Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Sparring partner # DTV

(211 reacties. Pagina 21 van 22)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
6-1-2014 17:42

VrijeVogel schreef:

ledpar set angry
Zelf een 100w spot doet nog meer
En toch gaan er hier wekelijks minstens tien sets buiten.Mijn ondervindering is dat op een feest de meeste aanwezigen
fel licht hinderlijk vinden.
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
6-1-2014 18:17
Edoch, kwaliteit tilt men ook niet meer aan.
Simpel omdat men geen kwaliteit gewend is.

Met de huidige ipod docks, superplatte surround setjes en tablets geïntegreerde speakers klinkt elke drap set al beter.
Dus ja dan hoort met het verschil niet met drap en EV...

De wegwerp maatschappij maakt dat consumenten minder bewust nadenken over een investering. Vroeger koos men zorgvuldig audio set uit en die staan er nog. Nu rent men naar een MegaStunter, trekt wat uit de rekken en vaak binnen paar jaar ligt het op straat of in de kringloop....

Dat merk je aan veel en het begint al bij ons dagelijks voedsel....
Gr Evert M
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2052
6-1-2014 18:56

eddy wally schreef:

Mijn ondervindering is dat op een feest de meeste aanwezigen fel licht hinderlijk vinden.
ALS je recht in de bundel zit wel, met de nadruk op ALS. Maar daarbuiten of als je er net naast kijkt geeft de meeste led verlichting nog niet echt veel licht.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-1-2014 19:12
2 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 6-1-2014 19:34
Mijn tri-led spots geven meer licht dan mijn ouderwetse 300 watt parren hoor... en inderdaad, ik richt de spots altijd naar beneden omdat mensen anders klagen dat het veel te fel is.

EDIT : even een fotootje met 8 tri led lampen.
EDIT2 : En nog een. De binnenste 2 bundels zijn van tri led parren, de buitenste 2 van ouderwetse 300 watt parren die ook nog eens een stuk dichterbij stonden.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
6-1-2014 19:19
Mijn ledparren hebben een stralingshoek van 120 graden, en er komt net zoveel licht uit als uit een 300 watt halogeenpar.
Ik ben er prima te spreken over.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
6-1-2014 20:19

VrijeVogel schreef:

Dus ja dan hoort met het verschil niet met drap en EV...
Inderdaad,indien je er het logo afhaalt klinkt DAP veel beter.Hetzelfde met Showtec,maar ik kan je zeggen moest men op alle
zelfs (heel)grote produkties of festivals de showtec weghalen het zou heel wat donkerder worden.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 1230
6-1-2014 21:54
Ik denk dat degenen die het meest moeite hebben met de budget merken nog altijd de pro's met de dure merken zijn. Als een klant nu eenmaal tevreden is met een volkswagen, waaroom moet je hem dan persé een mercedes in de maag splitsen? Soms word er teveel voor de mensen gedacht...
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
7-1-2014 09:48

VrijeVogel schreef:

Dus ja dan hoort met het verschil niet met drap en EV...
Spreekt hier een logo luisteraar? Probeer niet naar logo's te luisteren maar naar geluid (klinkt ook best logisch toch)?

DAP maakt inderdaad rommel (met bijbehorende prijs waar de A-merken nog niet een hoesje voor willen maken). Ze maken echter ook kastjes die beter presteren dan een A-merk in dezelfde prijsklasse.
De wegwerp maatschappij maakt dat consumenten minder bewust nadenken over een investering. Vroeger koos men zorgvuldig audio set uit en die staan er nog.
Vroeger was alles beter? De setjes die ik vroeger voorbij heb zien komen... Af en toe waren ze de moeite van het eroverheen pissen nog niet waard (net als nu).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
7-1-2014 14:38

eddy wally schreef:

VrijeVogel schreef:

Dus ja dan hoort met het verschil niet met drap en EV...
Inderdaad,indien je er het logo afhaalt klinkt DAP veel beter.Hetzelfde met Showtec,maar ik kan je zeggen moest men op alle
zelfs (heel)grote produkties of festivals de showtec weghalen het zou heel wat donkerder worden.
Als je ziet dat Phlippo showlights gewoon de boel vol hangt met OEM China spul, waar ze nu hun eigen labeltje op hebben laten printen, dan vinden de mensen het ineens wél een professioneel product...
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
7-1-2014 14:48
Ik maak wat los geloof ik....

Doelde op het feit dat men soms afreageert op concullega's die de prijzen drukken omdat ze met goedkope meuk werken (kort door de bocht samengevat).
Maar wat iemand (naam kwijt) ook al aangaf: Je moet niet voor de consument denken. Dat heb ik eerder ook al aangeven tig pagina's terug. Je kan wel het mooiste beste en duurste spul neerzetten, maar als de consument het verschil nauwelijks hoort (en zeker met drank op) met iets kwalitatief minder materiaal, voor wie doe je het dan?

Daar waar je volgens mij nog echt het verschil kan merken tussen kwaliteit en kwaliteit is het twee weg segment. De spraak speakers die ook geluid moeten kunnen weergeven zonder ondersteuning van een echte sub. Maar ik geloof dat DAP daar ook aardig goed in is ondertussen....
Gr Evert M

Terug naar forum Reageer (zonder quote)