Forum > Algemeen Forum

Reclame op de Bus / Auto / aanhanger

(135 reacties. Pagina 8 van 14)
Moderator(s): Dré
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
28-5-2013 11:26
Ik rij al vanaf begin rond met beletterde bussen, en er is er pas 1x 1 opengebroken, en dat was net die keer dat we snachts de bus niet ff binnen hebben gezet, maar voor de deur thuis. (normaal staan de bussen gewoon in de opslag, of zijn ze leeg als ze mee naar huis gaan).

Ik ben al 12jaar bezig, dus dan valt het wel mee....

Over de handel: het is op het moment gewoon allemaal anders, kan niet zeggen dat het hier minder gaat, maar je moet er harder aan trekken. Er is veel concurentie, maar denk dat je gewoon moet zorgen dat je n sterke positie hebt.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
28-5-2013 11:52

Frank76 schreef:

moet helaas door het verliezen van mijn baan iets anders gaan doen.
Een baan vinden zit er in deze regio helemaal al niet in.
Join the club Frank, ik ben in december vorig jaar mijn baan verloren na 7 jaar voor dat bedrijf te hebben gewerkt.
Ik had eindelijk een baan die ik gemakkelijk kon combineren met mijn drive-in werk, een andere baan vinden die te combineren valt met mijn drive-in is niet gemakkelijk, de vrijdag is altijd een probleem. Gelukkig heb ik als drive-in nog redelijk veel werk en ik mag het nog verder doen zonder mijn uitkering te verliezen dus dat is nog mooi.

Van mijn bus te laten beletteren heb ik nog altijd geen spijt want door de reclame op mijn bus en aanhanger heb ik toch redelijk veel klanten, ook mijn website begint goed bezocht te worden en werkt zijn vruchten af. Ik hoop dat dit de komende jaren ook zo blijft en zelfs nog beter zal worden. Wat ik ook doe is samenwerken met andere collega's, dubbele boekingen sturen wij naar elkaar door, zo heb ik deze week al 4 nieuwe boekingen op contract staan.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-5-2013 12:48

Jake schreef:

Gelukkig heb ik als drive-in nog redelijk veel werk en ik mag het nog verder doen zonder mijn uitkering te verliezen dus dat is nog mooi.
Buiten dan voor de belastingbetaler die jouw uitkering voorziet...
én geld trekken én onder de prijs werken als drive-in omdat je het factureren van btw omzeilt door het artiestenstatuut, erg netjes.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
28-5-2013 12:58
Kan ik er iets aan doen dat ik mijn werk verlies (niet door eigen schuld)
Wat moet ik zeggen aan de rva ik moet jullie geld niet, trouwens ik zoek ander werk en zit niet op mijn lui gat.
Wie zegt dat ik in het zwart werk? Jij?
Ik werk zeker niet onder de prijs, de prijs staat op mijn website vermeld en daar ga ik zeker niets af doen.

Ik hoop dat jij niet in hetzelfde schuitje terecht komt, want je werk verliezen is geen pretje geloof me.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-5-2013 13:53
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 28-5-2013 13:59

hans schreef:

Ik heb dit jaar juist veel aanvragen vergeleken met vorig jaar, afgelopen jaar was dramatisch
Tja wat noem je veel? Het is maar net wat je gewend bent. Wij krijgen hier vrijwel dagelijks meerdere aanvragen binnen, maar vroeger ging zo'n 55 a 60% daarvan ook door en dat percentage ligt nu wel een stukje lager.

@ WSS, jij hebt gewoon een aantal dingen die niet iedereen heeft, zoals je themashows, dansvloer, pixel panelen enzovoorts. Als je je kunt onderscheiden blijf je wel aan het werk, maar ik denk dat de standaard discootjes die jij vroeger veel deed een stuk minder zijn toch? Lijkt me voor jou ook minder interessant tegenwoordig.

@ Jacky, jij bent echt belachelijk goedkoop voor Nederlandse begrippen, maar ik weet niet hoe de tarieven in Belgie zijn.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 9469
28-5-2013 13:55

hans schreef:

Ik heb dit jaar juist veel aanvragen vergeleken met vorig jaar, afgelopen jaar was dramatisch
met een boekingsprijs van 250 kan ik me dat wel voorstellen, maar je zal er waarschijnlijk niet van hoeven te leven?

250 min btw=amper 200 euro, en daar je belasting nog af, zonder investeringen enz blijft er over: amper 130 euro per boeking en als je dat 2 keer per week mag boeken heb jij een inkomen van minder dan 1000 euro netto per maand.

Maar dan koop je geen legale muziek, of reken je een gedeelte voor investeringen en vervoer af.
En dan hebben we het nog niet eens over huisvesting.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-5-2013 14:50

Jake schreef:

Kan ik er iets aan doen dat ik mijn werk verlies (niet door eigen schuld)
Wat moet ik zeggen aan de rva ik moet jullie geld niet, trouwens ik zoek ander werk en zit niet op mijn lui gat.
Wie zegt dat ik in het zwart werk? Jij?
Ik werk zeker niet onder de prijs, de prijs staat op mijn website vermeld en daar ga ik zeker niets af doen.

Ik hoop dat jij niet in hetzelfde schuitje terecht komt, want je werk verliezen is geen pretje geloof me.
Ik zeg nergens dat je in het zwart werkt, ik zeg dat je het factureren van BTW omzeilt door het artiestenstatuut.
Dat is namelijk voorzien voor je prestaties als DJ, NIET voor de verhuur van bijhorende apparatuur. Zo kan je al prima 20% goedkoper zijn dan de rest in de regio, zonder in het zwart te verhuren.

En mijn punt is eerder dat de prijs op je website zeer laag is voor een complete show inclusief materiaal, niet dat je nog goedkoper als dat gaat werken (dat zou helemaal van de pot gerukt zijn)
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
28-5-2013 15:56

YourLiVe schreef:

@ Jacky, jij bent echt belachelijk goedkoop voor Nederlandse begrippen, maar ik weet niet hoe de tarieven in Belgie zijn.
Ik zei ook dat jullie een stuk duurder zijn dan hier bij ons.
Ik weet er ook in belgië die 600 euro vragen maar die zitten dan in grotere steden, als ik hier in mijn streek 500 euro moest vragen dan heb ik geen werk, met mijn 400 euro zit ik al redelijk duur, de meeste collega's uit mijn buurt werken aan 300 en 350 euro.
Ikzelf werk niet voor minder dan 400 euro, dan boeken ze maar een ander, maar meer vragen is onmogelijk want dan heb ik geen werk meer.

@Bomdes,

Ik ben inderdaad vrijgesteld van btw dat was een keuze die ik moest maken.
Nadeel is dat ik op nieuwe apparatuur geen btw terug trek, dus ik betaal de volle pot.

Voordeel is dat ik geen btw hoef aan te rekenen aan de klanten en ik inderdaad een stuk goedkoper ben als iemand die wel een btw nummer heeft en werkt aan dezelfde prijs als ik, hij moet immers nog de btw aanrekenen.
Zoals ik al zei is 400 euro in onze streek het maximum, de meeste werken aan 300 en 350 euro.
Moest ik op zelfstandige basis werken dan zou ik er niet komen met mijn 400 euro dat weet ik, in mijn buurt zitten er 2 die het op zelfstandige basis doen en die vragen 550 euro.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 1230
30-5-2013 16:35
Je moet je daar niet voor schamen, dat zijn nu eenmaal de regels. Als iemand daar een probleem mee heeft moet'ie maar volgens dezelfde regels gaan werken.
Net zoiets als altijd dat katten op dj's die met "budget" materiaal komen. Als een dj zijn klanten met een pa van €1500 en een dj booth van nog geen €1000 tevreden kan stellen dan moet een ander niet zeuren over oneerlijke concurrentie omdat zijn pa-setje €5000 kostte en zijn dj booth ook nog eens een waarde van €6000 vertegenwoordigd en hij dus niet aan die prijzen kan komen draaien...
Je moet nu eenmaal keuzes maken elke keuze heeft zo zijn voor- en nadelen. Elkaar enkel afrekenen op de voordelen vind ik een beetje kort door de bocht.
Free beats!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 2052
30-5-2013 16:46
Gaat totaal offtopic, maar het is vreemd dat de ene drive-in onder een BTW 0 tarief valt en de andere niet.
En wat betreft de kwaliteit van de sets. De eindset is voor mij heel wat anders dan je DJ setje. Geluidskwaliteit moet goed zijn vind ik (en dat is soms dubieus tot slecht) wat erachter hangt is tot op zekere hoogte eigen speelgoed.
Een bepaalde kwaliteit moet je zeker wel hebben, maar CDJ2000/900 combi is echt eigen speelgoed en is 8/10 keer helemaal niet nodig om een goed feestje te maken.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)