Forum > Algemeen Forum

Reclame op de Bus / Auto / aanhanger

(135 reacties. Pagina 14 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
6-5-2014 01:27
Mwoah, dan zou je een auto met een sleutel bekrassen ook als polijsten kunnen zien Andre..
Die minuscule krasjes die je veroorzaakt, die veroorzaak je ook als je je auto met een normale spons wast of door de wasstraat haalt. Dit noem je ook geen polijsten.
Kleien, wassen en polijsten horen allemaal bij detailen, maar hebben niet voor niets een andere naam. Anders zou het wel allemaal polijsten heten wink ;)
Lees anders eens wat op carclean.nl
Als ik het me goed herinner ben jij ook een autoliefhebber met (in het verleden) een rx-7/8?
Darth Crossfader
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-5-2014 09:16

Dré schreef:

marring en halo's...
Maar het is geen polijstmethode (het schuurt alleen maar een beetje)... laugh :D
• Surface marring –could be in either in the paint surface or wax /sealant, the shallow surface marks often caused by the incorrect use of a micro fibre towel, improper washing methodologies or the scratch pattern caused by a dual action polisher. Surface marring is actually made up of tiny scratches, which can easily be remedied by using a very light abrasive one-step polish

• Halo-scratches - (swirl marks or spider webs) which, when the light reflects off the raised edges of the scratches, appear to be circular but in reality they are made up of numerous straight line random scratches which are caused by washing, drying and everyday wear and tear. Some are surface marring, whereas others can be deep into the clear coat.

Om het in het kort uit te leggen :)
En nee, het is geen polijstmethode omdat klei niet schuurt. Klei (in correct gebruik, met een clay luber) gaat contaminatie en corrosie uit je lak halen omdat die in de klei blijft kleven. Dit kan dan kleine marring veroorzaken omda die contiminatie gaat krasjes maken, maar de klei zelf doet dat niet. Ga je natuurlijk prutswerk leveren met een zeepoplossing of een quick detailer als glijmiddel dan krijg je inderdaad ook een licht schurend effect met klei, maar dat is dan omdat je hem fout gebruikt.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
6-5-2014 16:41
Heel dat kleien lijkt een puur commercieel verhaal. Contaminatie is een foutieve samenvoeging van twee woorden...
Optelefoneren enz.....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
6-5-2014 19:55
Nee, da's een correct Vlaamsch woord...

laugh :D

Contaminatie betekend gewoon vervuiling.
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-5-2014 12:48

Frank76 schreef:

Heel dat kleien lijkt een puur commercieel verhaal. Contaminatie is een foutieve samenvoeging van twee woorden...
Optelefoneren enz.....
Dat is jouw mening, maar lees wat/kijk wat videos op youtube over detailing en je snapt het wel. Als ik mijn lak heb geclayed zit die clayblok vol met spikkels en vuildeeltjes die er met wassen niet uit komen. De lak is dan ook véél gladder.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
7-5-2014 20:05
voor de echte autoliefhebber zal het ook wel wat doen, maar de gemiddelde was straat bezoeker zal het vooral duur en arbeidsintensief zijn.
In ieder geval zeker niet het middel om mijn ruwe aanhanger schoon te krijgen, en daar ging het om.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)