Forum > Geluid

in ear oordoppen.

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
10-7-2013 18:05
Een deze weken ga ik de stap zetten om goede in ear oordoppen aan te schaffen.
maar je voelt de vraag alweer aankomen welke doppen zijn goed.

Ik wil zowieso de shure SE425 en de SE535 vergelijken, maar er zullen vast meer merken in het pro segment zwerven die een uistekend resultaat behalen.

Ik ben zelf toetsenist/zanger dus de oortjes zullen een lekkere volle klank moeten hebben en een goede stem verstaanbaarheid hebben omdat we met 4 vocalisten toch aardig koortje neer moeten zetten.

De SE535 heeft een dubbele microwoofer waardoor ik dan weer denk dat deze beter presteert tijdens live toepassingen.

Graag zou ik oortjes willen testen voordat ik ze koop. Dus als er tips zijn waar ik diverse oortjes kan testen, het liefst in de buurt van Zwolle. Bij B#x kan ik alles vergelijken maar dat is 2.5 uur rijden dus das niet te doen.

Alle tips en tricks zijn welkom.
Btw ik heb al een zender en ontvanger

M.v.g. Ronnie.
U draait wij vragen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
10-7-2013 22:49
Laat die Shures links liggen en neem Westone/Variphone.
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
11-7-2013 16:59
Je bent niet de enige die mij dit aanbeveelt.
ik heb een afspraak gemaakt met Variphone en ze komen morgen bij thuis om een afdruk van mij oren te maken.

Maar wat zijn de bevindingen van Variphone vs Shure. Zijn die Shure oortjes dan zo slecht?
U draait wij vragen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
11-7-2013 18:05
ze zijn niet slecht, maar het zijn gewoon "headphones"

Variphone/Westone zijn in-ear MONITORS, getuned voor monitorgebruik als muzikant. Dat is klankmatig een heel verschil, ge hoort gewoon beter wat je wil/moet horen in je monitors omdat ze er voor zijn ontworpen.
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
12-7-2013 16:18
Vandaag is de vertegenwoordiger van Variphone geweest om mij het verschil tussen de single driver en de dual driver te laten horen. De 2 weg uitvoering klinkt wat voller waarbij het hoog wel aanwezig is maar heel gecontroleerd. De single driver uitvoering vind ik weer erg vlak klinken vooral in het laag.
De stemverstaanbaarheid is bij beide heel goed te noemen, en dat is toch erg belangrijk bij in ear monitor.

De keus is gevallen op de AC 2. Dat is een 2 weg oortje die aangemeten is en dus een perfecte pasvorm heeft.

Als ik de oortjes binnen krijg (4 a 5 weken) dan ga ik ze uiteraard testen en 30 en 31 augustus moet ik spelen op wat evenementen en dat zal ik mijn ervaring zeker hier delen.

Bedankt voor de tips en onderbouwing

Gr Ronnie.
U draait wij vragen.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
12-7-2013 20:56
Wat kosten dergelijke in-ears?
Waar zit de cut op dit apparaat?
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
13-7-2013 10:05
De AC 2 die ik gekozen heb zitten uit mijn hoofd op €451.- ex btw en de EC 2 op €735.- ex btw
Bij de EC 2 versie wordt de tip flexibel naarmate hij warm wordt. En de AC 2 is een hard case.
Van binnen zijn ze gelijk.

Gr Ronnie.
U draait wij vragen.
BartjevdvenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2008
Laatste: 3-6-2019
Berichten: 16
15-7-2013 22:54
Ik ben zelf DJ en heb laatst ook inears aangeschaft om mee te gaan draaien.
Ik heb het In Ear Monitor (IEM) systeem van www.rsaudio.nl.
De doppen zitten als gegoten, de service is prima en de werking fenomenaal.
Als ik nu thuis kom na het draaien heb ik geen ruis/piep meer in mijn oren, dus rust!

De IEM dempt alle geluid tot 30dB. Hier moest ik wel aan wennen aangezien ik als DJ
het zaalgeluid dus niet meer kan horen. Ook met het praten door de microfoon moest ik
even wennen. Maar ik ben heel blij dat ik dit IEM aangeschaft heb.

Meer info over de IEM kun je vinden op: www.rsaudio.nl

oh ja, en uiteraard heeft hij niet alleen het IEM systeem voor DJ's maar ook voor muzikanten,
coureurs e.d.
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
1-9-2013 16:06
Nu alweer een paar weken in het bezit van de AC2 oortjes van Westone/Variphone.
De eerste keren ingezet tijdens de repetitie avonden. Wat een genot is dat om op huiskamer volume te repeteren. Alle intrumenten klinken heerlijk direct en natuurlijk en de vocalen worden erg prettig weergegeven.
We moeten nog wel even een omgevingsmicrofoon plaatsen zodat ik en onze gitarist de gesprekken kunnen horen zonder elke keer de oortjes te hoeven uitdoen.
Bij dit gegeven liep ik dit weekend met de optredens tegen een probleem aan. Het publiek kon ik niet goed horen waardoor Ik 1 oortje uit heb gelaten om toch de interactie met het publiek te behouden.
Een omgevingsmicrofoon kan hierbij natuurlijk een oplossing zijn.

Mochten jullie nog meer tips hebben zijn die altijd welkom.

Verder ben ik erg tevreden over het draagcomfort. Ze zitten als gegoten haha. Maar ik hoorde van gebruikers dat ze in het begin wel wat kunnen irriteren, maar ik heb er geen last van gehad, sterker nog ze gaan steeds beter zitten.

Gr Ronnie
U draait wij vragen.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
1-9-2013 20:52
in-ears zonder een stereo ambient mic zijn inderdaad quasi onwerkbaar.
gelukkig hoeft dat niet veel te kosten, 2 goedkope condensatorbuisjes zijn hier al prima voor. wij gebruiken hier regelmatig een setje van stagg voor dat al sinds onze beginjaren mee gaat, kosten geen drol en werkt perfect.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)