Forum > Licht

FL1800D mk2 Golden Strobe

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KevinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2013
Laatste: 19-1-2018
Berichten: 17
15-11-2014 10:25
Hallo,

Ik heb een Golden Strobe aangeschaft maar weet niet hoe ik dit het makkelijks kan gebruiken. Ik ben dus een leek met licht! Ik heb een geluidsset en wil nu wat lichten aanschaffen (zo weinig mogelijk) voor kleine house/dance feesten. Heb nu nog geen controller of lichttafel en vroeg me af wat ik het best kan doen. Op internet zag ik een Geni FL-01CX Strobo Remote Control maar ik vroeg me af.. kan ik ook de strobo met een klein lichttafeltje aansturen? En dan ook de flashrate? Dit zou makkelijk zijn (denk ik) omdat ik dan nog wat andere lichteffecten ermee kan aansturen. Het is een hobby dus wil aan het lichtgedeelte niet teveel geld uitgeven.

Dus heeft er iemand suggesties of tips??

alvast bedankt groeten kevin
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
15-11-2014 11:49
Als je een laptop hebt: koop een dmx-dongel en download Freestyler.
Als je nog meer (dmx) lampen koopt kun je die daar ook mee aansturen.
Op de website staat ook best duidelijk uitgelegd hoe het werkt en je kunt voor vrij weinig geld toch nog even vooruit. Maar het is een computer sturing, dus zonder Windows laptop (ik neem aan dat je geen hele pc's wilt gaan sjouwen) gaat deze oplossing niet.
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
15-11-2014 12:45
Als ik het goed heb, werkt de geni controller alleen bij de 1800 modellen.
Jij geeft aan dat je een 1800d hebt, met de d van dmx.

Deze vraagt twee DMX kanalen en kan met elke dmx controller bedient worden.
Type DMX controller hangt weer af wat je nog meer zou willen.
Gr Evert M
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
15-11-2014 16:53
Als je alleen de strobe wilt bedienen is dit voor € 73 een prima oplossing: www.new-line.nl/nl/stroboscopen/jb-systems-bf-04-d_14906.htm?gclid=CIagmZX5_MECFefMtAodml8AYQ. Daar kan je de flitssnelheid en de helderheid mee instellen en handmatig flitsen.

Je kan ook een eenvoudig 6-kanaals dmx-paneeltje (zoals deze: www.new-line.nl/nl/lichtsturingen/showtec-sds-6_29128.htm nemen, dan heb je nog 4 schuiven over om iets anders te bedienen maar mis je de extra's van de JB strobe controller, zoals muzieksturing en ingebouwde programma's (al heb je daar eigenlijk alleen wat aan als je meer dan 1 strobo hebt).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)