Forum > Geluid

Advies bij eerste EV RX set

(288 reacties. Pagina 29 van 29)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
14-2-2013 11:04
Beide bovenstaande reacties zijn handig voor mij. Ik wil sowieso nog ooit 2 extra SX300's aanschaffen (eentje is niet meer mooi genoeg en gebruik ik als Dj monitor). Als het tot die tijd nog niet is gebeurd dan lus ik de SX200'tjes door. Bedankt voor je ervaringsinfo Eric!
DjREsound
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
27-2-2013 10:49

DjREsound schreef:

Zoals de meeste hier weten is de RX nu vol in gebruik bij mij. Nu ben ik wel verplicht jullie wat terugkoppeling te geven natuurlijk, immers hebben jullie mij van goede adviezen voorzien toentertijd. Lijkt me wel zo netjes.

Op het moment heb ik 2 x RX118S subs, 4 x RX115 toppen, 2 x CP2200 en 1 x CP3000S versterkers, 1 x DC-one, 2 x SX300 wat voor mij super werkt. De eerste nieuwe aankoop zou zijn twee extra subs, maar dat heeft geen haast aangezien ik deze gewoon bij kan huren voor die enkele keer dat het nodig is. Alle speakers zijn van luidsprekerhoezen voorzien en onder de subs zitten natuurlijk blauwe wielen. Ik heb ook twee K&M wind ups voor tussen de subs en de tops.

Ik draai nu het gemiddelde feest tot ca. 300 man prima met 2 x RX118S en 2 x RX115 met 1 Dj monitor (meestal de SX300 op bruiloften, housefeestjes neem ik de RX115 als monitor). Is het feest in een lange of grote zaal of zijn er meerdere zones dan plaats ik wat satelieten verderop in de zaal (SX300 of de RX115). Is de groep meer richting de 500 man dan komen er twee subs bij en dan zet ik twee RX115 toppen naast elkaar op de subs (geeft meer spreiding en de bass komt mooier de zaal in). Voor feesten onder de 75 man of in kleine zaaltjes kom ik overigens ook weg met de SX300 als toppen. De CP versterkers kunnen alle configuraties met gemak aan trouwens, echt werkpaarden! Ik heb alle speakerkasten op 1+/1- gezet en gebruik voor de kabel van subs naar toppen altijd een switchkabel (met rode connectors, op jullie aanraden). Hierdoor kan ik altijd alles doorlussen. Alle kabels zijn van neutrik voorzien en 4 x 2,5mm2. De afwerking van de kasten is erg goed, ze zijn verder niet heel "schreeuwerig aanwezig". Gewoon degelijk en daar houd ik van.

De kwaliteit van het geluid is superieur op alle volumes. Daar kan ik kort over zijn. Echt een wereldset waarvan ik nog geen moment spijt heb gehad. Middels de DC-one is zelf kleuring aan te brengen mocht dat nodig zijn.

Enige nadeeltje tot nu toe (we blijven kritisch):
-de RX115 op het tussenpaaltje zetten in je eentje is gewoon net lastig qua gewicht. Het kan wel, maar ik probeer altijd even iemand te fixen die even meehelpt, want met zijn tweeen stelt het niets voor namelijk en dat scheelt mij mooi een hernia op latere leeftijd.

Tot zover, 100% tevreden over de aanschaf van deze set. Precies het geluid dat ik zoek (heel vlak in alle frequenties, op alle feesten in te zetten). Afhankelijk van wat de toekomst zal brengen kan ik wellicht denken aan extra subs of een actieve Dj-monitor (SXA360?, dan kan ik alle versterkers voor het front geluid gebruiken). Voorlopig heb ik echter een prima flexibele verzameling waar ik gewoon jaren mee vooruit kan door de goede uitbreidingsmogelijkheden.
Ik zat even te kijken naar je opstelling per feestje en zie dat je feestjes tot 500 man doet met twee subs en twee toppen per kant. ik heb zelf ook een rx set en gebruik twee subs per kant met een 212 top er boven op. ik gebruik deze opstelling tot 250 man. ik stapel momenteel mijn set door de onderste sub plat te leggen en dan de middelste rechtop met daar de top weer op. is opzich een mooie hoogte alleen of iedereen het mooi vind kun je je afvragen.
ik stuur mijn subs aan met een cp 4000s en de toppen met een cp3000s. ik vraag mij af of jij het echt kunt redden op een cp3000s met twee subs per kant tot 500 personen. ik zou in mijn geval twee dan nog twee subs bij huren en twee toppen. stapel de subs dan alle 3 plat en zet de toppen er dan recht op. ik ken trouwens de 115 speaker niet kun jij me uitleggen waarom jij hier voor gekozen hebt en niet voor de 212? ik heb zelf wel eens zitten twijfelen om er twee aan te schaffen maar denk niet dat het bij de grotere feestjes mooi staat naast een 212 zou er dan nog beter een 212 bij aan kunnen schaffen.
ik ben ook erg te vreden over de rx set maar heb mijn vraag tekens over het aantal personen dat jij doet met jou opstellingen. 1 sub per kant tot 300 man vind ik wel op het randje.
ik ben trouwens bezig met een nieuwe opstelling ik wil de toppen gaan laten vliegen in mijn truss brug kan ze dan op zo'n beetje alle hoogtes plaatsen en zet daar onder gewoon mijn subs netjes rechtop naast elkaar.
gebruik je op de dc-one trouwens een standaard pre set of heb je er zelf één gemaakt?
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
2-3-2013 20:13
Sinds deze week heb ik er nog twee RX118S subs bij gekocht!
DjREsound
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
2-3-2013 20:17

dj_stefan schreef:

Ik zat even te kijken naar je opstelling per feestje en zie dat je feestjes tot 500 man doet met twee subs en twee toppen per kant. ik heb zelf ook een rx set en gebruik twee subs per kant met een 212 top er boven op. ik gebruik deze opstelling tot 250 man. ik stapel momenteel mijn set door de onderste sub plat te leggen en dan de middelste rechtop met daar de top weer op. is opzich een mooie hoogte alleen of iedereen het mooi vind kun je je afvragen.
ik stuur mijn subs aan met een cp 4000s en de toppen met een cp3000s. ik vraag mij af of jij het echt kunt redden op een cp3000s met twee subs per kant tot 500 personen. ik zou in mijn geval twee dan nog twee subs bij huren en twee toppen. stapel de subs dan alle 3 plat en zet de toppen er dan recht op. ik ken trouwens de 115 speaker niet kun jij me uitleggen waarom jij hier voor gekozen hebt en niet voor de 212? ik heb zelf wel eens zitten twijfelen om er twee aan te schaffen maar denk niet dat het bij de grotere feestjes mooi staat naast een 212 zou er dan nog beter een 212 bij aan kunnen schaffen.
ik ben ook erg te vreden over de rx set maar heb mijn vraag tekens over het aantal personen dat jij doet met jou opstellingen. 1 sub per kant tot 300 man vind ik wel op het randje.
ik ben trouwens bezig met een nieuwe opstelling ik wil de toppen gaan laten vliegen in mijn truss brug kan ze dan op zo'n beetje alle hoogtes plaatsen en zet daar onder gewoon mijn subs netjes rechtop naast elkaar.
gebruik je op de dc-one trouwens een standaard pre set of heb je er zelf één gemaakt?
Ja hoor, ik draai met een gerust hart 500 man op een dubbele set. zolang het geen hardstyle feest is is dat volgens mij meer dan voldoende. Eén sub per kant tot 300 personen is ook inderdaad op het randje. Ligt aan de groepsgrootte, muziekstijl en vulling van de zaal die je wilt bereiken. de DC-one heb ik op een preset staan aangezien de RX118S met RX115 er gewoon in staat. Ik heb wel wat zitten vogelen en heb wat getest, maar klinkt gewoon erg goed met de standaard preset.
DjREsound
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
3-3-2013 13:56
oke, ik las ook dat je er nog 2 subs bij hebt gekocht lijkt me een goede aankoop voor jou set.
heb je de 115 wel eens naast een 212 gehoord? ik ben wel benieuwd naar de plussen en minnen van deze twee kastjes als je ze met elkaar vergelijkt.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
4-3-2013 11:44
Wel los van elkaar, niet naast elkaar. Die RX212 zijn redelijk agressief in het hoog maar wel flinke output en met de goede subs er onder prima topkasten. Echter met één RX118S er onder komen ze eigenlijk laag tekort. Je ziet ze ook meestal op 2 RX118S of een RX218S staan. Met een RX112 of RX115 komt de verhouding beter tot zijn recht vind ik. Bovendien kan je de RX115 zo hoog opkrikken als je wilt met een wind-up tussenpaaltje. Met een RX212 zit je snel aan een vaste hoogte vast die (opgestapeld op RX118S) eigenlijk net iets te laag is bij grotere events. Ook hoor ik dat een dubbele RX212 opstelling ook niet lekker spreid (maar die ervaring heb ik nog niet gehad), twee RX115 toppen naast elkaar doen dat wel. Maar goed, beide hebben voordelen en ze klinken beide subliem goed. Grootste "praktische nadeel" van de RX115 is het gewicht omdat ze 75% van de keren op een paaltje moeten.
DjREsound
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-3-2013 17:09
Ik zit nu even te denken, maar EV had het ideaalplaatje kunnen maken als ze ook aan de zijkant van de RX118S een schroefdraad hadden gemaakt. Dan kon de RX118S op zijn plat, met een windup tussenpaal kon je dan de RX115/RX112 top er veel fijner/lager op zetten en dan de speakers alsnog op gewenste hoogte krikken. Enige verbeterpunt dat ik kan verzinnen, en volgens mij is het ook nog mogelijk om er een schoefplaat in te frezen (maar dat ga ik maar eens even niet doen).
DjREsound
4ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2011
Laatste: 11-1-2022
Berichten: 55
20-3-2013 16:37
Zo'n tweede schroefaansluiting maken is nou ook weer geen rocket-science.
Eventueel even contact opnemen met de fabrikant zelf (importeur kan ook) en om advies vragen (voordat je in een filter zit te boren of iets dergelijks).
Zolang je maar zorgt dat alles stevig en netjes in elkaar zit, wat betekent dat er nog een extra plankje etc in de kast moeten.
En alles netjes vrezen inderdaad, zodat je niet de restwaarde om zeep helpt.

Mvg,

Teun
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
11-7-2016 12:27
Terug van weg geweest! Na lange afwezigheid op dit forum wil ik in dit topic toch nog even wat kwijt: Na jarenlange ervaring met mijn EV RX set (inmiddels flink uitgebreid) kan ik zeggen dat ik 0% spijt heb van mijn keuze om voor deze set te gaan. Geluid heerlijk vlak, superdegelijk (in al die jaren slechts één afgebroken plastic handvat) en lekker flexibel qua opstelling. Nog steeds helemaal blij! Prachtig product.
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)