Forum > Geluid

advies bij vervangen van ev rx set voor aktieve sub top set

(118 reacties. Pagina 12 van 12)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
25-10-2013 10:38
Kijk zeker ook eens naar de nieuwe LS18, persoonlijk vind ik hem nog nét iets lekkerder klinken dan de RS18 en hij gaat quasi even hard. Nexo heeft hier weer een magnifieke subkast mee neergezet.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
31-10-2013 10:39
Heb je de ls18 gehoord dan?

Ik wel op de netwerkdag, evenals STM.
Een ls18 is een welkome aanvulling op een ps15, maar komt met een rs18 niet mee hoor! Daarnaast is de prijs van de nieuwe ls ook niet mis!

Ena laatste weekend 2 stuks op demo hier. We overwegen om er ook enkele aan te schaffen.
Zit trouwens de zelfde driver in als de rs18 ;-)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
5-11-2013 20:07
ik heb zelf de ls 18 ook niet gehoord, maar ik heb me ook laten vertellen dat er de zelfde driver in zit als de rs18. welke ik dus ook in de zelfbouw subs heb zitten. er zal dan een klein verschil in het kast ontwerp zitten maar volgens mij zijn de subs die ik nu gebruik vergelijkbaar met de ls 18.
ik overweeg om er nog 2 zelfbouw kasten bij aan te schaffen waardoor ik eigenlijk twee rs 18 subs krijg. ik kan dan bij weijze van spreke een halve rs 18 per kant leggen bij de kleinere feesten en een hele bij de iets grotere.
verder heb ik in tussen ook een case gevonden voor de ps15r2 toppen en een case voor de versterker. ik heb een dubbeldeurs kistje gevonden met een 19 inch binnenrackje die voledig in rubbers hangt en meer dan 50cm diep is. ik heb het binnenrack daarom volledig dicht kunnen bouwen en heb er een aansluit paneel ingebouwd.
op dit moment is mijn nieuwe set dus eigenlijk helemaal compleet.
ik overweeg dan alleen nog om er nog 2 subs bij te laten maken maar dat doe ik in iedergeval nog niet op korte termijn. eerst nog maar een paar feestjes draaien.
ik wil nogmaals iedereen bedanken die mij heeft geholpen in het forum.
mocht ik er nog subs bij aan schaffen laat ik het nog wel weten in dit topic en mocht iemand vragen hebben over de set mag je ze me altijd stellen
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
5-4-2014 15:03
nou het is dan zo ver er worden toch nog twee subs bijgemaakt.. ik kan tot nu toe alle feestjes goed aan met de subs die ik heb maar er komen deze zomer een paar grotere feestjes aan waarbij het me toch mooi lijkt er nog 2 bij te hebben. ben benieuwd hoe dit zal gaan klinken.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
6-4-2014 11:32
Is 1 sub niet genoeg dan om een ps15 mee bij te houden?

Voor die ene keer je meer nodig hebt, kun je altijd wat bij huren bij Jack ;-)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
6-4-2014 13:09
klopt, nu krijg ik eigenlijk gewoon een rs18 onder een ps15r2 te staan. misschien iets overdreven maar ik houd wel van een beetje laag en bij de grotere feestjes waar ik nu draai kom ik af en toe met de subs zo'n beetje op de max te zitten met het draaien terwijl de toppen dan nog behoorlijk wat over hebben en nog wel een stuk harder kunnen. ik draai dan af en toe de sub iets naar beneden maar dat kan ook niet te veel, anders klopt de verhouding tussen het laag en hoog niet meer.
ik ga de subs zelf bij laten maken omdat ik bij jack de eerste 2 protottypes heb gekocht en de definitieve sub is qua maatvoering heel iets anders geworden er zit misschien net een cm in wat de kast anders is maar als ik bij huur kan ik ze net niet lekker stapelen. en om bij jack 2 subs bij te huren moet ik eerst zo'n 140 km rijden. ik wou in eerste instantie de subs gewoon bij jack af nemen maar dit word lastig om dan een zelfde sub erbij te krijgen deze moet hij dan ook weer speciaal laten maken en ik heb nu in overleg besloten ze zelf te laten maken en de speakers en wat ander klein materiaal wel gewoon bij jack af te nemen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
12-6-2014 19:55
Nou het is zover. de nieuwe subs zijn sinds afgelopen week klaar. ik heb er afgelopen weekend meteen al een tentfeestje mee gedraaid. dat knalde er lekker op. is echt wel de moeite waard geweest er nog 2 bij te laten maken.
ik ben alleen bang dat ik ze gewoon op de dolly laat staan en er met de kleine feestjes ook gewoon mee ga draaien wat in eeerste instantie niet de opzet was. maar ze staan toch op wielen en er zit een spanbandje omeeen dus ik rol ze zo de aanhanger in en uit. het op en afstapelen is haast meer werk.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
15-6-2014 03:01
Post eens wat foto's! :-)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
19-6-2014 23:22

knorrepot schreef:

Post eens wat foto's! :-)
als ik er aan denk zal ik dat volgende week wel even doen heb geloof ik helemaal geen foto's van de set. moet volgend weekend pas weer draaien dus zal eens een paar foto's schieten
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)