Forum > Licht

Avolites Pearl tafels uitgespeeld

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
20-8-2016 15:04
Zoals de kenners wel weten is Avolites gestopt met de productie van de Pearl 2010 en Tiger tafels, wat nog rest is het restant wat nog bij de diverse afnemers in de magazijnen ligt, dit zal echter gauw afnemen (de 2010 is er al niet meer of nauwelijks nog volgens mij) Ook 2e hands zijn deze tafels nauwelijks te krijgen.
Avolites is aardig aan de prijs, maar met name de Tiger was nog redelijk betaalbaar (voor een particulier nog steeds prijzig, echter de nog leverbare Avolites tafels zijn echter stukken duurder) , met het wegvallen van deze tafels, komt er ook een einde aan het gebruik van de rollerpage (de resterende tafels hebben deze niet meer)
Ben benieuwd waarom Avolites hiermee gestopt is, met deze toch immens populaire tafels, iemand een idee?
Wat komt hiervoor in de plaats of is er voor in de plaats gekomen?

Showtec is een paar jaar terug (2014 geloof ik) voor een deel hierin gesprongen met de komst van de showtec creator 1024pro, die in grote lijnen toch gebaseerd is op de pearl tiger en een aantal software updates later, een mijn inziens een prima alternatief hiervoor heeft (ook al is het een wat uitgeklede tafel met maar de helft van het aantal kanalen) maar wie de pearl kent, zal ook met deze tafel geen probleem hebben, alleen Showtec blijft helaas de naam houden van een consumententafel, al vindt ik dat zelf ten onrechte. Ik werk nu zelf ruim een jaar met deze tafel en naar alle tevredenheid en ja hij is iig een stuk betaalbaarder. :)

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, dat de Pearls verdwijnen, het waarom en wat de alternatieven zijn en wat jullie daar van vinden (zoals de Showtec).
Without a lightengineer, it will be dark.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
20-8-2016 15:42
Showtec is al jaren geleden begonnen met deze copy, welke in mijn ogen een erg slechte copy is.
Ik heb er 1 keer op gewerkt, waarbij de tafel bleef crashen, uit pure ellende toen overgeschakeld op een martin dongle.
Maar het hele merk showtec is natuurlijk vooral bedoeld voor de onderkant van de markt en niet voor het pro werk. En daar zal hij uiteraard heel goed voor zijn, hoewel ik denk dat je met een stukje software en een dongle een stuk gelukkiger wordt.

Met de opkomst van de Titan software is er ook een nieuwe manier gekomen van het indelen van je tafel en het programmeren van de tafel. Wat de rollen eigenlijk overbodig maakt.
Vooral door het touchscreen kun je veel meer kwijt dan en kun je ook nog eens veel sneller overal bij.
Wij hebben de Expert Pro, welke inmiddels ook niet meer leverbaar is in de verhuur, maar nu is het vooral de Arena die het moet gaan doen.

Ik mis wel een tafel die kwa kosten daaronder zit. Maar weer boven the touch II zit.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
20-8-2016 17:04
Ik heb geen idee Bart wat voor show (qua aantal fixtures etc en je uitstraling) je wilde neerzetten toen der tijd (hoelang terug??) met de showtec.
De 1e versie ook, qua software zaten idd wat fouten in, maar met de laatste 2 updates is mij de tafel iig nog nooit gecrashed, heb er nu zo'n 100 shows mee gedraaid.
En uh bij mijn weten wordt en werd zowel de showtec als de pearl in de zelfde fabriek in Guangzhou gemaakt.
uit deze fabriek rollen nog steeds de pearl tafels onder een andere naam van de band, maar weet niet of ze identiek zijn en je er zonder meer de avolites software op zetten kan.
Ben idd de roller gewend en dan iets anders lijkt mij moeilijk wennen, maar ben in het algemeen wel benieuw wat voor alternatief er is voor de pearl tiger en iig 1 die ook nog betaalbaar is voor de niet full-prof, maar die er meer uit wil en kunnen halen dan den de gemiddelde dj shows (die voor 100-200 euro tot in de late uurtjes door gaan) of bandjes die licht maar bijzaak vinden of in het echt lage segment zitten.
Het is voor mij een hobby. maar wil er qua show wel een professionele tint aangeven en ook de mogelijk hebben om er live mee te kunnen werken.
Ben daarom benieuwd naar suggesties of alternatieven, die ook voor de professionele hobbyist nog te betalen zijn.
Persoonlijk vind ik werken met een laptop en dongle niks, heb veel liever echte faders en knoppen onder mijn vingers.
Without a lightengineer, it will be dark.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
20-8-2016 19:44
De motor van de smart rolt ook uit dezelfde fabriek als die van de mercedes s-class. Wil niet zeggen dat het dezelfde motoren zijn of dezelfde specificaties hebben.
Sterker nog, als ik met die fabriek bel kan ik ook 100 tafels bestellen volgens mijn specificaties.

Maar als je niet kunt wennen aan een tafel zonder roller, waarom zou je dan willen wisselen?
De meeste technici die ik ken zijn maar wat blij met het touchscreen en gebruiken de rollen nog maar zelden.

Ik snap je vraag niet helemaal. Je bent helemaal blij met tafel en volgens jou is het een perfecte tafel zonder fouten.
Waarom ben je dan op zoek naar een andere?
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
21-8-2016 10:00
De showtec bevalt mij op zich goed, geen crash gehad oid en de software foutjes die er nog in zitten, leiden niet tot problemen.
Maar de tafel heeft zijn tekortkomingen, oa qua aantal fixtures is beperkt (80) bij gebruik van een aantal sunstrips of een matrix, loopt het al gauw vol, omdat een dimmer een fixture kost (ja dat is bij de pearl ook zo, maar daar staan dan 200 fixtures tegen over)
Op dit moment red ik mij nog met deze tafel, maar ik kijk wel vooruit en ben mij wel (zonder termijn) aan het oriënteren wat er op de markt is.
Hier is het vooral de pearl reeks die je overal tegenkomt, met name de 2008, 2010 en expert. Een enkeling gebruikt een MA en heel af en toe zie je een hog.
Maar die tafels zijn voor mij niet te doen qua prijs, het moet wel een leuke hobby blijven en 2e hands ook bijna niet te krijgen.
De pearl tiger, voldeed voorlopig aan alles wat ik denk te gaan doen en is nog enigszins betaalbaar, er is nog wat voorraad, maar dat zal niet lang meer duren.
Ik ben gewoon benieuwd, wie of wat er in dit gat springt of al is gesprongen en nog betaalbaar is.

Bij mijn weten, is in het noorden des lands vooral de pearl die de boventoon voert en in het zuiden/België kom je nog wel eens een champsys tegen, ik heb ze hier nog niet gezien iig, Al hebben zij nog wel een aantal betalbare opties, of dat iets is?
Welke andere tafel biedt (met de mogelijkheden/functionaliteit van de tiger in gedachten) dezelfde mogelijkheden tegen een prijs van de tiger (rond de 4 a 5000)?
Without a lightengineer, it will be dark.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
21-8-2016 10:34
De MQ40 kan alles wat de tiger kan en nog veel meer; maar de werkwijze is wel ff anders. In een vergelijkbare prijsklasse zou je ook naar de DOT2 kunnen kijken, echter hangt het nogal van je toepassing af of die aan je wensen voldoet.

Hoe dan ook, als je overstapt op een ander systeem zul je even flink moeten investeren in kennis van de betreffende tafels.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
21-8-2016 11:31
MQ40 komt van Champsys, DOT2 zegt mij daar en tegen niets, welk merk, is dat?
Wat ik her en der al gelezen heb weet ik idd dat de champs anders werkt, maar goed als je dat weet en alles is te leren. razz :p
Echter nadeel is, is dat een champs hier nauwelijks vertegenwoordigd is.
Without a lightengineer, it will be dark.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
21-8-2016 13:44

Hanzie schreef:

MQ40 komt van Champsys, DOT2 zegt mij daar en tegen niets, welk merk, is dat?
Wat ik her en der al gelezen heb weet ik idd dat de champs anders werkt, maar goed als je dat weet en alles is te leren. razz :p
Echter nadeel is, is dat een champs hier nauwelijks vertegenwoordigd is.
Pearl is een andere generatie. Het programmeren de dag van vandaag gebeurt met een andere denkwijze, daar beantwoordt Titan op. De manier van werken is gelijkaardig aan Chamsys en grandMA (die de DOT2 en MA2 heeft), alleen de manier van werken is iets anders. Proberen en gratis lessen gaan volgen is de boodschap :)
Fun is serious business!
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
23-8-2016 08:58
Ben altijd bereid om te leren, ook in mijn vrije tijd hang ik regelmatig wat lampen en effecten aan mijn tafel om het een en ander uit te proberen. Zo kwam ik er laatst achter dat op de showtec, als je een dimmer shape gebruikt, het verschil in intensiteit maakt of je forward of backword door de shapes scrolt. Bij voorbeeld: selecteer dimmer shape en je scrolt hier forwards door en je selecteert pulse 3:1 dan krijg ie een 100% output, als je nu shape selecteert en dan dimmershape je scrolt backwards naar pulse 3:1 krijg je een 50% output. Staat niet in de manual en ook bij de pearl kan ik het niet vinden. (misschien kan die het wel, heb er in de praktijk nog niet na gekeken)

Heb intussen zo eens gekeken naar de champsys en de ma dot2. De champsys is aardig compact, maar biedt veel. Nadeel van de champsys, is dat hij in NL dn dan met name in het noorden zelden gebruikt wordt, ken er in het noorden geen dealer van en heb ze hier in al die jaren ook nog niet gezien. Ligt dus nog wel wat werk voor de vertegenwoordiger. wink ;)
MA daarentegen, is hier wel vertegenwoordigd en kom je ook wel tegen. Al blijft avolites veruit het populairts hier en echt op iedere hoek zit wel een pa bedrijf met een avo, gevolgd door MA en sporadisch een hog.
Without a lightengineer, it will be dark.
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
23-8-2016 09:29
Hoor eens bij Aukes in Amsterdam voor ChamSys. Zij zullen u met plezier een demo geven.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)