Forum > Geluid

Compacte line-array

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
11-4-2017 06:52
Precies. VRX kun je dan ook afstrepen: je zult minimaal 2 toppen per kant gebruiken vanwege de kleine verticale spreiding. Da's dus 42kg om op een stokkie te hijsen. VRX toppen zullen min per 2 in een flightcase gaan. Vwb vorm zijn die line-array kastjes erg onhandig om los in een bus te hebben. Elke keer je compact array opbouwen uit losse kastjes wil je niet, dus zitten ze meestal hijsklaar per 3 in een flightcase oid. Daar kun je bijna niet alleen mee werken.

Op-/afbouwen van mijn set kan ik alleen. Dat was nl. een eis. Ook de Brooklyn Audio set is alleen op/af te bouwen.

Ben benieuwd naar de demo ervaringen. Ga niet alleen luisteren, maar laat je maat ook de set op/afbouwen :-)
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
11-4-2017 06:57
10 jaar geleden had niemand het nog over arrays in normale toepassingen.....
Je moet zo'n ding ook maar kwijt kunnen, en de hang constructie heb het ook nog niet over gehad, maar die moet er ook maar zijn, of gemaakt worden. Kost tijd, weegt ook, en moet ook in transport.
Men wil een array omdat het stoer staat sneaky :V
Niet omdat het met verstand van zaken een bewuste keuze is.
Ik krijg tegenwoordig steeds meer kerken die dat ook willen......nou, ik heb er nog niet 1 daadwerkelijk gemonteerd.
Tis gewoon een kwestie van goed en eerlijk uitleggen.

En als je grote dingen wilt doen, heb je grote/zware boxen nodig, live with it.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
11-4-2017 08:36

Fridge schreef:

Hollender schreef:

Grote topkasten van 30 kilo of meer gaat het sowieso niet worden, ongeacht de output. Het moet handzaam blijven, door een man op te bouwen en ook nog achterin een transit passen.
ergens best wel bizar om dat als eisen te stellen voor een degelijk systeem voor 400+ personen....
Zo'n QSC kla systeem is dus zeer handzaam, een man van 65 kilo zet dus probleemloos twee topkastjes en een of twee subjes per kant, de topjes op een statiefje. Die kla's hebben een heel mooi systeem om ze aan elkaar vast te maken. En 400 man doe je daar probleemloos mee.

PvG schreef:

Precies. VRX kun je dan ook afstrepen: je zult minimaal 2 toppen per kant gebruiken vanwege de kleine verticale spreiding. Da's dus 42kg om op een stokkie te hijsen. VRX toppen zullen min per 2 in een flightcase gaan. Vwb vorm zijn die line-array kastjes erg onhandig om los in een bus te hebben. Elke keer je compact array opbouwen uit losse kastjes wil je niet, dus zitten ze meestal hijsklaar per 3 in een flightcase oid. Daar kun je bijna niet alleen mee werken.
Ik heb het op- en afbouwen van zo'n vrx set ook al eens bekeken. Valt goed mee hoor. Aangezien het meest met statief gewerkt gaat worden zullen de kastjes waarschijnlijk per stuk in een case zitten, of anders per twee, maar dan niet aan elkaar. Zo'n topkastje krijg je nog wel op een statief geplaatst, en een tweede er op lukt ook nog wel. Maar inderdaad wel een goede tip om de op- en afbouw ook even te demonstreren.

Tom schreef:

10 jaar geleden had niemand het nog over arrays in normale toepassingen.....
Je moet zo'n ding ook maar kwijt kunnen, en de hang constructie heb het ook nog niet over gehad, maar die moet er ook maar zijn, of gemaakt worden. Kost tijd, weegt ook, en moet ook in transport.
Men wil een array omdat het stoer staat sneaky :V
Niet omdat het met verstand van zaken een bewuste keuze is.
Ik krijg tegenwoordig steeds meer kerken die dat ook willen......nou, ik heb er nog niet 1 daadwerkelijk gemonteerd.
Tis gewoon een kwestie van goed en eerlijk uitleggen.

En als je grote dingen wilt doen, heb je grote/zware boxen nodig, live with it.
Het gaat hier dan ook om een compacte array, meer bedoeld om op statief te zetten en in een enkel geval gevlogen moet worden. Die enkele keer dat dat zo is zullen de voorzieningen er ook wel voor zijn.
Zoals gezegd zou ik ook niet specifiek naar een array uitkijken, ik denk dat je je dan veel te veel beperkt en zo een hoop ander interessant spul mist. Ook beperk je jezelf qua mogelijkheden, maar goed, ieder heeft zijn eigen visie over hoe een soundsystem er uit moet zien, werken en klinken. En aangezien hij betaald kan ik hem alleen maar zo goed mogelijk proberen te adviseren. Ik zie het als een soort damagecontrol...
wink ;)
Free beats!
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
11-4-2017 12:18
Als ik dit lees denk ik gelijk ga met die maat (en ieder ander die het wel eens wil horen met de eigen oren) op de koffie bij Sander Scheepstra van Brooklyn Audio. Vriendelijke man en heeft echt verstand van de techniek. Brooklyn Audio wordt tegenwoordig zelfs naar de USA verscheept en hij heeft daar een eigen importeur zitten.

(Ik heb geen aandelen maar heb Brooklyn Audio meermaals gehoord op verschillende locaties zowel binnen als buiten. Sander persoonlijk meermaals gesproken op diverse dagen zoals mengtafel testdag, ParkPodium Boom en Bosch, etc.)
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
11-4-2017 13:04
Wij werken hier veel met JBL VRX 932 LA-1 en daarnaast Adamson S10. Het VRX is erg compact, en gemakkelijk in je eentje op te bouwen. De VRX'en zitten per 2 in een zeer compacte flightcase. Is maar net hoe je de kisten maakt... De topjes kan je per 1 of 2 op een statiefje zetten en vanaf 3 vliegen wij het meestal. Daarnaast kan je ook kiezen om de toppen te stacken tot max 3 hoog (tja, de onderste duikt dan wel erg veel). Vliegen kan vrijwel niet meer dan 4 topjes, gezien je anders veel te rond gaat.

Achter het VRX hebben wij LAB Gruppen versterkers (PLM12K44's / FP10000Q). En ik moet zeggen dat dat wel erg goed gaat. Wij gebruiken dit regelmatig op diverse feesten / feesttenten. Zowel geschikt voor DJ's als bands. Qua klank is natuurlijk altijd iets over te zeggen, maar als je gaat kijken qua prijs/kwaliteit is het een dikke prima. Hebben er regelmatig feesttenten mee gedaan tot zo'n 800 man, met 4 kasten per kant. Qua subs hebben we er SRX718S onderliggen of A-subs (dubbel 18) en dat gaat prima.
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
11-4-2017 13:17
Heb je al eens naar Odin gekeken? Betaalbare modulaire line array. Demo's kunnen gegeven worden in een theater in Heerlen.

www.odin-audiosystems.com/
www.facebook.com/pg/ODINAudioSystems/photos/?tab=album&album_id=2125595130999176
Ook hier kan úw reclame staan!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
11-4-2017 20:04
Interessant. Brooklyn kende ik (van horen zeggen), ik zou er dolgraag eens een demonstratie van krijgen, gaan ik zeker dus eens voorstellen. Odin ziet er ook interessant uit. Heerlen is ook niet zo ver van hier, sterker nog, ik ken daar mijn weg wel een beetje. Ook een kandidaat voor een demo dus!
Dank voor de input zover allemaal!
Free beats!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
12-4-2017 16:37
Iemand al eens van CVR-audio gehoord?
We gaan volgende week eens kijken en luisteren naar de w-82b in combinatie met de w-15bp (wat dat ook moge betekenen)
Free beats!
Stefke96Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2011
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 499
12-4-2017 17:33
Als ik zo even snel kijk china?
Specs zien er op het eerste gezicht niet super uit (uiteraard blijven het specs). 116 dB voor een enkele array kast, en 130 dB voor een 15" sub. Ook is 45 Hz niet echt laag dus eerder een baskast.

Ken de kasten eigenlijk niet, maar zou het zelf niet snel aandurven.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
12-4-2017 19:59

Hollender schreef:

Iemand al eens van CVR-audio gehoord?
We gaan volgende week eens kijken en luisteren naar de w-82b in combinatie met de w-15bp (wat dat ook moge betekenen)
Nee, nooit van gehoord. Als je nu een keer een paar drivers naar de elektronen hemel helpt, wat dan?

116dB peak voor 1 kastje is dus 128dB peak in het mid voor 4 kasten. Da's niet heel veel. Schaalbaar? Ik zou niet weten welke klus je kunt doen met een enkel kastje (behalve de minder leuke...). Dit past toch niet op een statief? Kansloos.
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)