Forum > Geluid

CDJ 2000 scherm

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Mark VriensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2010
Laatste: 2-4-2021
Berichten: 55
12-11-2013 20:58
Hallo,

Afgelopen weekend is er een barst ontstaan in het scherm van mijn CDJ 2000.
Nu heb ik geprobeerd om dit te vervangen, maar het is nog best wel een kunst om bij het scherm te komen.
Heeft iemand een idee hoe dit wél kan? Ik ben vrij handig, dus wil m liever niet wegbrengen.
Is het scherm geplakt, of is deze geschroefd oid?

Groeten!
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
12-11-2013 22:31
Als eerste trek je het draaiknopje wat rechts naast het display zit los. Daarna moet hem (uiteraard) demonteren (let op de flatcable, deze ZACHTJES!!! loshalen), en aan de binnenzijde van de kap de PCB met display demonteren. Voor zover ik me kan herinneren moeten de stalen delen ook los en heb je verschillende schroeven die je beslist niet mag uitwisselen. Schrijf dus even op hoe het heeft gezeten! Als je dit allemaal los hebt gehaald, kun je het schermpje van de kap drukken, eventueel beetje heet maken met een verfstripper (in lage stand!) o.i.d.

Bij het monteren van de kap op de bodem uitkijken dat de USB connector RECHT in de kap valt, anders breekt ie af. Ook de flatcable RECHT en zachtjes weer in de socket schuiven, gaat hij ook maar een beetje schuin stropen de connectors op en is de kans op kortsluiting met een ander contactpuntje groot.
Corolla power!
Mark VriensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2010
Laatste: 2-4-2021
Berichten: 55
13-11-2013 21:44
Betekend dit dat ik m eerst vanaf de bovenkant los moet halen, en vervolgens de 2 delen (cdj top en bottom) los moet halen? Ik had dit al gedaan, maar zag veel print's over elkaar heen. Dit zag ik nog niet zo zitten om los te halen.
Die print's loshalen dus wel doen en dan kun je er zo bij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)