Forum > Algemeen Forum

Reclame op de Bus / Auto / aanhanger

(135 reacties. Pagina 13 van 14)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
23-4-2014 13:12
Heb er nog maar eentje gehad. Het vormgevingsburo had de indruk dat ze het vooral niet aandurven, maar dat het wel moet kunnen.
Ik ben toch niet de enige met dit merk die reclame wil?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
23-4-2014 13:27

Frank76 schreef:

Is kleien niet een polijst methode om je autolak een diepe glans te geven? Lijkt me niet geschikt voor een ruw oppervlakte.
Stoomcleaner is een optie wellicht, moet ik die eens zoeken.
Niemand een Humbauer met geplakte reclame?
Kleien is geen polijstmethode.
Kleien is een stap in het proces van je auto wassen / detailen.
Hiermee worden vooral de hardnekkige deeltjes die je niet met een spons of afspoelen schoon krijgt heel goed opgepikt.
Het zijn dan met name metaaldeeltjes, teer, hars, enz. Kleien doe je met een soort van glijmiddel op de klei.
Of het ook op ruwe oppervlakken werkt is afhankelijk van hoe ruw het daadwerkelijk is. Als een spons eroverheen kan zonder te blijven haken zal het met klei ook wel lukken.
Kijk maar eens een filmpje om te zien hoeveel rotzooi er nog vanaf komt.
Het voordeel is vooral dat het geen kwaad kan, je gebruikt puur de structuur van de klei zonder agressieve middelen te gebruiken,
Wil je je aanhanger heel houden valt het dus wellicht eerst te proberen.
Darth Crossfader
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
23-4-2014 13:39

DJ.T schreef:

Kleien is geen polijstmethode.
Ik zou niet weten waarom niet! Kun je toelichten waarom het geen polijstmethode is?

Verder zou ik het niet zo maar doen bij een aanhanger. Een aanhanger is wel iets anders dan autolak. Soms is de toplaag voorzien van een polyester vezel met epoxy coating (zoals bij mijn Hapert K-2000 het geval was), soms is het een melamine zoals ook gebruikt bij werkbladen (vergelijkbaar met het materiaal waar we allemaal flightcases van maken). Daar maar met iets op gaan boenen (hoe mild het schuurmiddel ook is) is wellicht niet altijd aan te bevelen.

Ik zou toch echt eerst eens informeren bij andere reclameplakkers en/of een oproep plaatsen op een reclameplakkersforum (als dat al bestaat ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
23-4-2014 15:25

Dré schreef:

DJ.T schreef:

Kleien is geen polijstmethode.
Ik zou niet weten waarom niet! Kun je toelichten waarom het geen polijstmethode is?
Zoals ik het begrijp vanuit de detailing wereld komt het hierop neer. Met klei verwijder je oppervlaktevuil en polijsten is het egaliseren van de lak zelf (deze is dan dus in principe compleet schoon).
De lak heeft een bepaalde dikte, door allerlei invloeden van buitenaf ontstaan hier in de loop der tijd onregelmatigheden in zoals krasjes. Kijk maar eens goed naar een zwarte auto die vol in de zon staat, je ziet hier dan vaak een soort van ''spinnenwebben'' in de lak. Dat zijn allemaal kleine krasjes die vaak ontstaan door slecht de auto wassen (niet kleien voor polijsten).
Kleien is dus als het goed is (bij gebruik van een goede / milde klei) geenszins een vorm van schuren.
Darth Crossfader
DavekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2007
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 11
26-4-2014 17:05
vriend van me heeft dit probleem ook gehad. oplossing was toen het op een ander materiaal te plakken (plexiglas dacht ik) en vervolgens deze op de aanhangwagen te plaatsen en zo afgewerkt met aluminium profielen.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
26-4-2014 19:17
Voorstel hebben ze gedaan met alu-dibond, maar dat kost nogal wat centen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DjjurgenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2005
Laatste: 10-2-2021
Berichten: 139
30-4-2014 12:37
Bij deze foto van mijn reclame op de bussen.

reclame
trotse eigenaar van system one audio.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-5-2014 16:14
Kleien is geen polijstmethode, clay is een intensieve paint-cleaner. Afhankelijk van de ruwheid van je kleir ga je dieper reinigen maar ook meer marring en halo's veroorzaken die je achteraf moet weg polijsten

De normale volgorde als je gaat full detailen is deze

Foamen
Afspuiten met HD
De-ironiser gebruiken
afspuiten met HD
de-tarrer gebruiken
afspuiten met HD
wassen met zeep en washmitt (best een goede ontvettende die alle huidige beschermlagen wegneemt
afspuiten met open straal
clayen
wassen met zeep en washmitt
afspuiten met open straal
drogen
lak inspecteren en bepalen hoe diep er gepolijst moet worden
machinaal polijsten in 1 of meerdere stappen
lak buffen en ontvetten met IPA oplossing of bv Eraser
paint cleaner/glaze aanbrengen
paint sealant aanbrengen (2 lagen)
wax aanbrengen (2 lagen)
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-5-2014 16:16
Ik zou overigens in jouw geval eens aan de slag gaan met CarPro Iron-X en Tar-X voor je gaat clayen, de hoeveelheid ingebrand en ingetrokken vuil dat je met die producten er gewoon afspuit is verbluffend.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
5-5-2014 16:59

bomdes schreef:

Kleien is geen polijstmethode, clay is een intensieve paint-cleaner. Afhankelijk van de ruwheid van je kleir ga je dieper reinigen maar ook meer marring en halo's veroorzaken die je achteraf moet weg polijsten
marring en halo's...

Maar het is geen polijstmethode (het schuurt alleen maar een beetje)... laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)