Forum > Geluid

Klein membraan condensators voor live toepassingen

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JobleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-8-2016
Laatste: 24-8-2016
Berichten: 4
12-8-2016 11:24
Bedankt voor jullie antwoorden!

NT5 lijkt me de beste keuze voor me.
SM81 heb ik ook al met volle tevredenheid gebruikt op koren, maar deze is ook nogal duur.

Misschien nog een hele domme vraag... wink ;)
Voor studio begrijp ik dat je vanaf de bron een perfect geluid moet hebben en dat de keuze van de microfoon cruciaal is.
Voor live lijkt het me een heel ander verhaal: Als je weet dat je microfoon bv. een dipje kan gebruiken op 7kHz, is het dan zinvol om meer dan dubbel zoveel uit te geven voor een microfoon die met vlakke EQ goed klinkt? (Waarmee ik niet bedoel dat je een Skytronic pencil mic van €34,95 even goed kunt laten klinken als een Neuman wink ;) )
Voor een PA bedrijf, begrijp ik dat mijn redenering niet opgaat. Elke gasttechnieker kent de klank van de KM184 en de SM81...

Klopt mijn redenering? Of onderschat ik de invloed van andere parameters zoals de definitie van het geluid, ...

Terzijde: Heeft iemand ervaring met de Rode M5? Ik lees in Engelstalige forums dat deze qua klank bijna gelijk is aan de NT5, maar voor de halve prijs. Beetje moeilijk te geloven...

Groeten,
Johan
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
20-8-2016 01:25
KM184 is een mooie mic, maar voor mij te duur naar de prestaties

Als je dan een Mojave MA100 of MA101 er naast hoort die in dezelfde prijsklasse valt, je denkt bijna dat die Neumann een budgetmicrofoon is.
Het zijn nog geen Royer ribbons, maar het komt wel érg in de buurt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)