Forum > Geluid

advies bij vervangen van ev rx set voor aktieve sub top set

(118 reacties. Pagina 10 van 12)
Moderator(s): Dré
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
29-5-2013 08:44
foutje de top moet een ARC wide zijn. de top hierboven moet aktief worden aangestuurd dus bi amped, wat dus niet met de amp lukt als er ook nog 2 subs bij moeten. De ark wide is dan een betere optie. qua vermogens licht de l-acoustics set wel een heel stuk onder de nexo set maar de max spl ligt toch redelijk dicht bij elkaar.
de top heeft een max spl van 135 en de nexo ps15r2 is dat 136bdb. subs weet ik zo snel niet uit mijn hoofd. maargoed mijn voorkeur gaat denk ik nog wel naar nexo maar omdat iemand met deze set kwam en ook eventueel aan inruil wil doen was ik toch wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met l-accoustics.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
30-6-2013 18:58
Ik heb mijn rx set vandaag verkocht. dus er moet nu wel op korte termijn een andere set komen.
mijn voorkeur gaat denk ik toch nog wel steeds uit naar nexo. staat alleen helaas niet veel 2e hands van te koop.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
30-6-2013 19:24
en als je ze te koop ziet staan zijn ze heel goed aan de prijs, meteen de reden waarom investeren in een PS15 set loont :)
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
1-7-2013 14:37
ik ga volgende week even bij jack kijken en het één en ander beluisteren. ben benieuwd wat het dan gaat worden.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
10-7-2013 23:20
Ik ben sinds deze week in het bezit van een nx 4x4 amp en twee ps15r2 toppen. De subs ben ik nog mee bezig.
ik heb deze toppen met een paar subs beluisterd en dat klinkt echt super. het is zeker een vooruitgang ten opzichte van electro voice. deze toppen klinken een stuk beter dan de rx212 toppen en gaan ook nog eens harder terwijl het gewicht minder is en de afmetingen kleiner. Ik was altijd al goed te spreken over de rx set die ik had maar dit toch wel net nog iets beter.
op hoge volumes vond ik de rx toppen wat aggresief gaan klinken wat ook wel een beetje ev eigen is. maar dit blijft op zowel hoge als lage volumes lekker klinken.
ik heb er wel wat bij moeten leggen na de verkoop van mijn rx set. maar dan vind ik het ook zeker een vooruitgang. alles is een stuk compacter, lichter, klinkt beter, gaat messchien net wat harder en alles is ook nog niet eens 2 jaar oud en ziet er nog als nieuw uit.
de toppen gaan in iedergeval harder als de 212 toppen van ev de subs gaan niet direkt veel harder maar dat ligt er aan welke subs je er onder zet. ook vond ik het laag toch net iets dieper gaan als de rx 118 subs. ik heb de ls1200 subs gehoord, de rs15 en rs18. ik heb ook de ps10r2 toppen beluisterd. ik stond daar raar van te kijken wat een bak geluid er uit zo'n kastje komt. qua volume gaat ij bijna net zo hard als de ps15r2 alleen draagt hij minder ver en mist deze iets in het mid. ze klinken ook super maar qua klank is er een duidelijk verschil tussen de ps10 en de ps15. maar voor een drive in show tot 300 man zou ik het wel aan durven met de ps10 toppen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
11-7-2013 08:19
Fijn dat je tevreden bent met je nexo toppen.

300 man met een enkele ps10r2 set? Dan heb ik toch echt al wel ps15r2 staan. Tenminste als je een beetje volume wil halen. De helft lijkt mij meer van toepassing. Mits het niet om bejaardenparty of achtergrond gaat natuurlijk ;)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
11-7-2013 10:02
ik denk dan ook meer aan een bruiloft tot max 300 man. en dan in een zaal waar ook tot max 300 man in past. niet in een feesttent of openlucht dat redden de ps10r2 toppen niet.
maargoed voor een 10 speakertje stond ik er raar van te kijken wat zo'n kastje kan. ik weet niet of jij ook de ps10r2 toppen hebt en een 4x4 amp? deze toppen worden ook wel weg gezet met een 4x1 amp en dan is er denk ik ook wel een stuk minder uit te halen. ik heb ze alleen op de 4x4 amp beluisterd.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
11-7-2013 23:52
Zo heel veel meer doet een nx4x4 niet op een ps10r2 tov een 4x1.

Ik heb zelf ook ps10r2 met een lab fp10000 ampje en een nx242 processor
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
15-7-2013 12:13
Gefeliciteerd met je nieuwe set! M.b.t. de RX212 kan ik je bevestigen dat ik deze ook te agressief vond in het hoog op hoog volume (nog subliem, maar toch). Daarom ook mijn keuze toentertijd voor RX115 toppen.
DjREsound
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
19-7-2013 09:49
ja dankje! ik heb de rx 115 nooit beluisterd. maar ik vond de rx set ook altijd super klinken. het aggresieve is wel iets weg te werken met de dc one maar met de sttandaard instellingen is hij inderdaad wat aggresief. maar dan ook vooral als je veel van de speaker gaat vragen.
ik vind de nexo toppen net een stuk strakker klinken en ze gaan nog een stuk harder ook volgens mij ligt de max spl zelfs 7 db hoger. ik verwacht ook niet dat ik snel het maximale uit deze toppen zou halen. ik vind nexo dan oko net een stap beter dan electro voice, maar daar betaal je dan ook weer na. alhoewel een rx set ook niet goedkoop is als je deze nog nieuw wilt kopen. 2e hands is zo'n rx set nog wel aan te raden maar nieuw zou ik dat niet meer kopen. voor dat geld is er wel iets leukers te verkrijgen.. ik ben in ieder geval super tevreden over de set. klinkt super en is makkelijk in te zetten. de nx 4x4 is ook een geweldige amp maar deze is dan ook niet goedkoop. op de subs moet ik nog even wachten maar die komen er binnenkort aan.
heb afgelopen weekend een feestje gedraaid maar heb toen 2 aktieve subs bijgehuurd omdat ik zo snel geen nexo subs kon krijgen in de buurt. heb toen bij een bekende 2 hk subs kunnen huren. was voor het feestje net voldoende maar dat houd de toppen niet bij. als ik de toppen op half vermogen had draaien stonden de subs al te clippen. nu is hk ook niet te vergelijken met nexo maar ik was er tijdelijk mee gered. en er was ook bijna niemand die het kon horen dat er een goedkope sub onder stond. bij subs hoor je daar toch wat minder van qua kwalitijt als je bij de toppen hoort.
maargoed als ik binnekort de subs heb doe ik nog wel even een berichtje op het forum. in iedergeval wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de reacties en adviesen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)