Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 283 van 289)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
13-2-2012 18:20

Ronny B schreef:

betreft gewoon op/afbouw in en uitlaad werkzaamheden.
voornamelijk voor grotere bedrijven.
geen band uitmixen, geen licht knipperen.
vroeg me gewoon af wat er zoal gevraagd werd door mensen hier/
wat er door bedrijven betaald word. (zijn er namelijk genoeg op dit forum die jongens inhuren)
Dagprijs tussen de 175,- en 400,-
Uurprijs vanaf 20,- tot 50,-

Hangt er dus nogal van af. "grotere" bedrijven betalen volgens mij 200,- per dag. (10 uur = 1 dag)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 281
30-5-2012 08:21
Even een vraagje;

Tot nog toe wanneer ik geluid verhuur breng en installeer ik het en haal ik het de volgende dag weer op, er is een andere dj dus ik hoef er zelf niet bij aanwezig te zijn.
Nu is er een feest waarbij de locatie niet wil dat het de volgende dag word opgehaald.
Rekenen jullie extra kosten wanneer het 's nachts afgebroken/opgehaald moet worden?
En zo ja wat is een normaal tarief hiervoor?
Het gaat om een standaard showtje (sub/top + 2 par balkjes en een Pioneer cd setje)

Grtz
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
30-5-2012 08:31
Denk dat je vooral geluk hebt gehad de andere keren.
Kan je DJ dit niet meenemen dan?
Gaat om een half uurtje opbreken als ik het zo lees.
Hier gaat in principe altijd alles mee terug, tenzij we andere afspraken kunnen maken. Dat is dan ons voordeel en een gunst van de zaaleigenaar.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
30-5-2012 08:39

Bestek schreef:

Tot nog toe wanneer ik geluid verhuur breng en installeer ik het en haal ik het de volgende dag weer op, er is een andere dj dus ik hoef er zelf niet bij aanwezig te zijn.
Nu is er een feest waarbij de locatie niet wil dat het de volgende dag word opgehaald.
Rekenen jullie extra kosten wanneer het 's nachts afgebroken/opgehaald moet worden?
En zo ja wat is een normaal tarief hiervoor?
Het gaat om een standaard showtje (sub/top + 2 par balkjes en een Pioneer cd setje)
Dit zijn ook de meeste van mijn klusjes.
Meestal haal ik het 's nachts terug op omdat:

- in veel feestzalen is het weekend nogal druk geboekt, dus meestal de dag erna een of ander ontbijt, brunch, etc waardoor je spullen dus in de weg staan. Soms is het wel mogelijk om dag erna te breken, dan doe ik dat ook bij voorkeur natuurlijk.

- regelmatig worden er feesten gegeven in culturele centra, gemeenschapslokalen, kantines etc waar meerdere mensen sleutels van hebben en dus in feite vreemde mensen ook zo maar binnen zouden kunnen.

- als je zelf een druk weekend hebt en je spullen dus snel nodig hebt ga ik ook meestal 's nachts breken, soms heb je ze de volgende middag al weer nodig. Ook ooit ene keer de dag erna gaan breken, sta je daar voor een gesloten deur, kan je pas binnen na enkele telefoontjes en een uur wachten...

Extra aanrekenen doe ik niet om 's nachts te breken. Ik maak een prijs voor een set incl opbouwen, afbreken, indien dit de dag erna kan is het mooi meegenomen.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
31-5-2012 06:35
Aan wie zou je die extra kosten aanrekenen dan?
De DJ?Die is normaal een prijs overeen gekomen en ophalen is zijn probleem niet.Wanneer je dikwijls met extra's afkomt
denk ik dat ze rap naar de concurentie zullen stappen.
wanneer de zaaleigenaar (ook na het zoeken naar andere oplossingen)het werkelijk buiten wil dan dan doe je dit best,anders riskeer je dat het kuispersoneel alles op een hoopje zet of zelf wat kabels gaat uittrekken zonder kennis van zaken.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
15-10-2013 14:07
Leuke casus vandaag aan de hand gehad, ben heel benieuwd naar jullie mening.
Ongeveer 6500 m2 winkeloppervlakte moet in het geluid, achtergrondmuziek. Beton/staalplafond, dus alles opbouw. Minimale plafondgoot rondom bij een ruimte van 30 x 30.
Al filosoferend kom ik er op uit dat het niet veel uitmaakt of je nu een heel goedkope speaker neemt, of een iets betere/duurdere.
Bij kleine, goedkope speakertjes ben je meer geld kwijt aan arbeid en kabelgoot omdat er veel meer in moeten, bij grotere zijn de speakers iets duurder. Per saldo weinig verschil.
Concurrentie geeft aan dit te kunnen doen voor 6500 euro, 1 euro per m2 dus. Wij zijn van mening dat je voor dat bedrag nooit een goede geluidweergave kan hebben over tal van verschillende ruimten tussen 200 en 1200 m2 + wat kantoren.
Wat zijn jullie ervaringen voor permanent geluid prijs per m2?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
15-10-2013 14:18
Zonder iet of wat aan plannen kan je daar moeilijk op antwoorden eerlijk gezegd.

Als het gewoon een open, rechte hal is moet dat zeker kunnen. Ik heb voor een 3000EUR ex btw een complete manege van een goede installatie voor omroep + achtergrondmuziek voorzien met een 100V systeem op een Crown CDI. Die manege is natuurlijk maar opgedeeld in 3 ruimtes: stallen, piste en toiletten. Formaat van die manege was ongeveer 30m breed, 100m lang.
Gewone 100V speakers aan de middengoot aan het plafond aan beide zijden, werkt perfect.
Kleine nota wel: alle bekabeling was reeds mee gelegd door de electricien en de eigenaar had een rijdende kersenplukker van hemzelf ter beschikking. Als je hier ook nog zelf voor moet zorgen, forget it :)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
15-10-2013 14:29
2 x bewerkt. Laatst door Frank76 op 15-10-2013 15:54
Ga uit van diverse ruimten, diverse verdiepingen. Alle speakers in betonplafond of stalen dakplaat vast te boren. Afmetingen ruimten 10 x 10. 15 x 30, 30 x 30 etc. Geen lange rechte bak, geen eenvoudige bevestigingsmogelijkheden. Behoorlijk uitgestrekt.
Relatief lage ruimten.

edit:
dan ben jij erg goedkoop of hebt er zeer weinig speakers in gehangen. Welke speakers heb je toegepast en hoeveel?
Voldoende hoogte beschikbaar? Leveren EN aanbrengen?

edit2:
in mijn geval max 3 meter hoogte in de meeste ruimten.
Wil vooral weten wat jullie installatie kost per m2 om eens wat standaard getallen te verzamelen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
15-10-2013 15:49
Dit is erg afhankelijk van de hoogte. Een 120 graden speaker op 3M hoogte bedekt minder M2 dan eentje op 12M hoogte. Hoe hoger het pand, hoe minder speakers, al zal elke speaker wel iets meer moeten werken dan z'n broertjes op 3M.

In een manege heb je vaak de hoogte en kan je vanaf de zijde over het publiek stralen, dat red je in de gemiddelde Albert Heijn niet.
AudiopartnerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2009
Laatste: 14-10-2022
Berichten: 115
15-10-2013 16:41
Bij dit soort ruimtes is de spreiding belangrijk, bepalend is dan de montage hoogte en de openingshoek van de gebruikte luidspreker. Minder LS geeft dan wegvallend geluid. Voor omroep cq ontruiming is dan ook de spraakverstaanbaarheid van belang.

Wellicht kun je middels berekening wat inzicht/onderscheid bieden bij je aanbieding.
Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen van NTi-Audio en Bedrock-Audio . Offerte service geluidsplan met EASE jr.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)