Forum > PC related Forum

traktor kopen!remixdeck gebruiken met apc40mk2?

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
19-4-2016 15:10
hallo allemaal, jaren geleden heb ik een keus moeten maken om traktor of vdj te gebruiken omdat ik toen een drive in show had heb ik toen voor vdj gekozen omdat dat voor mij wat makkelijker was. Nu heb ik geen drive in show meer maardraai geregeld nog wel plaatjes op een webradio en heel soms op wat kleine feestjes.

Nu vind ik vdj opzich nog steeds lekker werken maar ben laatste tijd ook bezig geweest met traktor omdat ik dat met mixen toch wel wat soepeler vind werken en nu komt het.... er is ook bekende hier in NL dan vdj en ook meer midimappings te vinden dan vdj en daar gaat het dus o.a. om!

ik ben een live on the fly sampler mixer waardoor ik veel werk met hotcue's, loops en samples.
voor de samples gebruik ik een apc40 mk2 i.c.m. ableton en dat werkt prachtig op 1 ding na!

Nu krijg ik ableton handmatig in sync met vdj waardoor ik hetsamen kan laten werken alleen het probleem is ik ben te lang/veel bezig om het in sync te behouden waardoor soms een te lange mix heb.
sinds kort maak ik gebruik van vdj8 waarbij een remixdeck zit wat ideaal werkt een je hoeftje weinig zorgen meer te maken dat het niet in sync loop waardoor je je meer bezig kan houden met het live on the fly kan verbouwen van nummers en dat is voor mij ideaal.

Ik ben dus bezig geweest om de apc40 mk2 te mappen in vdj en dat gaat niet geheel goed( zie mijn andere topic)
door het ontbreken van een standaard midimapping!

Nu weet ik dat traktor dat wel heeft om de apc40 te laten werken met remixdeck, maar mijn vraag is dus naar dit lange verhaal (excuus)...
Als ik Traktor legaal koop (99euro?) kan ik dan gelijk gebruik maken van mijn rmx2 voor de decks en de apc40 mk2 voor de remixdeck zonder dat ik van alles moet doen aan mappen enz?

Heb vernomen dat je paar jaartjes terug de remixdeck alleen kunt gebruiken i.c.m. de F1 controller van NI! Is dat nog steeds zo? of is dat inmiddels veranderd dat elke controller te mappen is aan de remixdeck?

Hoop dat iemand hier iets vanaf weet en mij kan helpen?
Sorry voor al mijn vragen maar weet weinig over midimappen enz.

mvg ronnie
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
10-5-2016 12:07
niemand die iets weet?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
10-5-2016 14:52
Heb je het zelf al geprobeerd met de Traktor Pro Demo? Deze volledige versie werkt gedurende 30 minuten (en moet daarna weer opnieuw opgestart worden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
12-5-2016 07:27
Probeer het inderdaad, maar ik vermoed van niet. Volgens mij is 1 van de redenen dat VDJ best prijzig is (vergeleken met Traktor, Serato, etc) omdat er zo ontzettend veel controllers als vanuit de software goed gemapped zijn.
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
12-5-2016 22:39
ik heb traktor geprobeerd maar ook daar krijg ik de apc niet aan de praat door ontbreken midimapping, ik weet wel dat die er is maar die heeft iemand gemaakt en op een site gezet(weet zo ff niet meer hoe die heet, maar worden heel veel midimappings aangeboden!) Maar ik weet (nog) niet of je die kan gebruiken in een demoversie.

Ondanks ik vdj legaal heb is er nog geen midimapping beschikbaar voor de apc40 (lees) mk2.
zelf mappen dat lukt me wel maar de controller reageert er niet goed op met name de encodes/rotaries.
ook heb ik een korg padkontrol geprobeerd en ook daarmee heb ik problemen met de encodes.

Ik weet wel dat het ergens mee te maken heeft met instellingen van de apc40mk2 in een bepaalde modus moet je hem kunnen zetten maar weet niet hoe? (een of andere syntax nummer moet je verzenden???)
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
12-5-2016 23:40
Op DJ TechTools zijn twee verschillende Traktor mappings te vinden voor de APC40 MK2, misschien kun je daar wat mee?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)