Forum > PC related Forum

Welke pc (laptop) best kopen voor muziek-pc

(73 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
29-12-2015 18:49

Jake schreef:

In iTunes zit er ook een fuctie om dubbele titels op te zoeken, die kan je dan in één klik verwijderen, maar om de reden dat Tom aanhaalt heb ik ook nog nooit mijn dubbele titels durven verwijderen, je weet nooit welke nummers worden verwijderd en ik wil nu niet mijn goed klinkende nummers verwijderen. Enige optie is alles manueel verwijderen maar daar ben ik een klein jaar mee bezig. shut up :X
Koop voor een paar tientjes een extra HD (of voor iets meer een externe SSD), zet daar je nieuwe collectie op met de dubbele verwijderd, en sleep nog een jaartje je oude HD mee. Dan kom je er achter of er iets mist en heb je een backup bij je.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
31-12-2015 03:11
Koop gewoon een Macbook Pro, ja die dingen zijn knetter duur.
Mijn McbkPro uit 10-6-07 heeft me pas een week geleden zelf laten rekenen.

Geef wat minder uit op sommige dingen en je zult verbaast staan waar je die andere €1200,- ineens ontstaat op je bankrekening.

Zoals meerderen op dit forum kunnen beamen, is Apple toonaangevend in de entertainment.
Een FOH, zoals in de ArenA, Ahoy of de Ziggo, bevat meer dan 90% Mac's. Op de búnhe staat vaak naast de mixer/synth ook een Mac.

Dat is niet voor niks, mijn ervaring met mijn MbP, backup/synchroon draaien met show (6 dmx) en wifi FOH point, muziek voor FOH, persoonlijk websurfen en show timer running. (Alles tegelijk natuurlijk)
Nog nooit heeft mijn glimmende stoeptegel me in de steek gelaten.
Tot vorige week, zal hem eens uitelkaar halen, de garantie zal wel verlopen zijn.

2e hands kun je soms best nog wat moois vinden.
Ook MacbookPro

En je kan gewoon Winhoos software draaien op een Mac
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
2-1-2016 20:07
En als je toch Windows draait koop dan een Thinkpad. Net zo duur als een Macbook maar je kan hem ook laten vallen zonder al teveel schade. razz :p
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2052
3-1-2016 10:44

Douwe schreef:

Geef wat minder uit op sommige dingen en je zult verbaast staan waar je die andere €1200,- ineens ontstaat op je bankrekening.
Hoe werkt die truuc? Bij mij "ontstaat" namelijk nooit geld op mijn rekening. Eerder een ontstaan er grote tekorten laugh :D
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
6-1-2016 09:50
Hallo,

Als TS ga ik best misschien even een update geven van wat ik hier allemaal heb uit geleerd en heb meegenomen :-)

Ik ga heel binnenkort beginnen uitkijken naar de aankoop van het toestel.

- Wat wordt het al niet?:
* Een Mac (wegens geen ervaring mee, simpel)
* Een HP-laptop (wegens slechte ervaring mee - na 3 jaar sporadisch gebruik nu HD volledig naar de maan gebleken)

- Waar ga ik naar kijken?:
* Laptop (vind ik toch praktischer in transport dan telkens een desktop mee te sleuren (heb geen eigen dj-meubel meer)
* 1 TB of 750 Gb HD (Heb momenteel maar 250 Gb muziek in gebruik, zelfs minder denk ik) maar wil daar wat ruimte hebben
* Intel processor I5 of I7 (vorige was AMD, en dus geen goede ervaring mee, geen vertrouwen meer in)
* 15,6" grootte (heb ik gaan testen in winkels en is groot genoeg en toch leuk te hanteren ipv 17")
* Windows 10 besturing (tja, momenteel niets anders meer te verkrijgen van Windows en VDJ werkt er nu wel op)

- Waar ga ik als supplement naar kijken?:
* SSD (werking en nut mij onbekend - ben pc-leek - maar blijkbaar toch impact op de snelheid van het toestel. Wel al eens gecheckt en de prijzen gaan wel serieus omhoog met zo'n SSD erbij. Misschien wat inboeten op klassieke HD dan)
Dit is dus te checken.

En nu op zoek naar solden! razz :p
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
6-1-2016 10:02
Kijk dan naar een laptop waar zowel ssd als hdd in kan.
Heb je ssd voor je besturingssysteem en programma's en de hdd als opslag.

Dit kan in twee vormen. Of met de optie van een kleine ssd stick of met de optie om de dvdrom te vervangen door een hardeschijf.
Nadeel daarvan, je dient een externe usb dvd drive te nemen...

EDIT:

Ongeveer 1000 euro...

www.laptopplus.nl/producten/17-3-inch-bto-v-book-17cl17-hd-fhd
Gr Evert M
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
6-1-2016 12:58

Timothy schreef:

* Een HP-laptop (wegens slechte ervaring mee - na 3 jaar sporadisch gebruik nu HD volledig naar de maan gebleken)
Een HD heeft een theoretische levensduur van 2 tot 3 jaar. Die heb jij dus ruimschoots bereikt. Verder snap ik niet goed dat jij een heel merk afschildert als slecht omdat jouw laptop een niet zo succesvolle HD had (die trouwens zijn verwachtte leeftijd heeft bereikt) Bij mijn weten maat HP eigenlijk nog wel fatsoenlijke laptops.

Timothy schreef:

* Windows 10 besturing (tja, momenteel niets anders meer te verkrijgen van Windows en VDJ werkt er nu wel op)
Je hebt blijkbaar niet goed door voorgaande posts gelezen. Ik heb vrijwel in het begin al eens aangegeven om eens te kijken bij fabrikanten waar je zelf je laptop kunt samenstellen, zoals BTO. Bij BTO kies jij zelf welk besturingssysteem er op komt. GAande van Windows 7 tot Windows 10 en alles wat daar tussen zit. Je kunt er zelfs voor kiezen om geen besturingssysteem te laten installeren als je zelf nog een installatie cd zou hebben of bijvoorbeeld voor Linux zou willen kiezen.

Timothy schreef:

- Waar ga ik als supplement naar kijken?:
* SSD (werking en nut mij onbekend - ben pc-leek - maar blijkbaar toch impact op de snelheid van het toestel. Wel al eens gecheckt en de prijzen gaan wel serieus omhoog met zo'n SSD erbij. Misschien wat inboeten op klassieke HD dan)
Een beetje zoekwerk op internet levert een berg informatie op over de voordelen van een SSD ten opzichte van een klassieke HD. Zelfs de prijzen vallen tegenwoordig goed mee. En ook hier is al eerder aangegeven dat je voor snelheidswinst een niet al te grote SSD (bijvoorbeeld 128 Gb) gebruikt voor je besturingssysteem en een tweede HD, al dan niet intern, voor opslag.
Free beats!
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 57
6-1-2016 14:54
Wellicht een idee om een handige neef, buurjongen oid mee te nemen naar de mediamarkt? Er zijn vast genoeg liefhebbers hier die een keertje met je mee willen kijken naar wat er op dat moment binnen staat.

Je aannames (HP is slecht want mn disk stopt er na 3 jaar mee, dus HP is slecht) zorgen voor een wellicht wat vertroebeld beeld. Het zou zonde zijn dat hierdoor prima geschikte laptops afvallen.
It's the beat that makes the music!
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
6-1-2016 15:25
Even kleine verduidelijking: ik heb niet/nooit beweerd dat HP slecht zou zijn, maar kan alleen maar vanuit mijn eigen aanvoelen spreken en zeggen dat mijn vertrouwen in dat merk (maar evengoed in de processor) wat weg is.

Ik blijf erbij. Dit was geen pc die dagelijks werd gebruikt (als hij pakweg 30 keer op jaarbasis aan stond, zal het veel geweest zijn), dus 3 jaar ouderdom voor een HD vind ik dan echt wel jong om er de geest aan te geven.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ik in het bezit was van een maandagochtendexemplaar, maar er zijn nog merken genoeg die gelijkaardige toestellen verkopen.
Toch niet onlogisch dat ik vanuit mijn situatie dan niet onmiddellijk ga kijken naar een nieuwe HP niet?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 1230
6-1-2016 16:23
Zeker niet onlogisch, maar wel een verkeerde gedachtegang. En daar proberen we je nu op te attenderen. Harde schijven sterven nu eenmaal soms eerder dan verhoopt, komt bij de beste voor. Een harde schijf is dan ook meestal de zwakste schakel en aangezien daar alles op staat, zowel besturingssysteem als bestanden, is het een heel groot probleem als die er mee stopt. Daarvoor dienen back-ups.
Wat betreft de processor... tjah, ik ben zelf ook nooit echt een AMD fan geweest, maar ik ken hele hordes mensen die er jarenlang probleemloos mee hebben gewerkt naar volle tevredenheid. Maar op dit moment denk ik niet dat er nog serieuze concurrentie is voor Intel.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)