Forum > Geluid

CDJ 2000

(93 reacties. Pagina 1 van 10)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-4-2013 17:19
Hoi,

Ik zit met een kleine probleempje wat wellicht heel simpel is op te lossen shut up :X
Ik heb een nieuwe laptop gekocht, asio drivers geinstaleerd via de site van pioneer.
Als ik de laptop met de cdj 2000 verbind en ik sleep een track naar deck A en een andere track naar deck b dan speelt hij bijde nummers af of fader 2? fader 1 reageert niet op deck A.
Op het display zie ik ook niet de titels van de track staan maar wel het volgende.

Control mode (HID ADVANCED)
All samples
All remix sets
Play list
Explorer
Audio recordings
Itunes

Het lijkt me sterk als ik wissel van laptop dat de instellingen op de cdj zouden veranderen.
Als ik mijn oude laptop verbind met de cdj 2000 dan kan ik de traks normaal inladen en afspelen, sluit ik de nieuwe laptop aan zit ik met bovenstaand probleem.
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 123
21-4-2013 17:51
Misschien een stomme vraag, maar heb je de laatste firmware versie op de cdj's?
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-4-2013 18:27
Neen maar als de spelers op de oude laptop werken moeten die dan toch ook op de nieuwe laptop werken?
Firmare heb ik nog niet durven downloaden want als er een probleem voortdoet dan zit ik volgend weekend zonder drive in?
Mijn vorige update van traktor (2.6.0) liep ook niet goed omdat er een bug in zat die problemen gaf met de cdj's en ik heb dan moeten terug keren naar de oude versie 2.5.0, nu is dat blijkbaar opgelost met de niewste versie 2.6.1
Ik werk elke week met de cdj's en mijn huidige laptop zonder probleem, enkel de nieuwe laptop werkt niet goed.
Bijde spelers zitten onder dezelfde fader?
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 123
21-4-2013 18:47
Ik kan het mis hebben hoor, maar het lijkt me dat als je niet de laatste versies gebruikt (beide) dat het inderdaad niet goed werkt.

Ze laten niet voor niets updates uitbrengen sneaky :V

Ik heb het dus over de laatste traktor en de laatste firmware versie.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-4-2013 19:24
Traktor is de laatste versie namelijk 2.6.1, met 2.6.0 liep het niet goed en ik heb toen moeten terug keren naar 2.5.0 in afwachting van de 2.6.1 versie, dus niet met alle updates gaat het goed wink ;)
Volgens mij zit het in de instellingen van de cdj, als ik enkele seconden op de knop menu klik bovenaan dan moet je de cdj instellen op advanced of HID maar dit lukt blijkbaar niet, ik kan hem wel op advanced zetten maar hoe bevestig ik zodat hij dat in het geheugen blijf houden, ik kan het in de handleiding niet nakijken omdat die in mijn opslag ligt en de opslag is niet bereikbaar wegens een feest in de straat.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-4-2013 19:26

Jake schreef:

ik kan het in de handleiding niet nakijken omdat die in mijn opslag ligt en de opslag is niet bereikbaar wegens een feest in de straat.
Google.
Waar zit de cut op dit apparaat?
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-4-2013 19:43
Ik kan enkel de enter niet vinden, ik dacht dat je op de draaiknop moest klikken maar dit is het niet.
In de handleiding staat er select and enter, het is net die enter dat ik niet kan vinden op de cdj.

Ik kan niet meer volgen met de moderne techniek, maar dat zal mijn leeftijd zijn zeker.
Ik heb er een tijdje geleden al over nagedacht om alles aan de haak te hangen want ik kan het niet meer volgen.
Wel jammer want het is nog steeds een passie en de boekingen lopen goed. maar als de techniek te ingewikkeld begint te worden moet je een keuze maken.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
21-4-2013 21:04
Voor zover ik zie doe je geen dry hire maar speel je altijd zelf? Koop dan gewoon een CD/Media player die je goed ligt, boeit toch niet dat elke puberende boenkieboenkie dj CDJ2000 wil ...
DynaSpanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2013
Laatste: 3-7-2014
Berichten: 15
21-4-2013 22:00
Hey Jacky,

Als je op speler 1 op play duwt, gaat speler 2 dan ook spelen?

Of bedoel je dat het geluid van speler 1 & speler 2 op 1 fader op je DJM staat? Heb je de DJM ook via traktor?
Ik maak websites, PM me!
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-4-2013 22:21
Hey DynaSpan,

Ik vind het vreemd dat ik met mijn huidige laptop geen probleem heb en met de nieuwe wel?

Als ik speler 1 op play druk dan gaan speler 2 niet lopen.
Beide spelers zitten onder fader 2, dus als ik fader 2 omhoog zet en ik druk de play op beide spelers in dan hoor ik beide spelers.
Schuif ik fader 1 omhoog dan doet hij niets, ze zitten dus onder 1 fader?

Op het display moet ik ook de track zien die ik heb geladen maar wat ik zie nadat ik de spelers heb opgestart en geselecteerd als player A en player B is een lijst.

All samples
All remix sets
Play list
Explorer
enz...

Die lijst blijft staan als ik de nummers afspeel, dus zie ik niet de titel van de track.
Wat ik niet begrijp is als ik een andere laptop aansluit ik de instellingen van traktor of de cd spelers moet veranderen, want het ziet er naar uit dat er ergens iets niet goed staat.

@Bombdes,

Ik ben de leeftijd van 17 al heel wat voorbij dus een puber ben ik niet meer en ook geen boenkie boenkie dj, trouwens die pubers zijn vlugger weg met die moderne snufjes dan wij oude knarren. Ik weet dat ik de cdj gebruik als dure controller om traktor aan te sturen en dat het 10x goedkoper kan maar ik vind de cdj 2000 fijn werken zolang er geen probleem ontstaat laugh :D Ik heb sedert januari ook een traktor s4 controller maar op locatie veel problemen mee, gekraak, muziek die af en toe een seconde weg valt maar blijkbaar een probleem met de controller zelf en dinsdag gaat hij retour naar de winkel. Daarbij heeft de cdj 2000 alles wat hij moet hebben, ik kan er met de laptop mee draaien, ik steek er een cd in, usb, sd kaart en moet ik eerst een cursus volgen voor ik een cdj 2000 mag kopen? iedereen moet leren, ook gebruikers van andere merken hebben wel eens een probleem waar ze geen oplossing voor vinden en dan zijn er de forums waar je terecht kan voor vragen en wie niet wil antwoorden wel dan zwijgt hij maar inplaats van te kakken op iemand zijn kop, daar zit ik niet op te wachten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)