ook de LD systems eens kan beluisteren.
Ik heb ook via mijn importeur de Soundsation kastjes gehoord. Voor het geld ook netjes, passend binnen het segment.
Zeker niet slecht voor de relatief lage prijzen. Ging om de Hyper 12A en 18A
link

Denk dat de algemene regel ook hier opgaat: luisteren, luisteren en nog eens luisteren.
Besluit dan wat bij jou past.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)