Forum > Licht

Ayra OSO 240B MKII - Fog Machine compatibiliteit.

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Robert KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-8-2015
Laatste: 26-8-2015
Berichten: 2
26-8-2015 20:49
Beste Lezers,

Sinds kort is onze middelbare school eigenaar geworden van een nieuw lichtpaneeltje, namelijke de Ayra OSO 240B MKII. Deze willen we in gaan zetten tijdens de schoolfeesten en dergelijke.

Nu heeft dit paneel ook een 5 Pins DIN (DMX) uitgang om een 'Fog Machine' aan te sturen. In de handleiding word meermaals gemeld dat het paneel niet met alle machines zal werken. Helaas kan ik alleen nergens vinden met welke machines ons paneel wél zal werken.

Kortom, is er iemand met ervaring op het gebied van dit paneel en een rookmachine en zo ja, welke?
Of is de oplossing simpeler en kan ik een verloop kabel van DMX 5 -> DMX 3 tussen het paneel en een willekeurige 3 pins DMX fog machine plaatsen? En als dit kan, op welk adres zet ik de Fog Machine dan, aangezien de Manual hier niet over spreekt?

Alvast bedankt,

Groet Robert
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
26-8-2015 21:02

Robert K schreef:

Nu heeft dit paneel ook een 5 Pins DIN (DMX) uitgang om een 'Fog Machine' aan te sturen. In de handleiding word meermaals gemeld dat het paneel niet met alle machines zal werken. Helaas kan ik alleen nergens vinden met welke machines ons paneel wél zal werken.
Ik zou er goed naast kunnen zitten maar de handleiding heeft het over een input. shocked 8O

Fog machine input: 5-pin DIN connector for fog machines (NOTE: not all fog machines work
with this function)
Robert KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-8-2015
Laatste: 26-8-2015
Berichten: 2
26-8-2015 21:13
DJ Krissie, bedankt. Ik heb daar inderdaad niet goed gelezen en aangenomen dat het een uitgang was.

Nu heeft het paneel ook een LED welke aangeeft dat de machine aan het opwarmen is. Zou het dan zo zijn, dat ik de Fog Machine gewoon aan de 3 Pins DMX hang en slechts de feedback van de Machine in de 5 pins input steek? Blijft mijn vraag resteren, welk adres geef ik mijn Fog Machine, aangezien het paneel ook een losse 'fog machine' knop kent?

Groet Robert
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
26-8-2015 21:19
Ik heb er niet veel verstand van maar als je er een fog machine met dmx kanaal aan zou kunnen hangen zou dat toch in de handleiding moeten staan?

Misschien stom, maar meten met een multimeter wat de uitgang uitstuurt of schakeld? shut up :X
PumbaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2008
Laatste: 28-7-2022
Berichten: 37
26-8-2015 23:12
Deze aansluiting kan gebruikt worden om een rookmachine met afstandsbediening op din-aansluiting aan te sluiten.
Het lichtpaneel is dan de vervanger van de afstandsbediening
Zonder drank geen frank, zonder frank geen klank

Terug naar forum Reageer (zonder quote)