Forum > Geluid

DAP Audio Stage Cube SC-3 omgedraaid gebruiken!!

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
3-6-2013 20:31

Hollender schreef:

Zoals Joep al zei...

wink ;)
Helemaal over het hoofd gezien.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
3-6-2013 22:04

deejay84 schreef:

en vraag aan de mede-forummers: iemand die thuis nog een heeft staan die weg kan/mag?
(2de hands is ook goed als hij maar 100%werkt en er nog netjes uitziet).

mvg ronnie

p.s. zal ook ff tweedehands topic openen.
www.2dehands.be/muziek/audio-apparatuur/professionele-apparaten/behringer-ultralink-pro-mx882-152451783.html

Een van de eerste die ik zo vind, even googelen doet wonderen.
Free beats!
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
4-6-2013 17:20

Dré schreef:

Ik verkoop geen Behringer meer (en wil dat graag zo houden). Niet vanwege de producten trouwens.
ah oke niet eens opgevallen dat je behringer niet meer verkoopt, je zal er vast goede redene voor hebben (denk service?! laugh :D ).

@hollender: had zelf nog niet op internet gezocht bij 2dehands, maar dank voor het zoeken.
ben alleen niet zo blij met 2de hands uit buitenland.
bij new-line heb ik er wel vertrouwen in razz :p .......

ik ga eerst maar eens sparen en denk gelijk maar voor nieuw.(zijn niet zo heel duur).

mvg.ronnie
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
4-6-2013 18:21
Voordeel van een nieuw Behringer apparaat is dat er drie jaar garantie op zit.
Free beats!
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
4-6-2013 20:35

Hollender schreef:

Voordeel van een nieuw Behringer apparaat is dat er drie jaar garantie op zit.
Behalve op de onderdelen die kapot kunnen gaan, daar zit slechts 1 jaar garantie op laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
4-6-2013 21:15

Hollender schreef:

Voordeel van een nieuw Behringer apparaat is dat er drie jaar garantie op zit.
Als je die kunt verhalen, want de importeur, leverancier van Behringer heeft nogal de nijging of af en toe te verspringen.

Het meeste is ook van een prijsklasse: kapot= meestal vervangen
repareren is meestal alleen lonend als je het zelf kan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
4-6-2013 22:28
Garantie gaat volledig buiten de importeur om maar gaat rechtstreeks via Music Group. Indien er iets kapot gaat neem je contact op met Music Group die er dan voor zorgen dat het apparaat opgehaald wordt. Zij kijken het na (of laten het nakijken) en maken of vervangen het.
Zo heb ik het tenminste toch begrepen.

Even een quote van een andere website:

Hoe zorg ik dat ik aanspraak kan maken op de 3 jaar garantie?
Zorg er allereerst voor dat u uw product na ontvangst registreert. Alleen na registratie kunt u namelijk van de volledige 3 jaar garantie profiteren.
Wanneer uw product geregistreerd is, wordt automatisch de garantietermijn van 1 jaar naar 3 jaar verlengd. Houd er rekening mee dat de garantietermijn niet overgedragen kan worden, mocht u uw product bijvoorbeeld binnen deze termijn willen verkopen.
Registreer uw product op de Behringer website.
Wat als mijn product een defect vertoont?
Dan kunt u de herstelprocedure starten. Een aanvraag voor herstelling kunt u aanvragen door naar de Warranty and Service Information pagina op de Behringer website te gaan.
Nadat u al uw gegevens heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u een RMA (Return Material Authorisation) formulier van MUSIC GROUP. Print deze uit en voeg dit bij uw zending, samen met een gedetailleerde omschrijving van het defect. Vermeld indien mogelijk precies wat er met het apparaat aan de hand is, om de reparatieprocedure zo snel mogelijk te laten verlopen.
Hoe stuur ik mijn product op, waar gaat het heen en hoe krijg ik het terug?
MUSIC GROUP zal een gratis ophaal-opdracht via UPS organiseren, uw product wordt dus aan huis opgehaald. Vervolgens zal uw product naar Kidderminster gestuurd worden, waar de herstelprocedure plaatsvindt. Nadat het apparaat hersteld is, wordt het gratis naar u teruggestuurd.
Hoe lang duurt een reparatieprocedure?
MUSIC GROUP probeert er voor te zorgen om uw apparaat binnen 5 werkdagen na aankomst te repareren. Dit is onder meer afhankelijk van de afstand tussen de consument en het reparatiecentrum in Kidderminster. Gemiddeld zal de procedure ongeveer 10 werkdagen in beslag nemen.

Wat valt er onder de garantie en wat niet?
Het is belangrijk om op de hoogte te zijn van een gelimiteerde versie van deze garantietermijn. Deze garantieperiode geldt 1 jaar en is vastgesteld voor verschillende onderdelen die direct in contact staan met menselijke handelingen. De aanspraak op deze garantie is alleen geldig wanneer vastgesteld wordt dat een defect niet ontstaan is door verkeerd gebruik. Denk hierbij onder meer aan LCD-schermen of digitale displays, meters, schakelaars en sensoren, potentiometers, luidsprekerdrivers, luidsprekerdiafragma's, faders/crossfaders/gemotoriseerde faders en soortgelijke componenten.

Verder wordt op 'consumable' onderdelen geen verbruiksgarantie gegeven (denk aan batterijen of zekeringen) en geldt een termijn van 90 dagen voor onderdelen zoals stroom-adapters, buizen, voetschakelaars en kabels.

Ik weet niet zeker of het defect onder garantie valt...
Wanneer MUSIC GROUP constateert dat een product niet in aanmerking komt voor aanspraak op garantie (bijvoorbeeld door verkeerd gebruik), wordt een prijsopgave voor het herstel opgezet. U kunt vervolgens zelf beslissen of u de reparatie voor die prijs wilt laten uitvoeren.
Bij schade door vloeistof wordt het product niet op bovenstaande manier behandeld, er wordt dan geen prijsopgave voor reparatie aangeleverd. Het is immers mogelijk dat de invloed van vloeistof ook andere componenten in de toekomst aantast. Het product wordt dan retour gezonden als BER (Beyond Economical Repair) en de kosten hiervoor zijn voor de consument.
Wie betaalt de transportkosten?
MUSIC GROUP zorgt er voor dat uw product opgehaald wordt, maar zorgt eveneens dat uw product weer netjes bij u bezorgd wordt na reparatie. De kosten voor het transport, evenals de reparatie zelf, zijn gratis wanneer het product onder garantie hersteld wordt.
Wanneer uw product niet hersteld wordt, of niet onder garantie hersteld wordt, worden de transportkosten doorgerekend naar de consument.
Wat als mijn product wel onder garantie hersteld zou moeten worden, maar niet meer gerepareerd kan worden?
Als uw product als BER (Beyond Economical Repair) beschouwd wordt, bijvoorbeeld wanneer meerdere componenten beschadigd zijn als gevolg van één defect, wordt een vervangend apparaat geleverd via distributeur FACE. U hoeft hier zelf niets voor te doen.

Samenvatting:
In het kort de stappen die u moet ondernemen om uw aanspraak op garantie en de herstelprocedure in gang te zetten:
- registreer uw product op de Product Registration pagina van Behringer
- aanspraak op garantie doet u door herstel aan te vragen op de Warranty and Service Pagina op de Behringer website
- u ontvangt een RMA formulier, die voegt u bij uw zending
- voeg een gedetailleerde omschrijving van het defect toe aan uw zending
- MUSIC GROUP zal een afhaling via UPS organiseren
- uw product wordt naar Kidderminster gestuurd, waar een reparatiecentrum aanwezig is
- uw product wordt na reparatie teruggezonden
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-6-2013 08:29
het lijkt wel bovag garantie:
Denk hierbij onder meer aan LCD-schermen of digitale displays, meters, schakelaars en sensoren, potentiometers, luidsprekerdrivers, luidsprekerdiafragma's, faders/crossfaders/gemotoriseerde faders en soortgelijke componenten.
Dat is vrijwel alles wat er juist stuk gaat aan Behringer producten en geeft veel ruimte voor discussie.
90 dagen op de adapter....Laat juist die ook vaak problemen geven bij kleine mixers van Behringer.

Ik ben zeer benieuwd of er al forumleden zijn die first hand ervaring hebben of deze service een beetje goed is en werkt?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
5-6-2013 12:06
Ik heb her en der al positieve berichten daaromtrent gelezen. Bijvoorbeeld iemand met een djx 750 waarvan de faders beginnen te kraken na anderhalf jaar (nee toch!?) en die zonder morren een nieuw exemplaar kreeg teruggestuurd.

Waarschijnlijk zijn ze heel hard bezig hun naam te zuiveren.
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
5-6-2013 13:42
Het grote probleem is (voor mij, als (ex) dealer) dat je geen greep hebt op de kwaliteit van de support terwijl je er wettelijk wel verantwoordelijk voor bent.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)