Forum > Licht

Lichttafels koppelen

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
12-10-2017 14:14
Goedendag,

Na mijn oriëntatie naar een andere/nieuwe lichttafel, zag ik dat diverse tafels, de mogelijk bezitten om op 1 vd dmx uitgangen, deze te inverteren naar een ingang, zodat je hier een soort slave tafel op aan kunt sluiten. (Waarbij de kanalen vd "slave" dan van de hoofdtafel afgaan. )
Wat is het idee hier achter?

Let op! Ik bedoel dus niet , het koppelen zoals bij grote installaties, waarbij je met meerdere technici aan een installatie werkt, programmeert en bedient (simultaan/parallel gekoppeld)
Without a lightengineer, it will be dark.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
13-10-2017 09:38
Als ik ervan uit mag gaan dat je over de Chimp spreekt, je kunt dan een andere lichttafel gebruiken om te mergen. Het signaal van de externe lichttafel wordt doorgegeven op een universe dat je kunt kiezen op de Chimp.
Ook hier kan úw reclame staan!
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
13-10-2017 19:40
Als ik ervan uit mag gaan dat je over de Chimp spreekt, je kunt dan een andere lichttafel gebruiken om te mergen. Het signaal van de externe lichttafel wordt doorgegeven op een universe dat je kunt kiezen op de Chimp.
Heb het bij de Chimp gezien idd, maar zag het ook bij een andere tafel. Heb ook ergens gelezen, dat het soms gebruikt wordt om bijvoorbeeld een deel vd verlichting (wand of barverlichting, algemene verlichting bijv.) Apart te houden qua sturing. Maar dat kun je dan toch ook onder een aparte cue zetten?
Without a lightengineer, it will be dark.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 9469
13-10-2017 22:00
met een Merger kan je elke DMX tafel samen op de zelfde lijn zetten?
Zolang ze maar niet de zelfde kanalen uitsturen.
En ik begrijp het wel, Breackground op een aparte tafel, zodat je daar niet de hele tijd over hoeft na te denken, en ook gemakkelijk snel kan ingrijpen als het nodig is.

Wat is er nu zo moeilijk ?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
15-10-2017 00:59
grandMA bv heeft lokaal een dmx in, deze kan je onderandere gebruiken om met eender welke tafel faders te triggeren. Op Chamsys bv kan dit ook (maar ik geloof via artnet). Is altijd te zien wat je wilt. Deze manier is interessanter als een merger gebruiken omdat je dan 1 systeem hebt waar je op werkt en de 2e tafel dient uiteindelijk alleen maar voor het triggeren van playbacks...
Fun is serious business!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 13458
16-10-2017 10:17

Tom schreef:

met een Merger kan je elke DMX tafel samen op de zelfde lijn zetten?
Zolang ze maar niet de zelfde kanalen uitsturen.
Bij deze mergers kun je er ook voor kiezen dat gelijke kanalen gemengd worden. Meestal gebeurt dat dan in de HTP stand (dus hoogste waarde wordt doorgeven). Dus dan inderdaad geschikt voor bijvoorbeeld instellen van achtergrondje op de ene tafel en lopende programma's op de andere tafel.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)