Forum > Geluid

CDJ 2000

(93 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
21-4-2013 23:03
en terug van het paard af, danku
je klaagt zelf over hoe ingewikkeld het ding is en wat voor een problemen daardoor ontstaan, mede ook door verschillen tussen firmwares.
daarnaast is zowel qua bouwkwaliteit als en geluidskwaliteit geen enkel pioneer product een hoogvlieger, dus als je dan puur voor eigen gebruik een toestel koopt kan je ook prima naar andere players zoals bv de Denon's kijken.
maar hey, veel pret met je lange tenen hoor.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-4-2013 23:18
Ik heb geen lange tenen, maar het valt me steeds op en niet enkel hier dat er weinig hulp wordt geboden als iemand met vragen komt, en niet enkel bij mij, als ik soms zie hoe ze iemand de grond in boren omdat er een simpele vraag wordt gesteld dan heb ik daar toch mijn vragen bij, op een forum worden nu eenmaal vragen gesteld en ja daar zitten ook vragen bij waarvan ik zeg allee gast meen je dat maar niet iedereen weet alles en als je op een forum hulp krijgt en je probleem kan oplossen dan is dat heel mooi, hoe simpel de vraag of het antwoord ook is, weet je het antwoord maar wil je niet antwoorden post dan niets dat maakt je een veel mooier mens, ik heb respect voor iedereen en waar ik kan helpen help ik ook.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
21-4-2013 23:32
Kijk in traktor of je spelers de juiste audio kanalen gebruiken, lijkt erop dat a en b de zelfde kanalen gebruiken.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-4-2013 23:33
Een vraag stellen op een forum is uiteraard geen probleem, daar is een forum voor. Ik ben wel van mening dat je zelf ook wat voorwerk dient te plegen. Denk aan iets simpels als een handleiding googlen...
Waar zit de cut op dit apparaat?
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-4-2013 23:56
Ik heb beide laptops naast elkaar gezet en de instellingen staan gelijk.
Maar wat ik op het display van de cdj zie heeft niets met traktor te maken.

Op het display zie ik ook niet de titels van de track staan maar wel het volgende.

Control mode (HID ADVANCED)
All samples
All remix sets
Play list
Explorer
Audio recordings
Itunes

Onder die lijst zie ik de track lopen maar geen titel, normaal zou ik die lijst niet mogen zien maar inplaats van die lijst zou ik de titel en uitvoerder moeten zien. Maar dinsdag moet ik naar de winkel met de traktor S4 en dan neem ik ook eens de pioneers mee.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
22-4-2013 06:53
Wat je op je speler ziet is de folderlist van traktor, als je met je draaiknop op de speler gaat browse gaat ie de tracks laten zien.

Heb je audio routing of zoiets dergelijks bekeken ?

En de pioneer driver in windows? Ik gebruik zelf de cdj's niet als geluidskaart dus weet niet precies hoe dat zit.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
22-4-2013 10:18

Jake schreef:

Ik heb geen lange tenen, maar het valt me steeds op en niet enkel hier dat er weinig hulp wordt geboden als iemand met vragen komt, en niet enkel bij mij, als ik soms zie hoe ze iemand de grond in boren omdat er een simpele vraag wordt gesteld dan heb ik daar toch mijn vragen bij, op een forum worden nu eenmaal vragen gesteld en ja daar zitten ook vragen bij waarvan ik zeg allee gast meen je dat maar niet iedereen weet alles en als je op een forum hulp krijgt en je probleem kan oplossen dan is dat heel mooi, hoe simpel de vraag of het antwoord ook is, weet je het antwoord maar wil je niet antwoorden post dan niets dat maakt je een veel mooier mens, ik heb respect voor iedereen en waar ik kan helpen help ik ook.
een forum is geen helpdesk, dat is iets wat veel mensen vaak vergeten.
je geeft om te beginnen al bitter weinig info in je startpost (welke hardware gebruikte je voordien, welke hardware nu, softwareversies, firmwareversies, etc..). daarnaast verwacht je blijkbaar gewoon een hapklaar antwoord voor je probleem.
sorry, zoals hierboven staat, op een forum verwacht iedereen evenzeer dat je er zelf ook wat moeite in stopt (neen, "de handleiding ligt in de opslag" is geen excuus als je op een internetforum geraakt). de meest logische eerste stap wordt maar al te vaak ook overgeslaan: zoek hulp bij je dealer, want die heeft marge gemaakt op het product om erna service te kunnen verlenen. eerst kopen bij b*x of th*m*nn omdat het daar goedkoper is en dan op fora de service zoeken is tegenwoordig ook de normale gang van zaken.

en sorry, niemand heeft je hier "de grond in geboord". nergens. het staat je vrij om hier het jouwe van te denken, maar als je zo alles buiten proporties gaat trekken stel ik me vragen hoe jij kan "overleven" op het internet...
het is hier juist een forum waar aardig wat kennis en hulpvaardigheid bij mekaar zit, maar er is inderdaad wel enige instapdrempel en eigen input voorhanden. buiten in het "newbie forum", dat dient namelijk voor newbie vragen.

die suggestie om iets anders te gebruiken dan CDJ2000 was overigens volledig serieus. ik vind hetzelf bagger toestellen voor wat ze kosten en heb al menig maal staan vloeken op mystery issues door softwareverschillen of kleine foutjes, zeker als er timecode bij komt kijken. Voor 1800EUR valt er best wel wat beter/leuker/makkelijker in huis te halen als je er louter zelf mee draait.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
22-4-2013 11:47
Bombdes,

Eerst goed de postings kezen voor je antwoord wink ;)

En ik heb het al gepost, wie niet wil antwoorden moet niet, iedereen is daar vrij in, als iemand zijn ervaring wil delen op een forum of iemand uit de nood kan helpen is dat heel mooi, willen ze niet is dat ook goed maar dan is het beter om niets te posten toch daar heeft niemand wat aan.

De cdj's zijn niet bij bax gekocht wink ;) ik koop daar wel spullen en ook bij new line heb ik al apparatuur gekocht, en ik ga ook bij mijn locale dealer, zelfde met mijn dagelijkse aankopen ik ga ook niet altijd naar de delhaize. daarbij is een forum een openbaar discussieplatform waar iedereen vrij mag posten en ik verplicht niemand om te antwoorden, maar ik wordt ziek van gastjes die meteen met negatieve commentaar klaar staan daar wordt niemand blij van.

Maar goed, ik heb deze nacht het probleem gevonden, alles werkt weer zoals voordien, einde post voor mij. shut up :X

hans schreef:

Wat je op je speler ziet is de folderlist van traktor, als je met je draaiknop op de speler gaat browse gaat ie de tracks laten zien.

Heb je audio routing of zoiets dergelijks bekeken ?

En de pioneer driver in windows? Ik gebruik zelf de cdj's niet als geluidskaart dus weet niet precies hoe dat zit.
Met de draaiknop op de spelers geraakte ik niet uit die folderlist, het probleem zat veel dieper.
Audio routing stond ook goed, ook alle instellingen stonden goed in traktor, ik had ze hetzelfde gezet als op mijn oude laptop.
De laatste en juiste drivers stonden ook op de laptop geinstaleerd (afgehaald via de pioneer website)
Dat had ik allemaal al nagezien en omdat ik niet meer wist waar ik moest zoeken heb ik dus dit topic geopend.
Gelukkig waren er nog leden die zo vriendelijk waren om een oplossing te helpen zoeken, waarvoor dank.

Maar ik heb het nu wel gehad met de pioneer, ik zal eens op zoek gaan naar een simpele controller waar ik traktor mee kan aansturen, leuk mixertje erbij en dan gaat de volledige pioneer set de deur uit.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
22-4-2013 12:04

Jake schreef:

Maar goed, ik heb deze nacht het probleem gevonden, alles werkt weer zoals voordien, einde post voor mij. shut up :X
Het zou fijn, en eigenlijk ook niet meer dan logisch, zijn als je de oplossing van je probleem ook even met de rest van ons deelt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 9472
22-4-2013 17:34
goed en betaalbaar alternatief en werkt met elk software pakket: radius 3000 nu zelfs voor echt dumpprijs!
en je kan er ook nog cd's, USB en SD dingen inschuiven....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)