Forum > Geluid

Antenne Booster/Splitter

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
18-9-2016 00:56

Frank76 schreef:

Jadjong schreef:

Shure zet op zijn beurt weer spanning op de BNC om de actieve vlaggen te voeden.
Alleen bij de antenne aansluitingen van de splitters, niet bij de ontvangers toch?
Niet op de uitgang van de splitter, wel op de aansluiting van de ontvanger zelf. De vlag doet het ook op een enkele 1HE ontvanger.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
19-9-2016 08:05
Lijkt me niets dat een kleine keramische condensator niet op kan lossen (zo'n klein roze-bruin ding). De waarde kies je zo dat z'n impedantie te verwaarlozen is ten opzichte van de impedantie, bij de frequentie in kwestie. Xc = 1/(2 x 3.14 x f x C). Zelf even invullen (en er daarbij zorgen dat Xc niet boven de |5| uitkomt). C ook weer niet te groot maken (want hoe groter de C, hoe hoger de zelfinductie). 5 lijkt mij een prima uitgangspunt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
19-9-2016 09:21

Jadjong schreef:

Shure zet op zijn beurt weer spanning op de BNC om de actieve vlaggen te voeden.
Tja, dat doet Sennheiser maar zelfs fabrikanten als T.Bone ook op hun antenne splitters anders heb je niets aan actieve antennes. Het ging dan ook om het uitzonderlijke geval dat Sennheiser ook spanning op de BNC zet die naar de microfoon ontvangers gaan.

Tip van Dré is ook een oplossing inderdaad.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)