Forum > Geluid

Dap Vision 3500 overleden... => reanimatie

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
14-4-2010 07:48
inmiddels heb ik mijn vision 100% kunnen repareren, met wisselstukken van een defecte vision van marcel. Heel erg bedankt hiervoor! happy :)
ook heb ik nu nog wisselstukken over ''voor het geval dat''
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
12-3-2014 12:45
Ik heb hier ook een vision 3500 staan. Echter schiet het linker kanaal nog al wel eens vrij snel in de clip. Echter kan ik soms daarna wel weer gewoon de versterker gebruiken alsof er niets aan de hand was.

Wat heb ik geprobeerd:
- Verschillende xlr kabels --> Kanaal schoot toch nog in de clip
- kanalen gewisseld met de processor (behringer dcx) --> Zelfde
- Verschillende speakon kabels --> Zelfde
- Speakers omgewisseld --> Zelfde

Uiteraard zou ik dit graag opgelost zien, aangezien de laatste keer het afwachten was of hij wel uit de clip kwam. Niet wat we willen hebben vlak voor een feestje. Heeft iemand zo iets meegemaakt en weet hoe ik dit kan (laten) oplossen? En weet iemand een geschikt bedrijf in het noorden (Groningen) die eventueel ervaring heeft met deze apparaten of anders een ander goed bedrijf?
ja...
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
10-4-2014 21:18
Ik heb inmiddels mijn versterker weg gebracht en weer terug gekregen. Helaas kon de versterker niet gerepareerd worden. Het volgende konden zij mij vertellen:

"Zit een fout in de eindtrap, is helaas niet in te werken, erg korte bekabeling tussen voeding en eindtrap. Zonder schema ook niet te herstellen, schema niet meer leverbaar."

Ik Jeroen (mc-sjeng) een pm gestuurd met de vraag voor het schema. Ook kwam ik via google bij een bericht van een vergelijkbaar probleem en heb de persoon in kwestie een berichtje gestuurd met de vraag hoe hij dit heeft opgelost, echter heb ik nog geen bericht terug gehad. Alleen vraag ik mij af, is zelf het vervangen van de gehele eindtrap niet een betere optie? (zou makkelijk zijn is mij verteld) Of zou het toch nut hebben om de versterker bij een andere reparateur aan te bieden. (GV Stage Equipment) Ik ben bang dat ik highlite geen berichtje kan doen aangezien ik particulier ben. Kort om, welke stappen kan ik het beste momenteel ondernemen?
ja...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
10-4-2014 21:29
Je omschrijving van de klacht klinkt als een loszittende soldering.

Te korte voedingskabels is een beetje onzin opmerking voor een reparateur shut up :X
Het is maar goed dat je hem daar niet hebt laten repareren denk ik.

De eindtrap is waarschijnlijk ook als geheel te vervangen, maar dat is een versterker meestal niet waard.
Of je moet goedkoop tweedehands aan een tweede halve versterker kunnen komen, en dan maak je van twee halve een hele.

Wie het kan repareren: Rob Nijhuis (forumlid)
Zit wel in Alkmaar....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
10-4-2014 23:43
Ik heb een aantal Vision 3500 ampen gerepareerd waarvan de mica plaatjes tussen koelblok en transistor een klein beetje (paar kOhm) aan het geleiden waren, dat gaf ook rare problemen. Wellicht heb je er wat aan.
Corolla power!
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 276
11-4-2014 13:23

Dj Flashlight schreef:

Ik heb inmiddels mijn versterker weg gebracht en weer terug gekregen. Helaas kon de versterker niet gerepareerd worden. Het volgende konden zij mij vertellen:

"Zit een fout in de eindtrap, is helaas niet in te werken, erg korte bekabeling tussen voeding en eindtrap. Zonder schema ook niet te herstellen, schema niet meer leverbaar."

Ik Jeroen (mc-sjeng) een pm gestuurd met de vraag voor het schema. Ook kwam ik via google bij een bericht van een vergelijkbaar probleem en heb de persoon in kwestie een berichtje gestuurd met de vraag hoe hij dit heeft opgelost, echter heb ik nog geen bericht terug gehad. Alleen vraag ik mij af, is zelf het vervangen van de gehele eindtrap niet een betere optie? (zou makkelijk zijn is mij verteld) Of zou het toch nut hebben om de versterker bij een andere reparateur aan te bieden. (GV Stage Equipment) Ik ben bang dat ik highlite geen berichtje kan doen aangezien ik particulier ben. Kort om, welke stappen kan ik het beste momenteel ondernemen?
Heb je de schema's gemaild, hopelijk heb je er wat aan.

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
johnvisionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2020
Laatste: 1-11-2020
Berichten: 1
15-10-2020 09:20
kijk eens naar potmeter vr2 [ballans instelling voor de gehele inganstrap] heel belangrijk die dingen zijn vaak half rot met als gevolg dat je soms nog maar de halve uitgangs spanning over houd
de instelling van deze potmeter komt echt heel nou..sluit een funktie generator aan op de ingang
meet met een goede scoop op de basis van q63 daar moet ongeveer 250mv aan signaal sinus staan
ik heb er zo 4 stuks weer maxtax gekregen dus
zoals altijt meten is weten doe er je voordeel mee
gr johnvision
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
15-10-2020 16:46
Hoi John,

Dit topic is al 6,5 jaar inactief (dus ik denk dat de versterker onderhand al eens hersteld is).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)