Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 20 van 20)
Moderator(s): Dré
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
2-5-2013 11:30
Bedankt Dre voor de informatie.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
12-10-2013 13:39
Krijg hier volgende foutmelding op CDJ 2000 Nexus. E-7206 auth chip error.
Iemand hier enig idee wat dit is?
Werkt voor de rest schijnbaar normaal.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
12-10-2013 14:01
iets met de chip denk ik wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
6-1-2015 23:57
Als ik (tracks netjes door recordbox gehaald, cdj's draaien op 1.22) browse op de speler zelf, kan ik kiezen uit key, track, artist, enz.

op alle manieren gaat het inladen prima, maar als ik via "folder" een track inlaad, dan krijg ik soms geen waveform, werkt de sync functie niet, enz, ik krijg ook de waarschuwing dat een rekordbox database noodzakelijk is voor sync als ik master of sync aantik.

Frappant is, dat als ik dezelfde track zoek via search, er geen enkel probleem is, alleen via inladen via "folder" krijg ik problemen(en laat ik nou heel ouderwets alles netjes in folders hebben.....zucht)

Wie weet raad? probleem is bij beide spelers via usb, en link! (sd nog niet geprobeerd)
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
7-1-2015 09:54
Ik denk dat dat iets is waar je mee moet leren leven. Rekordbox is namelijk ontwikkeld door Mixvibes en in Mixvibes hebben we hetzelfde probleem. Nummers via folder of browser missen dus informatie zoals bpm, key, etc... Die info is er alleen als de nummers geanalyseerd zijn en in je database staan. Blijkbaar word er dus geen data aan het muziekbestand toegevoegd maar maakt rekordbox/mixvibes een soort eigen bestand aan met informatie over de nummers in je database. Nu heb ik geen ervaring met rekordbox, maar in mixvibes maak je gewoon even een nieuwe collectie aan en analyseert die dan. Zo'n collectie kan dus gewoon een rechtstreekse kopie van jouw folder zijn.
Free beats!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
7-1-2015 15:48
Toch is dat raar, Ik heb dus even als test een usb stick gemaakt met 2 mapjes (dance en test)
de 4 tracks in "Dance" is zijn geanalyseerd,
"test"bevat dezelfde 4 tracks, maar hier is rekordbox niet aan geweest.

Ik kan zoeken op artiest, A , afrojack - > inladen, hoppa alles werkt.

Ik kan zoeken op folder, dance, afrojack-> inladen, alleen bpm en kleine waveform wordt weergegeven groot niet, sync functie werkt niet

Vervolgens zoeken op folder, test, afrojack-> inladen, geen bpm en geen kleine waveform, grote waveform wordt uiteraard niet weergegeven en sync funtie werkt ook niet..

Hoe is het te verklaren dat slechts een deel van de door rekordbox vastgelegde informatie niet wordt gevonden als de track via optie folder van de browser van de speler zelf wordt ingeladen? Kan iemand dit probleem reproduceren?

Ik heb namelijk een collectie die volledig is gesorteerd in mappen op een ssd. Deze externe ssd hangt aan mijn Rekordbox laptop. Als ik dan browse en sleep naar de spelers via recordbox op de laptop werkt alles altijd keurig. Ook al browse zoek ik door door de mappen heen te klikken.

Sluit ik de laptop niet aan, maar hang ik de ssd via usb aan een van de 2 cdj's. Dan heb ik niets aan mijn mappenstructuur, want ik kan alleen alle info op de spelers krijgen als ik zoek en inlaad op artiest, key, enz.

Die externe SSD werkte niet op de oude cdj2000's die ik hiervoor had, want die gaf niet de benodigde voeding via usb. De nexus geeft dat wel, en niet altijd afhankelijk zijn van een laptop leek me een verademing.

Toch raar?
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 123
7-1-2015 20:46
Dit is niet raar.
Rekordbox zet een KOPIE van de track in het mapje Contents.
Daar wordt ook de informatie neergezet.

Het handigst is om de handige folderstructuur om te zetten naar Playlists(folders) in rekordbox.
Zelfde structuur, maar dan met alle info!

Succes!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
8-1-2015 09:28
Is er dan een manier om de mapstructuur te synchroniseren met de "playlist" zodat als ik nummers en (sub)mappen toevoeg die ook automatisch in de playlists worden opgenomen en ik daar ook gewoon door kan bladeren ?

Ik vindt geen kopie van de tracks in contents. Volgens mij is dat gewoon een link. Waarom zou de fysieke lokatie niet opgenomen kunnen worden in die database ?

Ik snap nog steeds niet waarom het uit zou moeten maken voor de cdj hoe een track gevonden wordt, en waarom wel een deel van de info (kleine waveform en bpm) gevonden wordt.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
Ricardo VanilliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 29-3-2020
Berichten: 52
29-6-2018 22:45
Hallo,

een vraagje: kan je met de 2000 Nexus tijdens je set schakelen tussen midi (Traktor) en CD's? Ik draai met Traktor en aangezien mijn cd-collectie nog niet 100% gedigitaliseerd is heb ik ook nog cd-spelers nodig voor sommige nummers. Op dit moment los ik dat met mijn eigen set op (Denon MC6000 met 2x DNS1200) 2 kanalen te gebruiken voor Traktor en de 2 andere voor cd-spelers. Ik draai morgen op een Pioneer set (2X CDJ2000 nexus en een DJM900 nexus) Ik heb al uitgedokterd hoe ik die CDJ's kan gebruiken als controller voor Traktor, maar ik vind nergens of ik die CDJ's ook tussendoor kan gebruiken om een cd'tje te spelen, zonder dat ik het ding telkens moet heropstarten maar dmv de switch knoppen link en CD.

Alvast bedankt.

Mvg,
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
30-6-2018 09:43
Zelf heb ik AA Radius 3000 spelers, en daar zit een midi schakelaartje op.
Daarmee maak ik de keuze of ik de speler via de aangehangen pc laat werken of via zijn eigen loopwerk/USB/SD spelers.
En hij kan zelfs gewoon doorspelen als je overschakelt naar midi, heel handig want dan heb je altijd muziek in de achtergrond als er iets fout gaat op de pc.
Zit er ook niet zo'n schakelaartje op jouw spelers? Of misschien dat je het in je menu kunt kiezen?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)