Forum > Licht

Gasontladingslamp: Philips msd 250/2 | GE csd 250/2 se | Osram hsd 250/80 | Sylvania BA 250/2 se

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
2-10-2015 12:24
Nou Tom,

Met je conclusie ben ik het eens, te meer omdat het nu vaak een investering in 2e hands , verouderde apparatuur betreft. Maar de verbrokkelde lampvoetjes, of afsmelten van de elektrodes waardoor de vlamboog te breed wordt en gaat knipperen, dat zijn productiefouten. Die glasdruppels aan de bovenzijde van de lamp zie je echt vaak bij nieuwe merkloze lampen. Ook zit dan het bolletje waar de vlamboog in ontstaat soms niet gecentreerd in de behuizing zitten. Productiefouten waar je als drive in heus wel overeen kunt komen, maar bij een productie wil je dat soort dingen gewoon niet. Geld speelt dan wellicht ook minder een rol. Maar ik zou zeker niet simpelweg durven stellen dat de prijs het enige verschil is, en dat de kwaliteit het zelfde is.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
2-10-2015 22:19

Stieno schreef:

Maar ik zou zeker niet simpelweg durven stellen dat de prijs het enige verschil is, en dat de kwaliteit het zelfde is.
Dat beweer ik ook niet, ik heb zelfs gezegd: alle waar is naar zijn geld.
Ik importeer ze zelf, maar de laatste tijd is er geen verkoop meer in, dus heb ik ze niet meer liggen.
Van de "chinees" waar ik ze van binnen kreeg, waren ze over het algemeen behoorlijk netjes.
Nooit één kapotte binnen gehad happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)