Forum > Geluid

Dynacord DSP260 garantie vraag.

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
14-3-2015 20:47
2 x bewerkt. Laatst door DJohnny op 15-3-2015 18:57
Beste medeforummers,

Heb een garantie gerelateerde vraag, hoop dat ik hem in het goede forumgedeelte post.

In februari 2014 kocht ik bij een firma in putten een Dynacord DSP260 processor. Deze kwam al defect uit de doos, er was een probleem met het display (de exacte klacht weet ik inmiddels al niet meer, ik dacht een contrast probleem). Het apparaat is meteen retour gebracht en gerepareerd. Ongeveer een half jaar later kreeg het apparaat de volgende storing: krakende en knetterende uitgangen. Apparaat wederom retour gegaan en weer gerepareerd.

Echter weer een half jaar later, januari 2015, krijgt het apparaat weer kuren. Soms slaat hij vast bij het inschakelen, soms bij het bedienen/gebruiken maar hij blijft ten alle tijden audio doorsturen. Aangezien ik de reputatie ken van Dynacord (heb veel spullen van hun en eigenlijk nog nooit iets defect gehad) begin ik mij sterk af te vragen of het apparaat geen maandagmorgenmodel is en simpelweg structureel iets mankeert (verkeerd geassembleerd o.i.d.). De firma waar ik deze DSP260 heb gekocht heeft inmiddels zijn deuren gesloten, maar een andere Dynacord dealer in Almere doet vanaf dat moment de garantievoering. Heb het apparaat bij hun aangemeld voor reparatie en gevraagd of het mogelijk was om het apparaat om te ruilen voor een nieuwe of in elk geval betrouwbare DSP260. Mijn eigen DSP260 werd inmiddels opgestuurd naar Service and More en kwam (via Dynacord Duitsland?) weer gerepareerd retour. Op dat moment werkte het apparaat weer perfect.

Echter, zoals jullie wellicht al kunnen raden, is het apparaat er vanmiddag weer mee gestopt. Tijdens de soundcheck geen enkel probleem, maar 10 minuten voor de band zou gaan spelen stopt het apparaat er weer mee. Uit de luidsprekers was een pestklap hoorbaar (amp stond ook meteen in protect) en zag vanuit mijn ooghoek het display flikkeren. DSP meteen uitgezet en losgekoppeld. Omdat ik ergens (gelukkig) deze DSP260 nog niet helemaal vertrouwde had ik mijn andere crossover een CX2310 van Behringer, ook bij en deze nog net op tijd kunnen aansluiten.

De DSP260 start echter helemaal niet meer op. Aangezien ik nu echt helemaal klaar ben met dit apparaat zou ik hem het liefst zo in de kliko willen gooien maar daarmee boor ik mijzelf een hoop geld door de neus. Maar nu is mijn vraag wat kan ik hier nu mee en waar heb ik recht op. Reparatie zie ik echt niet meer zitten. Mag ik alsnog een nieuw apparaat eisen? Kan ik mijn geld (nog) terug krijgen? Of desnoods het apparaat inleveren en met een bijbetaling voor een duurder model (DSP600 ofzo) aanschaffen?

Graag jullie advies in deze. Alvast bedankt!

Overigens wil ik het merk Dynacord echt niet afzeiken of wat dan ook. Werk al jaren met Dynacord en heb ook verschillende spulletjes van alle leeftijden en alles (op de DSP260 na dan ;) ) werkt altijd prima!
Corolla power!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
14-3-2015 22:15
Heb je al eens rechtstreeks contact gehad met Dynacord?
Free beats!
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
14-3-2015 22:16

DJohnny schreef:

Maar nu is mijn vraag wat kan ik hier nu mee en waar heb ik recht op. Reparatie zie ik echt niet meer zitten. Mag ik alsnog een nieuw apparaat eisen? Kan ik mijn geld (nog) terug krijgen? Of desnoods het apparaat inleveren en met een bijbetaling voor een duurder model (DSP600 ofzo) aanschaffen?

Graag jullie advies in deze. Alvast bedankt!

Overigens wil ik het merk Dynacord echt niet afzeiken of wat dan ook. Werk al jaren met Dynacord en heb ook verschillende spulletjes van alle leeftijden en alles (op de DSP260 na dan ;) ) werkt altijd prima!
Leg de bal bij de Dynacord/reparateur neer, als jou klachten uniek zijn voor deze processor zijn zullen zij toch ook wel een passende oplossing aanbieden?

Als ik jou problemen zo lees over de processor zou ik het zoeken in het "moederbord" van de processor...
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
14-3-2015 22:47
Ik weet niet of ik vrienden ga maken als ik de Dealer in Almere ga passeren. Ik ga het sowieso melden bij deze dealer met de boodschap dat ik een andere wil of akkoord ga met een van mijn andere oplossingen.

Ik weet vrijwel zeker dat het het moederbord is, de DSP260 gaat wel aan, backlight van het LCD en de knopjes branden, maar voor de rest gebeurd er niets. Geen display, LED's of relais. Er komt ook een raar geluidje uit de behuizing.
Corolla power!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
16-3-2015 11:16
Open kaart spelen met de dealer en vertellen dat je Dynacord ook rechtstreeks gaat bellen.
Na jouw relaas, zou ik me kunnen voorstellen dat de fabrikant eens achter zijn oren krabt en inziet dat dit een fout app. is.
En misschien tegen een aantrekkelijke korting een nieuwe toestuurt.
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
16-3-2015 11:29
De nieuwe winkel zit natuurlijk niet op jouw probleem te wachten, het kost hem geld, en het levert hem niets op.
Ik zou in dit geval gewoon rechtstreeks Dynacord benaderen. (Electricsound in Almere volgens mij?)

Als je vanaf het begin problemen hebt, en je kunt dat dmv documentatie aantonen,
lijkt het mij sterk dat je bij een merk als Dynacord geen goede oplossing kunt verwachten als je dat bij hun voorlegt.

Echter er is natuurlijk ook een andere kant:
Als het apparaat kapot gaat door verkeerd gebruik dan word het verhaal anders.
Binnen de garantie ligt de bewijsplicht bij de leverancier,
dat moet deze gewoon een oplossing gegeven als het apparaat niet voldoet.

Het is trouwens ook nog een beetje zo dat als een apparaat binnen zijn normale te verwachten levensduur het begeeft, dat er dan nog vaak te onderhandelen valt over de oplossing met de leverancier.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
16-3-2015 18:30
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. Ik heb inmiddels de zaak in Almere op de hoogte gebracht, ik wacht nog even hun reactie af. Mocht daar niet het gewenste resultaat uitkomen ga ik Bosch/Dynacord en de importeur contacteren. Het apparaat valt overigens nog bijna 2 jaar in de garantie. Vandaar dat ik denk toch wel in mijn recht sta om een nieuw apparaat te kunnen krijgen. Het apparaat word netjes gebruikt zoals het hoort, hij ziet er ook nog uit als nieuw. Heb nog een identiek versterkerrack met een EV DC-one (identiek aan de DSP260) en die is net zo oud maar nooit problemen mee gehad.
Corolla power!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)