Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 207 van 219)
Moderator(s): Dré
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
10-5-2013 08:53
@Tom: Dat vind ik ook wel heel kort door de bocht. Ik denk dat ik mag zeggen dat ik toch wel ervaring heb met redelijk wat bussen (master (oud en nieuw), transit (oud en nieuw), boxer, daily, transporter, expert, partner), en de peugeot/ citroen/ fiat bussen hebben toch veruit de beste wegligging en rijcomfort. Vind ik persoonlijk, de transporters liggen ook wel goed op de weg, maar daar pas ik niet zo goed in (1,96m lang) en zijn wat klein kwa laadruimte.

Waar ik vakantiewerk gedaan heb, hebben ze ook een boxer. Nooit problemen gehad op een EGR klep na dan. Rond hetzelfde bouwjaar als de mijne (2007). Ik ken dan ook gevallen die serieus wat kosten (tot wel 1/3 van aankoopprijs shut up :X ) hebben gehad bij nieuwere bussen (2 jaar oud). Ik moet zeggen dat ik me vooraf goed geïnformeerd heb bij het aankopen van de boxer, wetende van de problemen en waar op te letten. De keerring van de krukas is dikke pech geweest, dit komt zelden voor. Mijn garagist had dit ook nog niet veel meegemaakt.

@Jake: over wat voor problemen hebben we het dan?

@: Malle Pietje: Waar ik vroeger gewerkt heb, bedrijf tegenover had ook 2 nieuwe sprinters gekocht. Die hebben letterlijk meer in de garage gestaan dan op de werf. waterpomp, speling op poellie (weet niet meer welke), achteraf multiriem vervangen, ...
De sprinters staan jammer genoeg ook wel bekend als roestbak, geen idee hoe het met de nieuwe gesteld is, maar dat zal de tijd wel uitwijzen. Voor de rest heb ik er zelf geen ervaring mee.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
10-5-2013 09:05
Grappig dat je schrijft: dat je veel ervaringen hebt en kiest op rijcomfort,
daarover heb ik het totaal niet gehad.....
Ik heb het over problemen gehad.

En ik zeg alleen maar wat ik lees, en ik lees dat er twee busjes zijn die minder problemen hebben dan de rest: VW en Mercedes.
Maar ook die hebben beide wel eens wat, alleen niet van de verschrikkelijk dure problemen.
Ik heb drie T4's gehad, en allemaal ronde 75k een nieuwe waterpomp. voor de rest eigenlijk niets.
Vito's hebben een tijdje last gehad met de injectoren, weet niet of dat nog steeds is.

In vrijwel alle andere merken kom j e aan de lopende band problemen tegen, die dan ook nog vaak bij allemaal voorkomen.
Als jou garagehouder zegt: bijna niet, heeft hij er toch meer gehad, en met een probleem dat niet hoort voor te komen bij dit soort auto's.

Niet te min gun ik iedereen zijn perfecte auto die hem nooit in de steek laat happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
10-5-2013 10:26
Klopt, maar je kiest een wagen die leuk rijdt en waarin jij comfortabel in kunt rondtuffen, of niet? De problemen krijg je er later toch gratis bij. Achteraf motiveer ik ook dat de nieuwere blijkbaar nogal kostelijke problemen hebben/ krijgen. En degene rond mijn bouwjaar (2007) bijna probleemloos zijn, als je weet waar op te letten!

Ik denk dat mijn garage "bijna niet" mag zeggen als hij de gevallen op een hand kan tellen over 15 jaar ervaring met zo goed als alle merken, dus niet alleen peugeot. Een boite komt normaal ook niet los, toch heeft mijn neef het voorgehad met zijn 2,5 jaar oude vito. Natuurlijk net buiten garantie.

VW vind ik duur voor wat het is, en was voor mij geen optie kwa been- en laadruimte. ivm die waterpomp, best ook een nieuwe riem en poellie anders sta je binnen de maand terug in de garage.
VincentsmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2011
Laatste: 18-3-2016
Berichten: 133
10-5-2013 11:04
Buiten Peugeot, rij hier vaak met een Renault Trafic, ook dezelfde grapjes met versnellingsbakken....
Ben wel redelijk content met Transit bakwagens, nog nooit problemen tegen gekomen.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
10-5-2013 11:29

vdbeke schreef:

@: Malle Pietje: Waar ik vroeger gewerkt heb, bedrijf tegenover had ook 2 nieuwe sprinters gekocht. Die hebben letterlijk meer in de garage gestaan dan op de werf. waterpomp, speling op poellie (weet niet meer welke), achteraf multiriem vervangen, ...
De sprinters staan jammer genoeg ook wel bekend als roestbak, geen idee hoe het met de nieuwe gesteld is, maar dat zal de tijd wel uitwijzen. Voor de rest heb ik er zelf geen ervaring mee.
Heb verschillende sprinter-bakwagens gehad, bijna geen last van roest. (misschien beter bijhouden?)
En nog veel belangrijker: NOOIT hebben ze mij laten staan, dat is voor mij belangrijker als een plekje er op.
Rij momenteel een hele oude: MB Vario de langste en hoogste versie, wel C rijbewijs nodig. (Type ME bus, maar dan groter :-) )
uit '93....oud, maar niet kapot te krijgen....zit namelijk geen electronica in! (en geen riem maar een ketting)
Roest is daar wel aanwezig geweest, maar netjes vernieuwd.

De nieuwere types zijn wel gevoeliger voor storingen...klopt wel.
Alles komt goed....
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
15-5-2013 10:18

vdbeke schreef:

@Jake: over wat voor problemen hebben we het dan?
Toen ik hem ging ophalen stond hij klaar met 2 grote blutsen in beide zijkanten, geen mechanisch probleem dus maar wel vervelend omdat ik hem niet kon mee doen, de blutsen moesten eruit en hij moest een deel herspoten worden.

Toen ik hem eindelijk kon ophalen en ik ermee naar huis reed merkte ik op dat de radio niet werkte, er was een defect in de kabel die van de radio naar de antenne loopt, dus die moest even vernieuwd worden.

Beide spiegels trilden zo hard dat je er niet in kom kijken, dus 2 nieuwe spiegels erop (350 euro voor 1 spiegel gelukkig onder garantie) maar van de 2 nieuwe spiegels was er één die nog hard trilde dus moest die terug vervangen worden, geloof het of niet maar er zijn toen 5 spiegels gemonteerd voor het in orde was, ze zijn zelfs van de hoofdzetel komen kijken of de garage geen fraude pleegde en de garage moest dus alle spiegels laten zien.

Ik reed naar nederland omdat ik via new line podiums had gekocht en ik moest ze gaan ophalen iets over breda, in de terugweg ergens rond breda reed de bus opeens niet sneller dan 40km per uur en ik zat op de snelweg dus de pechstrook op en bellen met mijn dealer, gelukkig was er om 18.30u nog iemand aanwezig, ik moest wachten want er zou een hersteller komen van een peugeot garage uit breda, intussen kreeg ik bezoek van rijkswaterstaat en moest van de snelweg af laugh :D even bellen met mijn dealer dat de hersteller naar een andere plaats moest komen, toen de hersteller er na 1.30u was bleek het niet een peugeot gerage te zijn maar een sleepdienst, ik moest hem ongeveer 3km volgen naar het bedrijf en daar werdt de bus aan de computer gehangen maar er was niets te zien, het zoeken naar het probleem duurde meer dan een uur maar er was niets abnormaal te vinden, na een testrit reed hij weer normaal, de sleepdienst zei dat ik mijn rit verder kon zetten en ik kwam zonder probleem thuis.

14 dagen later reed in mijn buurt (gelukkig) en oeps de bus reed opnieuw maar 40 per uur, je mag gas geven wat je wilde hij ging niet sneller dan 40 per uur, dus meteen naar de garage ernee, ik was hem toen terug 14 dagen kwijt want er moest een update gebeuren en dat moest van de hoofdzetel komen, dat duurde dus 14 dagen.

Een maand later hoorde ik iets kloppen onderaan de bus, het leek wel van het voorwiel te komen, 3 techniekers van mijn dealer zijn met de bus geen rijden en konden het geklop duidelijk horen maar ze wisten niet waar het vandaan kwam, ze hebben en stuk vernieuwd maar dat was het niet, dus moest de bus terug even binnen om verder te zoeken, 3 dagen was ik de bus kwijt, ze hebben toen niets kunnen vinden maar alle bouten hadden ze aangespannen en het was in orde vertelde mijn dealer, ja hoor ik was maar net de straat uit en hop dat geklop was daar, meteen retour naar de garage en hen laten rijden, ja hoor de bus moest daar blijven voor verder onderzoek angry
Ze hebben dan besloten om een deel van het onderstel te vernieuwen en het geklop was inderdaad weg, eindelijk.

een paar weken later moest de bus terug binnen, bij regen of vochtig weer deed mijn electriciteit het niet meer, ramen gingen niet meer open of dicht, spiegels kon ik niet meer inklappen, busje terug 1 week kwijt.

Op een dag deed ik de schufdeur open en ik had die in mijn handen, ze was losgekomen uit de rail shocked 8O

En dat allemaal binnen 4 maanden na aankoop, ik dacht dat die bus was gemaakt op een maandagmorgen, ik ben dan eens in een boze bui de toonzaal van de dealer binnengestapt en in volle toonzaal mijn ongenoegen geuit tegen de grote baas, er waren toen veel mensen aanwezig die naar wagens kwamen kijken en de baas zei, kom even mee naar mijn bureau, ik zei nee iedereen mag horen wat een bus ik heb gekocht, ik was toen echt heel boos. laugh :D

Na 6 maanden heb ik geen probleem meer gehad en ik he de bus nu 1.5 jaar, laat het zo maar blijven nu.
VdbekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-4-2013
Laatste: 27-12-2019
Berichten: 31
15-5-2013 18:49
Je zou het denken dat je een maandagmorgend geval hebt.

Dat de schuifdeur los uit de rail komt heb ik nogal gehoord, hoe dit komt zie ik zo direct niet mogelijk. Veel gehoord met busjes die een raam vanachter hebben en daardoor de ruit ook meestal mee sneuvelt. Van de overige problemen heb ik nog niet echt gehoord.

En toch zie je ze veel rondrijden (ondanks de problemen).
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
15-5-2013 22:02
In elke straat zie je denk ik wel een peugeot boxer shut up :X
Ik weet niet of dit bij andere merken ook zo is, maar als er wat wind is en nog niet eens veel dan mag je de achterdeuren niet laten openstaan zonder vast te houden dat heb ik ook mogen ondervinden, deur sloeg over met resultaat dat het achterlicht stuk was en een bluts, gelukkig is de bluts langs de binnenkant. ze moeten niet veel hebben om over te slaan, dat was anders met mijn vw caddy, het moest al stormen voor de achterdeuren zouden overslaan, ze zijn wel kleiner bij de caddy maar toch.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
15-5-2013 23:25
die deuren klap je toch sowieso helemaal open tot de magneet aan de zijkant?
I Love House Music!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-5-2013 08:01
Ik moet Jake gelijk geven.Heb nu 6 jaar een Fiat Ducato,is idem aan Peugeot.Heb al 6 jaar miserie.Stilvallen bij gas lossen,op half vermogen beginnen draaien enz...Naar verschillende dealers geweest,in totaal ongev. 4000€ uitgegeven en nooit opgelost.Is nu door een bevriend garagist welke normaal enkel vrachtwagens doet onder handen genomen en rijd nu normaal.Volgens hem waren alle vorig vervangingen ( EGR 2 x,Katalysator,roetfilter) nutteloos.Het gaat hier dus wel degelijk om de 2.2 versie,de enige met Ford motor waar volgens autoforums zowat iedereen problemen mee heeft.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)