Forum > Licht

Pearl witte flits

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
12-7-2015 16:06
Je kunt 'n mailtje naar Avolites sturen of ze die fixture opnieuw willen updaten, dat hij wel correct is. Verder kan je bij Generic meerdere versies kiezen, RGBW (en een dimmer, maar die niet mee telt als kanaal). Is volgens mij de versie van 16Bits, uit mijn hoofd. Hier moet je gewoon even mee stoeien.

Qua ''witte flits'' moet je wat proberen met fade tijden. Daarmee is het bij mij op de Touch 2 ook gelukt.
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
15-7-2015 14:12

Chris1989 schreef:

En hoe doe ik dit met ledfixtures? Dat je een witte flits krijgt door de traagheid van het kleurenwiel begrijp ik, maar bij ledparren gaat dat niet op.
Bij een tapchase od even oid. Dat de eerste stap open wit is, maar dan 0.02 seconden. Dat idee:-)
Je zult voor bijvoorbeeld een rood/blauw chase via wit 4 stappen moet programmeren.
Vervolgens zul je de kleurenstappen automatisch laten volgen met een fade van bijvoorbeeld 0.2 seconden.
Op de de meeste lichttafels gebruik je hiervoor de "follow" functie:

trigger fade
stap 1 "wit" met als trigger "go" en een fade van "0"
stap 2 "rood" met als trigger "follow" en een fade van "0.2"
stap 3 "wit" met als trigger "go" en een fade van "0"
stap 4 "blauw" met als trigger "follow" en een fade van "0.2"

Deze chase zul je wel op het handje moeten doordrukken op dat de chase functie op een tafel elke stap dezelfde tijd meegeeft.

Succes wink ;)
dus...
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
3-8-2015 11:16
Wat ik doe (bv odd/even) is:

Stap 1: Shutter dicht naar wit (odd)
Stap 2: Shutter dicht naar wit (even)

Shutter dicht = dimmer op 0 en zorgen dat de HTP kanalen als LTP kanalen behandeld worden, dan op de dimmer een Delay geven van 0,3s en dan heb je een omgekeerde col bump :)
Fun is serious business!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)