Forum > Geluid

Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp)

(60 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
14-3-2013 11:34

dexter schreef:

En hoor of merk jij enig verschil tussen Camco en Dap?
Ja in de portemonnee! laugh :D

Nu even serieus, verschil is er wel, zou ook niet best zijn als dat niet zo is. Een vortex 6 klink iets voller, iets steviger als je begrijpt wat ik bedoel, de stage amp iets ieler om het zo maar te noemen.

Als je dan ook een nx amp on het vergelijk mee neemt ben ik om en word het 100% de nx amp. Klinkt weer een stuk warmer / deftiger dan een camco. Een eerlijk vergelijk is dit niet, de settings voor de ps10 zijn hierin aangepast en dus niet gelijk met de nx 242 processor.

Ligt er ook aan met welke muziek je het vergelijk maakt. Is test steeds met de zelfde muziek, gewoon omdat ik dit ken. (Donald Fagen - Nightfly) daarnaast wil ik ook wel eens een nummertje van de 538 Ibiza top 50 of Dance smash cd er door gooien.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
StasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-2-2014
Laatste: 1-4-2014
Berichten: 1
25-2-2014 09:41
Beste allen,

ik ben nieuw hier. ik heb jullie post allemaal gelezen.
ik ben zelf hobbyist. ik maak mijn eigen speakers puur voor de fun.
aankomend project is

hoorn geladen sub kast --> dubbel 18 inch speakers

ik twijfel tussen 2 speakers.
RCF L18P400 of RCF LF18N401

welke zou het beste zijn?

welke versterker is het beste? ik kom qua vermogen en budget uit op de dap stage amp 4.4
wat raden jullie aan?

ik wil hoge geluidsdruk en zuiver
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
24-4-2016 10:16
Volgens mij heb ik ooit hier gelezen dat de Stage Amp gelijk is aan de Master Audio SM reeks.

Heb een probleem met een 4 jaar oude SM3000, minimaal gebruikt geweest (hooguit 10 keer per jaar)
Deze heb ik vrijdag bij een klant neergezet met een stel subs. Getest en weer uitgezet.
Gisteravond gebeld door de klant dat de versterker niet aan ging. Even langsgereden en een andere gepatched.
Iemand enige ervaring met deze storing?

Niets veranderd, geen rare spanningsperikelen, ding start domweg niet op, geen enkele led brandend.
Enige check tot op heden is de zekering, die was nog goed.
Lichte "printplaatgeur" ruikbaar, maar geen rook (of vuur).
Morgen ga ik hem ophalen en openschroeven voor inwendig onderzoek.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
24-4-2016 13:31
Benieuwd wat je aantreft, bij een brandlucht is er vaak ook fysieke schade te zien (al moet je soms erg goed zoeken).

Laatst had ik problemen met een SMPS Class-D versterker. Bleek uiteindelijk dat ze bij de productie een pootje van een component niet kort genoeg hadden afgeknipt. Deze raakte daardoor de isolerende sheet onder de printplaat en was daar naar een aantal maanden vervoer doorheen gesleten. Vervolgens kortsluiting met de behuizing (aarde). Gelukkig was er een aardlekschakelaar, en betrof het het pootje van de primaire brugcel, dus de schade viel in mijn geval mee. Wel jammer dat zulke dingen voorkomen. De kwaliteit van het versterker ontwerp zelf was prima, enkel door de matige bouw kwaliteit toch onbetrouwbare producten.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
24-4-2016 13:56

Brokencore schreef:

Benieuwd wat je aantreft, bij een brandlucht is er vaak ook fysieke schade te zien (al moet je soms erg goed zoeken).
Ik ook!
Een echte brandlucht was het zeker niet, hooguit ietsjes te warm, maar geen zekeringen, aardleks of wat dan ook eruit.
Morgen hoop ik tijd te hebben voor de operatietafel, woensdag heb ik hem eigenlijk al weer nodig sad :(
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
25-4-2016 02:51
Als hij niet meer inschakelt dan zal de smps er wel uit liggen. Dit komt meestal door een gesneuvelde eindtrap. Heb er ervaring mee; heb er al een paar hersteld.
Corolla power!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
25-4-2016 08:35

DJohnny schreef:

Als hij niet meer inschakelt dan zal de smps er wel uit liggen. Dit komt meestal door een gesneuvelde eindtrap. Heb er ervaring mee; heb er al een paar hersteld.
Dan weet ik nu waar ik moet zijn happy :)
Vraag me wel af hoe de eindtrap gesneuveld kan zijn! Ding is werkend uitgezet en schakelt daarna niet meer in. Niks overbelasting, niks langdurig op 2 Ohm (of kortsluiting) of andere ongein.
Vanmiddag hoop ik tijd te hebben de patient op de operatietafel te leggen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
25-4-2016 09:48
Er wordt maar weer op los gespeculeerd is dat het een lieve lust is. Ik zou er eerst eens voor zorgen dat ik de versterker op m'n werkbank heb...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
25-4-2016 10:53
@Dre: ja het blijft altijd koffiedik kijken als je het apparaat niet voor je neus hebt liggen. Maar wat ik beschreef is wat ik tot nu toe het meeste heb meegemaakt. Het kan natuurlijk iets heel anders zijn. En dat hoop ik van harte voor de T.S. aangezien reparatie best wel een werkje is.

@Frank76: mocht ik je ergens bij kunnen helpen roep maar, ik heb nog wel wat (nieuw en gebruikte) spare parts liggen van dat ding geloof ik. Overigens is het een (hardnekkig) fabeltje om te denken dat een eindtrap alleen kan springen bij overbelasting. Dit kan echt allerlei oorzaken hebben. Ik ken zelfs ampen waarvan 1 kanaal eigenlijk nooit gebruikt word die ook gesprongen zijn.
Corolla power!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
25-4-2016 14:37
Hij ligt op de werkbank, kleine schade te zien: foto1foto2]foto3

Oorzaak onbekend, wel heeft de versterker voor het eerst in zijn jonge leven 24 uur aan de netstroom gehangen zonder aan te hebben gestaan.
Anders is het stekker erin, aanzetten, einde show uit en stekker eruit.

Overleg met collega gehad, patiënt gaat retour RSL voor reparatie.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)