Forum > Licht

Welke pc lichtsturingversie met de wings MA,pc / chamsys / avolites

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
CrazysoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 19-1-2019
Berichten: 52
7-4-2014 21:02
Zijn na een grotere Pc sturing aant kijken en de bijhorende wing's .
Maar elke sturing heeft zen voor en nadelen iemand enige ervaring met deze 3 mogelijkheden op pc basis .
Moet dienen voor fuiven modeshows en festivals .
Momenteel werken we deel shows af nog met martin lj en grotere shows huren we tafels in ma zou dit ook door sturing met wing voor een 90% willen uitschakelen
Reden pc versie voor ons is vooral de compactheid budget voor alle 3 de mogelijkheden zijn voor hande.
Alvast bedankt
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 569
7-4-2014 21:57
Deze vragen schieten mij momenteel te binnen:

- Eigen gebruik of externe operators?
- Welke tafel wordt er gevraagd in de regio door de externe operators?
- Met welke tafel kan je zelf al overweg?
- Welke voorwaarden moet hij hebben? (aantal schuiven, uitgangen, etc.)
- Wil je een idiot proof tafel of een tafel die je naar je eigen hand kunt zetten?
- Wat is je precieze budget?
- ...
CrazysoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 19-1-2019
Berichten: 52
7-4-2014 23:04
Eigen gebruik vooral met eigen personeel .
Maar een externe operator moet er wel ook basis mee overweg kunnen in extreemste geval.
Hier in de buurt word chamsys mq 100 avolites tiger en MA 2 gebruikt vooral .
Ma doen niet aan losse verhuur dus in mijn geval zal de sturing nooit verhuurd worden zonder operator.
Kunnen met de 3 bovengenoemde tafels overweg basis vooral .
Schuiven hebben we der graag een stuk of 20 @ 30 ook omdat we deel theater doen.
Zou wel ook video sturing moeten kunnen mee aansturen over onze arkeos server
Uitgangen min 6 DMX of over artnet .
En natuurlijk een tafel die we heel na ons hand kunnen zetten
budget een 10000 @ 120000€ max en ja weet heb je ook vaste sturingen voor ma ben meer voor pc sturing versies
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
8-4-2014 07:43
Ik heb voordien een MQ100 gehad, nu een Maxi Wing met Extra wing en ELO Touch PC.
Het is wat meer werk om het op te bouwen, maar voor minder geld heb ik nu meer Chamsys.

Avolites vind ik eerlijk gezegd niet intuitief en vrij omslachtig om te werken.

MA2 On PC is een mooi systeem, maar het is duur. Je hebt gewoon én de program wing én de Fader wing nodig en dan wordt het zowel prijzig als vrij lomp om mee te sleuren. Dan kan je beter het onPC verhaal vergeten en meteen kijken naar een MA2 Lite. Nadeel van MA2 is ook wel dat je voor meer universes steeds NPU's moet bij plaatsen, met mijn Elo pc (en dat is een oudbakken single core celeron met 2GB ram en een cheapo SSD) kan ik comfortabel 64Universes pixelmapping draaien met Chamsys, show power toch zeker 12-16 Univeres.
Daarnaast heb je nu ook MagicHD, wat een complete videoserver is die gratis in Chamsys zit ingebakken. Je dient hier wel absoluut een aparte PC met dikke grafische kaart voor te hebben als je er echt videoshows wilt mee draaien, maar voor single layer video kan dat ook wel op je MQ pc systeem als het een wat recent toestel is (lees een dual/quadcore met video acceleratie)

Onze hele set zit in 1 grote Peli Case op wielen, is dus ook best makkelijk transporteerbaar.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)