Forum > Geluid

nexo alpha e EM

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
GvdvStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2010
Laatste: 4-11-2014
Berichten: 16
19-6-2013 09:58
ja je hebt misschien wel een punt daar, ik heb wel de laatste firmware gedownload.
probleem is dat de versterkers ook nog voor andere doeleinden gebruikt worden en dan ben je met een nexo amp niet zoveel
en de labgruppen was maar een idee, kan evengoed camco of digam zijn, hangt er van af waar ik een goede prijs kan krijgen
daarentegen heb ik een mail gestuurd naar de vertegenwoordiger hier in belgie met de vraag die ik in het begin stelde, maar daar komt geen reactie op sad :(
What do you mean, an African or European Swallow?
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
19-6-2013 10:16
Dat van het Camco verhaal klopt niet helemaal. Het is namelijk zo dat de importeur voor nederland ook dit merk voert, en daarom omdat hij ook Camco voert hier combinaties van heeft gemaakt.

En ben zelf ook van mening dat een Nexo set het lekkerste klinkt op een Lab of een Crown Macrotech.
Een Camco is te clean en Nexo is dat al van zich zelf en dan word het snel on aangenaam voor disco maar ook voor ene band.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
19-6-2013 12:53
Zelfs voor de PS15R1 zijn updates geweest.

Ik heb zelf de GEO-S12 gehoort met nog load 3 en daarna met load 4 en dat was, zeker biamp, aardig wat verschil. Er is overigens niets zo goed als een erg cleane basissound. Kleuring kan je namelijk zelf geven met je mengtafel of een processor voor je amps, kleuring verwijderen is veel moeilijker.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
19-6-2013 22:12

dexter schreef:

Dat van het Camco verhaal klopt niet helemaal. Het is namelijk zo dat de importeur voor nederland ook dit merk voert, en daarom omdat hij ook Camco voert hier combinaties van heeft gemaakt.

En ben zelf ook van mening dat een Nexo set het lekkerste klinkt op een Lab of een Crown Macrotech.
Een Camco is te clean en Nexo is dat al van zich zelf en dan word het snel on aangenaam voor disco maar ook voor ene band.
Dat ben ik niet met je eens.. Met een oude MA klinkt een ps15 of ps10 echt niet lekker, totaal geen fris hoog! Een lab is al beter maar met een Camco haal je toch echt meer dynamiek in het geluid.. Ik heb ze beide geprobeerd namelijk.. Ik blijf bij camco voor een losse amp. Of een NX amp.. Ik was er in het begin vel op tegen maar inmiddels helemaal om! Haha

Het is trouwens niet alleen IR die camco adviseerde met nexo.. Google maar eens op nexo op vortex 6.

Er zit echt wel een update in de alpha settings, daarnaast, als je ooit nog van plan bent andere nexo producten te gaan voeren ben je met eem nx amp de man! Werkelijk alle combi's kun je er in maken! En 4x 1900w @ 8 ohm is ook niet niks..
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
20-6-2013 11:36
Wat dat betreft verschillen we dus van mening, ik vind de camco's achter een Nexo niet lekker klinken naar mijn smaak, en jij dus wel. Liefste zie ik er een MAi of een Lab op.

Ook is het verhaal van IR algemeen bekend dat in Nederland Nexo geleverd is met Camco.
Oa door dat zei dit merk al voerden en dus beetje extra makkelijk $$ konden verdienen en een totaal
pakket leveren want ze hebben die merken immers allemaal onderdak.
Wil niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn hier in Nederland of buitenland.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
20-6-2013 12:26
Keuze (bij fabrikanten) voor een bepaalde versterker wordt door veel dingen bepaald. Klank wordt daarbij vaak als reden naar buiten toe gecommuniceerd. Ik durf te stellen dat het vrijwel altijd andere redenen zijn die voor een bepaalde keuze hebben gezorgd.

Als je duidelijke klankverschillen hoort tussen vergelijkbare (in termen van topologie en prijsklasse) versterkers (op een nette en gecontroleerde manier geconstateerd, dus op z'n minst met een level matching binnen 0.1dB) dan is er wellicht toch iets stuk in de test opstelling. Meestal gaat het echter al stuk op het feit dat zelfs aan die simpele eis (0.1dB matching) niet voldaan is.

Natuurlijk weet men in het gros van de gevallen ook nog eens precies waar men naar luistert (maar heeft de tester wellicht de illusie dat hij of zij, als enige in de wereld, in staat is om de hersenen uit de vergelijking te halen). Iedereen die wel eens een bandje heeft gemixt en gedaan heeft aan "lucht trimmen" weet precies wat ik bedoel.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GvdvStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2010
Laatste: 4-11-2014
Berichten: 16
20-6-2013 14:18
je moet me niet overtuigen van de kwaliteit van een nx amp of nuar rack, maar heb er nu momenteel effe het budget niet voor
de labgruppen of camco kan ik meer multifunctioneel gebruiken op verschillende sets
What do you mean, an African or European Swallow?
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
30-1-2014 09:31
Tuurlijk werkt een reguliere amp zeker zo goed.

Enkel in de 241 processor staan settings uit.. 2003?? Ofzo?
Inmiddels zijn er in de settings het eea aardig verandert, deze zijn alleen inzetbaar middels een NX-AMP.

Even een voetnoot: ook de NX amp heeft een "flat" modus, dan heb je dus een 4 ch amp a 4x 1900w @ 8 ohm. Dus prima voor andere doeleinden te gebruiken ;-)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus

Terug naar forum Reageer (zonder quote)