Forum > PC related Forum

Overzetten Rekordbox collectie naar andere, externe HD of naar SD

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PostMortemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-9-2015
Laatste: 14-9-2015
Berichten: 1
13-9-2015 21:01
Hallo allemaal,

Mijn naam is Peter van der Meij, 39 jaar en sinds 2009 opnieuw actief als DJ, onder de naam Padrino May (house/dance) en sinds 2014 ook onder mijn alter ego Post Mortem, metal-DJ (puur plaatje draaien laugh :D , maar supergaaf!)

Ik heb een tweetal vragen waar ik het antwoord maar niet op kan vinden. Dit zal ongetwijfeld samenhangen met mijn geringe kennis van PC's e.d. samenhangen. Maar hopelijk kan hier iemand mij helpen...ik zou iig zeer dankbaar zijn happy :)

De eerste vraag: ik heb een externe harde schijf met daarop al mijn nummers in een bepaald genre. Deze zijn allemaal door Rekordbox gegaan en allemaal daarvanuit overgezet op deze harde schijf. De map op de harde schijf heet 'content'. Als ik deze in mijn CDJ-2000's plug, dan draait alles als een tierelier!

Nu wilde ik alleen graag een backup maken van al deze muziek. Ik ben daarbij als volgt te werk gegaan: ik heb de map 'content' van de ene externe harde schijf gekopieerd naar de nieuwe externe harde schijf. Maar (en nu komt het probleem) als ik deze vervolgens aansluit op mijn CDJ's doet ie niks. Hij ziet wel de mappen en afspeellijsten, maar deze zijn vervolgens allemaal leeg.

Nog even ter info: ik heb de nummers in Rekordbox geimporteerd vanuit Itunes, maar het overgrote deel hiervan verwijdert ivm ruimte op de interne harde schijf van mijn Mac.

De tweede vraag: Ik zou dezelfde content graag i.p.v. een externe harde schijf op een SD-kaart willen zetten. Zoals gezegd staat de meeste muziek niet meer in ITunes of Rekordbox, dus is er een manier om deze muziek direct van de externe HD naar een SD over te zetten?

Graag jullie hulp! Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Metallum anno MCMLXXVI
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
14-9-2015 09:42
Verborgen bestanden weergeven even aanzetten. Windows help.

Volgens mij staat de database verstopt in de root van de schijf.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
14-9-2015 09:54

Dré schreef:

Verborgen bestanden weergeven even aanzetten. Windows help.

Volgens mij staat de database verstopt in de root van de schijf.
'Itunes', 'mijn Mac'. ;)
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 123
14-9-2015 10:46
Via Acronis kan je een image van de bestanden maken en deze weer terug zetten op een ander medium.
Werkte bij mij in ieder geval!
Tsound6Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2012
Laatste: 28-8-2018
Berichten: 1
14-9-2015 18:21
File -> Library -> Backup Library

Terug naar forum Reageer (zonder quote)