Forum > Geluid

Welke compacte digitale live mixer?

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ SnufStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2003
Laatste: 14-4-2018
Berichten: 75
25-2-2016 20:04
Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een compacte digitale mixer voor tape acts en kleine bandjes. Zit te denken aan Midas M32r, Soundcraft SI Compact of Performer of Allen & Heath QU16. Welke raden jullie aan of waar hebben jullie ervaringen mee?
Gaan met die banaan!
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
25-2-2016 20:22
Zelf regelmatig op de QU16 mogen mixen. Ik vind het echt een fijne overzichtelijke en goed klinkende tafel. Ik kwam van analoog af en had deze tafel vrij rap onder de knie. Hoor ook goede verhalen over de nieuwe Behringer.
Corolla power!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
25-2-2016 20:37
SI Compact zou ik al niet meer naar kijken, SI Impact daarentegen wel.

M32 is een X32 met een mooi label, voor het prijsverschil koop je beter een X32 samen met een Midas DL-series stagebox. Heb je échte midas pre's en de processing is exact hetzelfde. Imho de beste combi voor dat budget mogelijk.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
25-2-2016 21:02
M32/X32 serie is idd een prima product. Tot nu toe geen gekke dingen mee gehad (enkele jaren in gebruik voor bands ed).
Vwb Behringer vs Midas: het grote voordeel van de Midas M32R is/kan zijn dat deze rackmountable is. De X32compact is dat niet en de X32producer mist de channel displays.
Als je eenmaal gewend bent te mixen met DCAs, heb je weinig behoefte aan de extra channel faders van de full size versies. Ik heb nu een full size X32, maar ik zou een M32R kopen als ik hem zou moeten vervangen.
't is maar een hobby...
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
25-2-2016 21:43
Zelf voor de kleine klussen een qu 16 gekocht, zit alles op wat ik nodig heb. Drie stereo auxen voor oortjes en vier mono's voor wedge's. Klantmatig dik ok.
DPA 2011C - DPA 4099
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
25-2-2016 21:49
Aan geen van deze tafels doe je een slechte koop. Proberen is belangrijk, zelf heb ik vanwege het gebruikersgemak voor Soundcraft gekozen, maar het blijft persoonlijk.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
26-2-2016 12:31

Big bang schreef:

Aan geen van deze tafels doe je een slechte koop. Proberen is belangrijk, zelf heb ik vanwege het gebruikersgemak voor Soundcraft gekozen, maar het blijft persoonlijk.
Wat vind je van de knoppen? Ik vind ze erg los zitten en aanvoelen alsof je een wiel zonder kogellagers rond draait, de 'robuuste' knoppen van Midas met een lichte maar soepele frictie geven meer vertrouwen. Je hoeft bij Soundcraft maar te niezen en de gain staat 3dB hoger.
Wat features betreft wint de Soundcraft (vrij patchen, custom layers!), maar eenmaal aangeraakt heb ik liever de Midas.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
26-2-2016 13:27

Jadjong schreef:

Wat vind je van de knoppen? Ik vind ze erg los zitten en aanvoelen alsof je een wiel zonder kogellagers rond draait, de 'robuuste' knoppen van Midas met een lichte maar soepele frictie geven meer vertrouwen. Je hoeft bij Soundcraft maar te niezen en de gain staat 3dB hoger.
Wat features betreft wint de Soundcraft (vrij patchen, custom layers!), maar eenmaal aangeraakt heb ik liever de Midas.
Totaal geen last van. Wel had ik eerst een probleempje met de flightcase, waardoor het schuim op de faders drukte (en als je dan de kist openmaakt, vliegen de faderdoppen in het rond), maar dat is door de kistenbouwer opgelost en heeft weinig met de mixer te maken.

Iets lichtere draaiknoppen zijn in de praktijk vaak ook beter voor subtiele aanpassingen. De wat stroevere knoppen van veel merken vertonen toch een stick-slip effect waardoor subtiele aanpassingen moeilijk zijn. Het lijkt allemaal leuk bij een demo (voelt wat degelijker), terwijl het niet hoeft te betekenen dat het degelijker is, maar in de praktijk stoor ik met wel eens aan te stroeve faders en knoppen om bovengenoemde reden.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
10-4-2017 16:48
Ben me ook eens aan het orienteren op digitaal.
Kwam een Studiolive 16-4-2 tegen, ook in de AI versie.
Kan iemand me in een notendop uitleggen wat het verschil is met de "oude" welke ook regelmatig tegen nette prijzen wordt aangeboden.

Studiolive lijkt me een fijne tafel omdat de "look and feel" nog naar analoog neigt. Alles op een ipad mixen is niet aan mij besteed.
Iemand ervaring tov de reeds genoemde?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
10-4-2017 19:07
De oude SL heeft geen mogelijk om een digitale multi+stagebox te gebruiken (dus zit je vast aan een dikke zware multi). Ik ben even kwijt of de AI dat wel kan. Minpuntjes van de SL: volgens mij worden de faders al gauw schokkerig in waarde (controleren met de PC applicatie als je 2e hands koopt!) en de tafel loopt vast als je jezelf ontlaadt via de tafel (bijv na het uittrekken van een trui oid...).

Ik heb de SL gehad, maar ben vrij snel overgestapt op de X32 omdat deze veel meer mogelijkheden heeft.
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)