Forum > Geluid

Aktieve full range speakers / monitoren gezocht

(81 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
PurplehazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-2-2019
Berichten: 64
30-5-2015 10:55
ben benieuwd naar dat vergelijkend warenonderzoek ;-)
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
30-5-2015 13:20
Dan moet ik in
Juni maar weer eens bij Udo op de koffie om te luisteren.

Ben idd zeer benieuwd.
DPA 2011C - DPA 4099
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
2-6-2015 22:05
als ik zelf ga vergelijken tussen een nexo set en de jbl srx zal ik dit natuurlijk wel realistisch beluisteren. de prijs laat ik in eerste instantie achterwege. maar ik bedoel te zeggen omdat ik zelf een nexo set heb hoop ik niet dat er geen verschil tussen de nexo en jbl set te horen is. Dit vooral ls wanneer je de prijs van beide sets wel in je achterhooffd houd. nexo set is passief en een behoorlijk stuk duurder dan de jbl set gaat kosten.. zou ze eigenlijk naast elkaar moeten beluisteren zonder dat je weet welke set er op dat moment speelt, en hem daar dan op beoordeeld. ben ik benieuwd of ik de nexo set er tussen uit haal.
maargoed ben erg benieuwd wat er uit komt als je de sets naast elkaar hebt beluisterd. als het zover is zie ik graag je mening in dit topic terug.
ik heb zelf een nx 4x4 amp met 2 ps15r2 toppen en 2 rx18 subs. waarbij de subs eigenlijk zelfbouw zijn wel met de orginele componenten en er is in de klank ook geen verschil te horen met het orgineel.

ik moet er trouwens nog wel bij vertellen dat ik de nexo toppen alleen maar ken met een sub er onder, heb ze nog nooit zonder gebruikt. ik weet zelf niet eens hoe de laag weergave van de ps15r2 is. mijn cross over punt ligt geloof ikrond de 80 hz dus de frequenties er onder geven mijn toppen niet weer. de nieuwe speakers die ik aan wil schaffen wil ik wel fullrange in gaan zetten. als ik ze zal gaan beluisteren hoeft er daarom ook niet meteen een sub bij te staan.

die yamaha speakers ben ik trouwens toch wel benieuwd naar. yamaha doet wel meer in samen werking met nexo, de nx amp staat ook gewoon een yamaha logo op. maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat het vanzelfsprekend ook goed is.
uiteindelijk heb ik nu 3 merken voorbij zien komen waar ik me op wil gaan focusen. namelijk fbt, jbl en toch nog yamaha. de eerste paar weken heb ik zelf nog niet zo veel tijd om iets te gaan beluisteren maar ik wil ook zeker niet te overhaast een set aan schaffen. .
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
5-6-2015 23:17
Wat bedoel je juist met rx 18 subs? Ik ken deze niet.

Als je voor NEXO gaat moet je wel het totaalplaatje nemen. Ik zou zelf niet proberen met zelfbouw maar de volledige set nemen. Tops/Subs/NXamp Het is wel duur maar de restwaarde van je set gaat veel groter zijn.

PS15 is goed fullrange te gebruiken. Zelfs zonder laagkasten komt er voldoende bas uit.

Als je nieuwe top dit ook moet kunnen zou ik wel voor de 15inch gaan.

Mjaah... die yamaha's Het zullen wel behoorlijke kasten zijn voor het geld maar die gaan niet meekunnen met de Nexo's en denk/hoop ook de jbl's.

Wanneer ik JBL/Nexo vergeleken heb laat ik het hier zeker weten

mvg
If you can't beat them join them...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
6-6-2015 07:26
Persoonlijk vind ik niet dat je JBL in een adem met Nexo mag noemen. Ik ben vaak matig onder de indruk van JBL. Vorige week nog de JBL prx635 gehoord met bijbehorende subs (type heb ik niet meegekregen) en die klonken werkelijk nergens naar. Ik dacht eerst dat we hier te maken hadden met een budget reeks van JBL. Achteraf blijkt dat we het hier over kastjes van meer als 2000 euro/stuk hebben.
Free beats!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
6-6-2015 10:03

Hollender schreef:

Persoonlijk vind ik niet dat je JBL in een adem met Nexo mag noemen. Ik ben vaak matig onder de indruk van JBL. Vorige week nog de JBL prx635 gehoord met bijbehorende subs (type heb ik niet meegekregen) en die klonken werkelijk nergens naar. Ik dacht eerst dat we hier te maken hadden met een budget reeks van JBL. Achteraf blijkt dat we het hier over kastjes van meer als 2000 euro/stuk hebben.
Per 2... Zoals eerder aangegeven: prx bevat niet de topcomponenten.

Er is een groot verschil tussen een set ergens 'horen' en een set 'testen' (a/b naast elkaar).
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
6-6-2015 10:06

Hollender schreef:

Ik dacht eerst dat we hier te maken hadden met een budget reeks van JBL. Achteraf blijkt dat we het hier over kastjes van meer als 2000 euro/stuk hebben.
Een goeie techneut haalt het beste uit de slechtste set, een slechte techneut helpt zelfs het geluid van de beste set op zeep...
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
AudaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2013
Laatste: 8-6-2021
Berichten: 121
7-6-2015 00:06
Vorige week nog de JBL prx635 gehoord met bijbehorende subs (type heb ik niet meegekregen) en die klonken werkelijk nergens naar.
Ik heb een aantal keer de jbl prx615 gehuurd en die gaven toch een heel nette output. Retailprijs van ong 1000 euro/stuk
Persoonlijk vind ik niet dat je JBL in een adem met Nexo mag noemen.
Dit kan zeker. Eigenlijk zou je tegenover de Nexo ps15 set, JBL F series moeten zetten. Dit zijn top of the line passieve speakers die de drivers uit de VTX line array series gebruiken en moeten aangestuurd worden met crown Itech HD versterkers. Maar goed dan zal de prijs er ook wel naar zijn.

Ik weet dat het gevaarlijk is om uitspraken te doen over een speaker zonder hem gehoord te hebben maar ik verwacht toch wel wat van die SRX800lijn. Met een PS15 set ernaast heb je toch wat om mee te vergelijken.

Overigens zou ik een topic willen openen om te kijken of er hier op het forum voldoende interesse is om een keer een speaker-meeting te organiseren.
If you can't beat them join them...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-6-2015 16:56

Hollender schreef:

Persoonlijk vind ik niet dat je JBL in een adem met Nexo mag noemen. Ik ben vaak matig onder de indruk van JBL. Vorige week nog de JBL prx635 gehoord met bijbehorende subs (type heb ik niet meegekregen) en die klonken werkelijk nergens naar. Ik dacht eerst dat we hier te maken hadden met een budget reeks van JBL. Achteraf blijkt dat we het hier over kastjes van meer als 2000 euro/stuk hebben.
En je bent zeker dat de hele rest van je signal chain in orde was ?
Nog niet zo lang geleden hebben wij nog met 2x 635 en 4x 718S-XLF gestaan op een klein festival, muziekstijl was voornamelijk punk en rockabilly. Zonder twijfel geen enkele klacht over de klank gehad, zelfs niet van onze geluidstechnieker. En die is het gewoon van in theaters en concertzalen dag in dag uit op Meyer, Adamson, D&B, L'Acoustics, etc... te werken.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
7-6-2015 18:09
Zeker weten doe je zoiets nooit als je zelf de boel niet hebt afgeregeld. Maar zover ik kon zien was de boel redelijk clean afgesteld. Simpele setup: cd spelers, laptop met geluidskaartje en twee draadloze micro's.
Maar nagenoeg elk nummer dat afgespeeld werd klonk, in mijn ogen toch, vrij belabberd. Agressief, veel mid, veel hoog zonder top hoog en zeer overheersende bassen. En tussen elk gebied zat er precies een behoorlijke dip en door het ontbreken van het tophoog klonk de boel echt dof en futloos.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)