Forum > Licht

Kadertent uitlichten

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
19-3-2015 16:47
Lijkt me iets dat je simpelweg even kunt testen (al dan niet in een echte tent).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StaafStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2004
Laatste: 12-3-2019
Berichten: 57
19-3-2015 17:54

Dré schreef:

(al dan niet in een echte tent).
Daar wringt het schoentje, een echte tent heb ik niet in de tuin staan. In het magazijn ga ik dit week-end proberen testen.
Vandaar dat ik vroeg naar ervaringen.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-3-2015 23:40
Tentclamp met half coupler erop. Daar kort buisje in. Links en rechts ledparretje eraan. Onderaan ophangen en kruislings over de zeilen naar boven schijnen voor indirect licht. Zoals op de panoramafoto van big-bang.
Eventueel aangevuld met direct licht op dezelfde manier bevestigd, boven of onderaan of combi van, afhankelijk van de toepassing.

Of het voldoende is of niet zal je zelf moeten bepalen. Ik zou er Q4-18's inhangen omdat ik ze zelf heb en zeker weten dat zou voldoen. Met de wat oudere ledparren zou ik niet content zijn denk ik.

Bovenstaande even gebaseerd op een aluhal die in een tuin past (en dan niet van een kasteel) want ook hier een side-note: een aluhal is vrij generiek, kan 10mtr breed zijn maar ook 25...

Afhankelijk van de afstand tussen de liggers zou je ook kunnen kiezen voor alu-pipes lengtegewijs in de nok. Weegt niet veel, is subtiel en voldoende sterk om ledparren aan te hangen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)