Forum > Geluid

CDJ 2000

(93 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-5-2013 16:08
Afbellen? Dat gaan we maar niet doen shut up :X

Om te beginnen: relax! Je draait op een bruiloft, niet op sensation. Mensen willen gewoon dat je leuke muziek draait waarop ze lekker kunnen dansen, je hoeft niet de hele avond te beatmixen ofzo.

Als het niet anders kan sluit je gewoon je laptop op je mengpaneel aan met een minijack naar tulp kabeltje. Dan kun je alleen geen nummers voorbeluisteren en mixen wordt ook erg lastig, maar dat is op een bruiloft een stuk minder belangrijk. Desnoods maak je gewoon een afspeellijst in iTunes of media player die automatisch doorloopt, maar JE GAAT NIET AFBELLEN (hoe haal je het in je hoofd om 5 dagen voor een bruiloft nog af te bellen... dat kan echt niet hoor!)

Je kunt software namelijk ook gewoon met de muis van je computer bedienen, daar heb je geen midi controller voor nodig (dat is alleen maar luxe). Maar je kunt natuurlijk ook gewoon je S4 meenemen om traktor te besturen als het echt niet anders kan, en je CDJ's als backup.

Maar heb je niet een buurjongen, neefje ofzo die handig is met computers? Die hoeft dan niet perse verstand van traktor te hebben, die vogelt zo wel uit waar de juiste instelling zit.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
27-5-2013 18:33
of je gaat met je laptop en je CDJ's naar je dealer. en die lost het op. dat heet service.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-5-2013 18:36
Das nogal een eindje rijden voor Jacky, die heeft hij aangeschaft in Goes...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
27-5-2013 18:45

Jake schreef:

ik moet die mensen waarschijnlijk afbellen,
tjee wat een tunnelvisie.
Als je als dj helemaal afhankelijk bent van met je computer om te draaien, ben je wat mij betreft heel fout bezig.
Nog nooit gehoord van je stick's of cd's steken in de speler zelf?
Maar ja, dan zal het mixen wel niet automatisch verlopen? sneaky :V wink ;)

Ten tweede, als jouw pc maar drie usb poortjes heeft,
ga ik mij serieus afvagen hoeveel er usb2 zijn, en of het wel usb2 poortjes zijn. Ik heb hier ook een wat oudere pc met usb1 en 2 poorten in gebruik voor het geluid, met virtual dj, en geloof me het maakt enorm uit of het usb1 of usb2 poorten zijn.
De voeding uit de poorten is anders, en wat ze verwerken kunnen verschilt.
En als je er dan ook nog zoals ik een projuser verlicht toetsenbordje op aansluit, dan heb je al snel problemen als je iets op de verkeerde usb poort aansluit.
Ik kwam er ook achter dat als ik het toetsenbord op een usb 1 poort gebruik, dat je echt niet hoeft te proberen je muis dongle of nog erger een stick met muziek in het toetsenbord te stoppen, want dan staat het zo vast op zo'n poort sad :(

Je laptop zou wel eens wat nieuwer kunnen zijn, en wel helemaal usb 2 kunnen zijn?
Usb3 kan trouwens ook weer problemen geven heb ik van één van mijn dj's begrepen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
27-5-2013 19:13
met CDJ2000 zou dat niks mogen uitmaken, die zijn niet buspowered.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
27-5-2013 19:15
Ik ga het nog 1 keer zeggen, je kan HEM WEL verbinden, alleen zie je het niet gebeuren op het cdj display, dus moet je het "blind" doen.

Succes, ik ben er vrij zeker van dat dat werkt, dus dan kan je iig draaien.

Wat je nog kunt controleren in traktor of deze 2x een cdj2000 controller gebruikt, en niet toevallig een nexus, deze dan weg gooien, verder is er volgens mij niets in te stellen in traktor zelf mbt dit probleem.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
27-5-2013 21:42
maar een usb 1 is ook veel langzamer en de bus heeft maar zoveel power.
Als je er nog iets op zet, zoals een verlicht toetsenbord, of een mini harde schijf of iets anders wat wel stroom van de usb bus nodig heeft, dan zegt de bus al snel doe het zelf maar.
De stroomvoorziening van pc-usb poortjes moet vaak verdeelt worden over paartjes of vier tegelijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-5-2013 23:07

bomdes schreef:

afbellen? je kan toch ook gewoon prima CDtjes in die pioneers duwen. of je media op een usb stickje zetten.
mogelijkheden genoeg als je een beetje kan draaien lijkt me
Met cd's zou niet meer lukken denk ik, ik zou mijn nummers niet meer kunnen vinden.
Ik heb dat feest ook met usb sticks moeten draaien en het is gelukt maar ik zou niet elke week met usb willen draaien, het zoeken in dat kleine scherm is niet voor mij.

Ik ben vandaag naar de winkel gereden waar ik de set kocht en het probleem is gevonden, het heeft toch met de usb poort te maken maar het is software matig, vandaag gebeld met mijn pc boer en ik moet morgen eens gaan met de laptop.

YourLiVe schreef:

Das nogal een eindje rijden voor Jacky, die heeft hij aangeschaft in Goes...
De 2000 set heb ik niet in de roze shop gekocht maar bij een dealer in belgië.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
27-5-2013 23:12

hans schreef:

Ik ga het nog 1 keer zeggen, je kan HEM WEL verbinden, alleen zie je het niet gebeuren op het cdj display, dus moet je het "blind" doen.
Zelfs een blinde kan hem niet laten verbinden, dit lukte gewoon niet. wink ;)
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
27-5-2013 23:12
Ik neem aan dat je geen Macbook (Pro) of IBM Thinkpad hebt dan?
Zelfs mijn 8j oude X61 heeft nooit zulke problemen en dat is maar voor 1 reden: degelijke laptops (dus geen HP, Acerprice, Dell of andere rotzooi) hebben altijd minimaal 1 high power USB poort.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)