Forum > Algemeen Forum

Huurprijs bepalen

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
5-8-2015 08:44
Hoe bepaal je grofweg de huurprijs? Ik snap dat er een aantal producten zijn waar standaardprijzen voor zijn (CDJ's, parren), maar als je bijvoorbeeld een actieve geluidsset verhuurt, wat waar baseer je de huurprijs op? Aanschafwaarde delen door 10 of 15? Of geldt er een andere stelregel?
Ook hier kan úw reclame staan!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
5-8-2015 09:35
dat is gewoon een kwestie van rekenen.
Economische levensduur/afschrijving,
slijtage/onderhoud (en dat gaat harder dan je het normaal zelf gebruikt),
verzekering/diefstalrisico,
aantal keer verhuren per jaar,
Daar komt een"break even point uit.

En dan moet je natuurlijk de concurrentie niet uit het oog verliezen.
Je maakt het niet te duur, maar ook niet te goedkoop.
En uiteindelijk kom je er achter wat je kan verdienen.

Veel verhuren te goedkoop als ze echt reëel zouden rekenen.
Maar veel denken ook in de trant van: ik heb het toch staan; als ik het niet verhuur levert het niets op....dus dan maar voor weinig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
14-8-2015 14:09
Normaal reken ik gemiddeld kostprijs van het toestel/20
Luidsprekers/50.
Trussing is wat moeilijker. Daar hang je toch wel vast aan +/- 3 euro per lopende meter.

Pioneersetjes is ook rond de /20 a 25.

Hopelijk ben je hiermee geholpen. happy :)

Natuurlijk zoals Tom hierboven al vermeldde. Kijk ook even wat de collega's in de buurt vragen voor eventueel een soortgelijk toestel of product.
Ik verhuur enkel onder de prijs als ik het gevraagde product zelf niet voorradig heb.
Klein voorbeeld: klanten vragen Mackie SRM450, maar heb ik niet meer voorradig voor bepaalde dag. Ik heb wel nog TW audio staan, wat toch opmerkelijk een beter(lees duurder in aankoop) klanksysteem is. Dan zal ik de klant voorstellen als ik TW Audio mag meegeven aan de huurprijs van een SRM450. Zo is de klant geholpen, hoef ik niet te zeggen dat voorraad uitgeput is, en staat dan evenwel duurder materiaal ook niet stil.
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
12-9-2015 22:18
Tot die klant de volgende keer weer komt en zegt dat hij die TW set weer wil voor dezelfde prijs..
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
12-9-2015 23:11
Dat is gewoon een kwestie van communicatie, vertel hem gewoon dat dit een uitzondering is. Best een goede kans dat hij de volgende keer weer de TW top wil, en daar ook gewoon voor wil betalen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)