Forum > Licht

pro2k full output

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
21-1-2015 09:43
Het kan ook zijn dat het element verstopt is of de pomp niet goed "pakt".
Heb dat eerste meegemaakt met een le maitre, en dat laatste met een zr-20, beiden iets rudimentaidere apparaten die wel dezelfde symptonen vertonen.

Dor het verstoppen van het element koelt het af, waarna het weer opwarmt en er ineens ene bult rook en druppels uitgooit tot het weer te snel afkoelt en de boel zich herhaalt. gezien je omschrijving lijkt dit me een kanshebber. je kan een schoonmaakvloeistof gebruiken, maar wij deden het altijd met schoonmaakazijn. half litertje doorheen blazen en klaar, wel buiten doen want de azijn verdampt niet goed en je rookdoos sputtert dus vandege en wat er verdampt stinkt als de ziekte. nu gaan er ongetwijfeld mensen roepen dat het niet goed is voor je rookmachine, en dat hij sneller slijt en dat is ook zo.. dus bij een rookmachine die niet is afgeschreven niet doen (maar ik kan me niet indenken dat een pro2000 zijn geld al niet heeft opgebracht)

Een kapotte plunjer in en pomp maakt dat hij op halve kracht pompt en soms wel even alles meepakt, bij de zr hoorbaar door een grote brom in plaats van een meer slag-geluid van de vloeistof die weggedrukt wordt.

beiden zijn overigens bij een reparatie vaak duurder dan een tweedehands soortgelijk apparaat. en de pomp vervangen en weer een lekdichte verbinding krijgen met het koperen tuitje wat uit het element komt is een nachtmerrie..

en in aansluiting op de collega's.. da's by far de schoonste print uit een rookdoos die ik ooit gezien heb! meestal zien ze er uit of ze op de zwarte cross hebben meegereden in de specialklasse en daarna hebben gebaad in een bak frituurvet.
Edit Mod: Dré: Door de jaren hebben we geleerd dat het gebruik van azijn toch geen goed idee is. Het tast het rubber van de pomp aan. Vloeistof op basis van citroenzuur doet dat niet.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
21-1-2015 13:41
Mijn 2000 ging juist sputteren (vloeistof mee spuiten) als de machine terug geregeld werd op de remote (qua output). Op full werkte de machine foutloos. Zolang de machine dus nog niet probleemloos werkt zou ik niet te veel naar de spetters kijken (maar eerst het andere probleem oplossen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DegrootluukStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2015
Laatste: 27-8-2015
Berichten: 9
7-4-2015 09:58
Bams, bedankt voor de tip over de pomp.
Zal hem eens omwisselen met de pomp uit een andere machine, en evt. het pompje even open maken.
Als dat het niet is zal het verwarmingselement wel het probleem zijn.

Groet Luuk
First try it yourself, than you can talk.
DegrootluukStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2015
Laatste: 27-8-2015
Berichten: 9
9-4-2015 10:09
Hoi,

Heb even op internet gekeken wat een vervangend pompje zou kostten.
Als ik de pomp opzoek die nu in mijn rookdoos zit kom ik uit op een koffie apparaat pomp.

In mijn machine zit een:
Ulka S.p.a.
Model E Type EP5
220V 50HZ
2/1 min. CL.f 48W
CS M6294
17/10/06

Prijs voor dit pompje is minder dan €20
Is dit ook de pomp die er origineel in hoort te zitten of zit er bij jullie een andere in?
First try it yourself, than you can talk.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
9-4-2015 12:27
Ulka maakt nogal wat pompen (met nogal wat begin- en eindstukken, uitgevoerd in messing of kunststof etc. etc). Vaak geldt de code op het pomphuis voor het pomphuis zelf (en niet altijd voor de begin en eindstukken).

Controleer dus goed of deze inderdaad 100% identiek is. Puur op uiterlijk afgaan kan gevaarlijk zijn (kwam ik zelf ook achter toen ik de bar links van Bolle Jan bezocht).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 160
21-4-2015 14:31

Dré schreef:

Puur op uiterlijk afgaan kan gevaarlijk zijn (kwam ik zelf ook achter toen ik de bar links van Bolle Jan bezocht).
O, was jij dat laugh :D

maar was verder toch wel gezellig..
Deze knop?? Dat is de talentknop!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)