Forum > Geluid

advies bij vervangen van ev rx set voor aktieve sub top set

(118 reacties. Pagina 7 van 12)
Moderator(s): Dré
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
26-4-2013 17:30

knorrepot schreef:

dj_stefan schreef:

Oke dan gaat mijn voorkeur ook zeer zeker uit naar de r2 toppen. ls1200 valt dan af en het amp rack op de nexo speakers ook.
dan blijft mijn keus voorlopig op de nx amp of eventueel een amp rack met camco amps mocht ik daar toevallig tegen aan lopen en de prijs me ook bevallen. alleen de subs ben ik dan nog niet helemaal uit, wat voor drivers gebruik jij in de delta max subs? dit lijkt me ook nog wel een optie mocht ik die ergens tegen komen. Anders denk ik de rs 15 of messchien over een tijdje de ls18.
Over andere subs onder de ps15r2 toppen heb ik nog nergens iets gehoord. de rs15 is wel goed te gebruiken als enkele sub per kant?
Ik wil het sowiso houden op 1 top met 1 sub er onder per kant. top moet op tussen paal kunnen en gevlogen kunnen worden. op de sub moet dus de mogelijkhijd zitten een tussenpaal te plaatsen.
De ps15r2 toppen kunnen in iedergeval op statief of tussenpaal en volgens mij zitten er ook standaard vliegstrips op gemonteerd.
Klopt, standaard vliegstrip zit er op, alleen hier heb je wel de betreffende beugel van nexo voor nodig. De RS15 kan ook gevlogen worden en zit een statief flens in.

De RS15 kan prima alleen per kant draaien hoor.
In de subs zitten dikke oberton drivers ;-)

die oberton drivers heb je in de delta max subs zitten??
Heb je voor mij daar een type van? kan ik wat specs opzoeken.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
26-4-2013 17:33

bomdes schreef:

in een RS15 zit enkel een flens op de lange zijde, als je hem dus "omhoog" plaatst heb je geen flens zoals bij de RS18. Hou daar rekening mee ivm de lengte van je tussenpaal
dat is wel jammer. staat dat wel mooi als je er een tussenpaal in zet met een top als je de sub dan plat moet leggen?
je hebt dan denk ik ook een vrij lange tussenpaal nodig. mij zou het andersom mooier lijken. op het moment dat ik de mogelijkhijd heb om te vliegen maakt het niets uit.
Wat zijn trouwens de afmetingen van de sub? zo hoog zijn ze toch helemaal niet zou toch eigenlijk best moeten kunnen een flens op de korte zijde?
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
27-4-2013 00:22

dj_stefan schreef:

bomdes schreef:

in een RS15 zit enkel een flens op de lange zijde, als je hem dus "omhoog" plaatst heb je geen flens zoals bij de RS18. Hou daar rekening mee ivm de lengte van je tussenpaal
dat is wel jammer. staat dat wel mooi als je er een tussenpaal in zet met een top als je de sub dan plat moet leggen?
je hebt dan denk ik ook een vrij lange tussenpaal nodig. mij zou het andersom mooier lijken. op het moment dat ik de mogelijkhijd heb om te vliegen maakt het niets uit.
Wat zijn trouwens de afmetingen van de sub? zo hoog zijn ze toch helemaal niet zou toch eigenlijk best moeten kunnen een flens op de korte zijde?
Zoveel moeite is het niet om er een flens in te zetten! Heb er al meerdere gezien die dat gedaan hebben. Voor de werking is dit geen probleem.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
28-4-2013 02:38
kun je me trouwens nog de gegevens van de drivers geven welke je in de delta max subs gebruikt?
Ben nog wel benieuwd.
en hoe klinkt dat in vergelijking met de rs15 subs?
ik zit nog te twijfelen tussen een rs sub of toch een delta max met andere drivers.
kijk later messchien nog wel naar de ls 18 subs. wil de speakers toch eerst 2e hands kopen en kan dan na een tijdje altijd nog overwegen om de subs weer weg te doen en dan 2 nieuwe ls18 subs aan te schaffen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
28-4-2013 17:30
De dikste 18" Oberton die er is ;-)
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
28-4-2013 23:45
de Oberton 18 XB 700? ik ken zelf deze speakers niet maar heb evengegoogled.
is ook nog niet zo snel heel veel over te vinden.
Maar deze speaker kan gewoonin een delta max sub geplaatst worden? de kast is daar qua inhoud enzo goed geschikt voor? de wattages en heel veel andere specs zijn toch behoorlijk verschillend met de orginele speakers uit de kast.
als je de speakerbedoeld welke ik heb gvonden is deze ook nog niet zo gek duur. een evx18b is toch een stuk duurder vanev welke in mijn rx subs zitten.
momenteel staan er wel twee subs op internet ben wel benieuwd wat daar voor speakers in zitten en anders is het nog wel de moeite waard ze te vervangen voor deze speakers voor minder dan 1000 euro heb je beide kasten voorzien van 2 nieuwe speakers. of het moet zijn dat jij andere bedoeld.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
29-4-2013 21:44
De 700 of 800 dat weet ik niet zeker meer, meende de 700. Word er gewoon in geplaatst. De subs worden ook buiten nexo om gebruikt.

Afgelopen weekend stond er tijdens een test bij City de nx 4x4 op te clippen! Geen probleem.. Toch een kleine 3,5 kw op 4 ohm
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
6-5-2013 10:38
oke, ik ga mp toch even in de gaten houden of er toevallig nog een keer twee delta max subs voorbij komen.
plaats je er dan gewoon 2 speakers in van 8 ohm per stuk zodat je per kast op 4 ohm gaat draaien?
verder kom ik op mp ook nog niet veel van nexo tegen op het moment.
staat nog wel een setje ps15 mkII maar denk dat ik beter voor dR2 kan gaan. als amp ga ik dan voor een NX4x4 en subs ligt er dan nog een beetje aan wat ik tegen kom.
is op het moment ook nog een beetje weinig animo vor mijn huidige set welke ik toch wel eerst wil verkopen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
VincentsmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2011
Laatste: 18-3-2016
Berichten: 133
6-5-2013 10:58

dj_stefan schreef:

oke, ik ga mp toch even in de gaten houden of er toevallig nog een keer twee delta max subs voorbij komen.
plaats je er dan gewoon 2 speakers in van 8 ohm per stuk zodat je per kast op 4 ohm gaat draaien?
verder kom ik op mp ook nog niet veel van nexo tegen op het moment.
staat nog wel een setje ps15 mkII maar denk dat ik beter voor dR2 kan gaan. als amp ga ik dan voor een NX4x4 en subs ligt er dan nog een beetje aan wat ik tegen kom.
is op het moment ook nog een beetje weinig animo vor mijn huidige set welke ik toch wel eerst wil verkopen.
Complete Deltamax set weet ik nog wel voor je uit te halen, 4 bassen, 4 toppen en een Lab Gruppen amprack..
Staat alleen in Schinnen (Limburg)
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
6-5-2013 18:21

quote]
Complete Deltamax set weet ik nog wel voor je uit te halen, 4 bassen, 4 toppen en een Lab Gruppen amprack..
Staat alleen in Schinnen (Limburg)
oke voor een mooie set wil ik eventueel nog wel een keer een stukje voor rijden. maar een delta max set met 4 subs en 4 toppen word me iets te groot. ik zoek een setje met 2 subs en 2 toppen. anders word de set nog groter als mijn huidige, dat was juist net niet mijn bedoeling. ik zoek een kleiner/campactere set als mijn huidige maar met toch een gelijke output of zelfs iets meer zodat ik de set breder in kan zetten op kleine en grotere feesten. en als ik voor de delta max subs ga zet ik er waarschijlijk wel andere drivers in. mijn keus voor de subs ligt nog een beetje aan wat ik tegenkom maar kijk vooral uit naar de rs15 mocht ik die voor een leukke prijs tegen komen. anders kijk ik toch messchien naar een ls18 maar dat word dan wel een nieuwe omdat deze nog uit moet komen in nederland is die voorlopig nog niet als 2e hands te koop. en de andere optie is dan de ev delta max subs met andere drivers. maar een lege kast kom ik denk ik niet zo snel tegen. en anders is het messchien nog wel de moeite waard om een kast met orginele speakers om te bouwen naar één met de andere drivers mocht ik tegen een leuk setje aan lopen.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)