Forum > Licht

Avolites Pearl tafels uitgespeeld

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 13458
23-8-2016 16:35

Dj-bart schreef:

Ik heb er 1 keer op gewerkt, waarbij de tafel bleef crashen, uit pure ellende toen overgeschakeld op een martin dongle.
Buggy software versie wellicht? Ik hoor eigenlijk geen negatieven dingen over de Showtec Creator tafels.
Maar het hele merk showtec is natuurlijk vooral bedoeld voor de onderkant van de markt en niet voor het pro werk.
Precies hetzelfde zeiden we een jaar of 20 geleden over het merk Martin (en Robe enz. enz.).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-8-2016 17:56
Alleen timmert showtec nu al langer dan 20 jaar aan de weg en eigenlijk zijn alleen de spots uit de infinity serie heel goed. (met uitzondering van een aantal producten zoals de spectral M800, T4 balken etc).

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld, zelfs ik heb nu liever een showtec spot dan een martin uit de rush serie.

Gezien je webshop is het wel duidelijk dat new-line overtuigd is van het merk ;-)
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
24-8-2016 02:05
Draai nu ruim een jaar met de showtec creator 1024pro, 1e softwareversie zaten idd nogal wat fouten in. Geloof dat nu de 4e versie draait (2.3.10) van begin augustus dit jaar, 1e versie is er software is er ook niet meer. Draai zelf ook de laatste versie, nadeel van de laatste versie is wel, dat er zo veel aangepast is, dat bij een update, je bewaarde shows etc kwijt bent (of backup maken incl oude software) alleen je fixtures en patch blijven behouden.
Maar goed bij de showtec werkt de locate functie wel en bij de avo tafels niet (of bij bepaalde versies niet iig)

Rush is toch het b-merk van Martin? Waarom anders Rush by Martin?
heb zelf alleen met de mh3 gewerkt en naast wat rumoerig en een wat aanwezige ventilator, niks mis mee. Wat is er met de Rush serie dan? (Andere topic?l

Showtec, botex en Lite-puter, elation, etc., hebben altijd de naam gehad van voor amateurs.
Botex zie je hier haast niet meer (al vind ik de Botex dc2448 beter dan de showtec showmaster 48), maar wel in duitsland.
Lite-Puter? Bestaat dat nog?
Showtec probeert echt wel aan de weg te timmeren in het hogere segment, de mh reeks van de infinity en de nieuwste serie van de phantom, schijnen het toch aardig te doen
en is voor de kleinere bedrijven een betaalbaar iets.
De mac101 van Martin of zijn kloon van briteq, wijs mij het verschil maar aan, buiten de prijs...
Wij kiezen toch wel gauw voor een gevestigd merk, want dat is goed, maar wel 1,5x zo duur.
Ik heb voor de showtec gekozen omdat, die voor mij betaalbaar was en als enige qua mogelijkheden etc in de buurt kwam van de gevestigde merken.
En wanneer kom je nou met een gewone dj-set of alround coverband oid nou boven de 1024kanalen uit? (Uitgezonderd als je led-matrixen gebruikt, die vreten kanalen)
maar met een paar (led)parren, wat kopjes, blinder, stroboscoop, rookmachine, red ik het prima.
De showtec kost ca 2060 euro, de pearl tiger ca 4700. Nu de pearl wegvalt, zitten de champsys mq40n en de MA dot.2 daar nu met hun vanaf 6000 nog het dichste bij, avolites 1e volgende begint vanaf ca 10.000 geloof ik. Dat moet allemaal terug verdient worden.
Daarom ben ik benieuwd wie er in dat gat springt. (Ga ik ervan uit dat we nu niet massaal naar de {vereredelde}pc grijpen met dongel en/of wing)
e
Without a lightengineer, it will be dark.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
24-8-2016 09:08
Infinity springt in dat gat laugh :D

vimeo.com/highlitetv/infinitychimpcontroller check het filmpje maar eens. De geïnterviewde (Graham Eales) heeft vroeger de Zero 88 Fat frog ontwikkeld en hoge functies bekleed bij Philips entertainment lighting. Hij heeft ook deze Chimp lichttafels ontwikkeld. Er komen 2 versies:

Chimp 100
- 2 universes
- 100 fixures
- enkel console, je moet er zelf een touchscreen bij kopen
- marktprijs rond de €3400

https://i65.tinypic.com/2epos50.jpg

Chimp 300
- 4 universes
-300 fixures
- 22" touchscreen ingebouwd
- Marktprijs rond de €4800

https://i68.tinypic.com/6teq8w.jpg

Er zal binnenkort meer info over vrijkomen, 1 en 2 oktober is de officiële introductie en ze zijn dan ook direct leverbaar.

Overigens herken ik het negatieve verhaal van Dj-bart mbt de Creators niet. Eigenlijk alleen maar positieve reacties. Er worden in Kerkrade trainingen gegeven en de telefonische/email support is ook prima geregeld.

Het merk Showtec krijgt vaak geen eerlijke kans. Als Robe of Ayrton kleurschaduw hebben bij mengkleuren dan hoort dat erbij en was dat dus het beste resultaat dat met de huidige technologie gehaald kan worden. Als Showtec kleurschaduwen heeft op een kop of bar die 1/3 kost, dan is het negativiteit alom. Het is grappig om te zien hoe veel mensen door een gekleurde bril kijken. Mensen valt het niet op dat een Sharpy een hotspot heeft, terwijl ze er bij een Infinity iB-5R over vallen. Mensen valt het niet op dat de mechanische dimmer bij a-merken de laatste 5% niet mooi dimt en de beam vertroebeld raakt. Bij een spot van Showtec is dat opeens een heikel punt.

Om een paar producten te noemen: Spectral M800, Sunstrip, Phantom 50 Octostrips, festivals en tours die met Infinity gedaan worden... Ook al probeert men het merk vaak naar beneden te halen omdat het 'niet pro' is (rekbaar begrip), er wordt gewoonweg veel mee gewerkt. Het zijn prima producten, zeker als je het afzet tegen de prijs die je ervoor betaalt!
Ook hier kan úw reclame staan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 13458
24-8-2016 09:50

Dj-bart schreef:

Gezien je webshop is het wel duidelijk dat new-line overtuigd is van het merk ;-)
Nou... Dat is ook weer wat te zwart/wit. Ik blijf liever naar het product zelf kijken (en bij merken die hoofdzakelijk dingen inkopen en laten voorzien van hun eigen logo is dat volgens mij ook nog steeds de beste manier).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
24-8-2016 10:56

Hanzie schreef:

zitten de champsys mq40n en de MA dot.2 daar nu met hun vanaf 6000 nog het dichste bij
MQ40 kost heus geen 6000 hoor... En de dot2 ligt er ook nog wel een stukje onder :)
Fun is serious business!
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
24-8-2016 11:08

Viero schreef:

Hanzie schreef:

zitten de champsys mq40n en de MA dot.2 daar nu met hun vanaf 6000 nog het dichste bij
MQ40 kost heus geen 6000 hoor... En de dot2 ligt er ook nog wel een stukje onder :)
Dot 2 staat hier heel wat hoger nochthans: www.rolight.nl/Home/Webshop/sturing/%28licht%29sturingen/REMAD2B10/MA-dot2-core-stuurtafel-incl.-desklamp-en-stofdek
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
24-8-2016 13:42
Luc, we kennen allemaal het verschil tussen rrp en inkoopprijs, dat werkt bij chamsys ook zo.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
25-8-2016 07:54
Kijk TimD, dat zijn iig berichten en info, waarvan ik denk, dat is misschien de moeite om in de gaten te houden. wink ;) happy :)

Veel verhuurbedrijven werken nu nog met de pearl 2008/10, expert of tiger tafels, hebben, diverse martin mac250 krypton en/of entour koppen en een atomic 3000 strobe.
Die tafels vloeien straks langzaam weg, de koppen ebben al wat langer weg en op dit moment ken ik van martin zelf uit niet direct daar goede vervangers voor. (De Rush by Martin koppen vindt ik zelf niet direct een verbetering)
Wie weet wordt dat straks wel een infinity van showtec of een briteq kop.

Showtec (Highlite) zelf doet er iig veel aan om dat beeld te verbeteren en zijn wel degelijk een serieuze speler in de professionele wereld. Richten ook complete discotheken in etc.
Ook voor mij als freelance lichttechnicus, voor wie het gewoon een hobby is, hebben zij mij keurig geholpen (toen ik de creator 1024pro kocht, waren er maar weinigen die de tafel kenden) hebben mij toen paar keer telefonisch geholpen en ben ook daar geweest voor een workshop.

Btw ooit keer met de band op stap geweest, waarbij de licht en pa er al stonden. Licht: wat frontparren, stairville tri-led parren een atomic, lem rookmachine en wat martin koppen *.
Had een priklijst gekregen incl de dmx adressen van alle fixtures.... tafel gepatched, show programmeren, dacht ik.... razz :p ik denk 1 vd koppen doet raar, anders dan de andere, mijn patch gecontroleerd nee ook goed, eigenaar bedrijf gebeld, die dmx adressen klopt dat wel?? Hij absoluut, heb die adressen vanmorgen nog uit mijn tafel gehaald, waarom dan? Nou zeg ik 1 vd koppen doet raar.... oh zegt hij dat is een entour, patch die maar. angry Probleem opgelost ik had namelijk lijst met krypton's doorgekregen bleek dus 1 entour tussen te zitten...
Without a lightengineer, it will be dark.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
30-8-2016 19:41
1 x bewerkt. Laatst door Hanzie op 31-8-2016 19:10
Wat ik al aangaf, hier in het noorden kom je chamsys eigenlijk niet tegen, hier is het vooral de pearl tafels en een enkele ma.
voor zover ik weet is het in het zuiden en dan met name in België, weer vaker de chamsys.

Nou ben ik benieuwd, is het bij jullie bekend, welke tafels er in jullie regio het meest gebrukt worden?
Without a lightengineer, it will be dark.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)