Forum > Licht

Problemen met MA Lightcommander 24/6

(56 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
2-3-2010 13:14

JeroenVDV schreef:

Overigens dien je dit soort batterijen altijd tijdig te vervangen..
Klopt! ... echter wat is tijdig?
Eind januari 2007 heb ik de accu van mijn 24/6 vervangen (zie 1e pagina van dit topic). Heb tot nu toe geen problemen meer met de tafel gehad. Waarschijnlijk zal de levensduur van de accu afhankelijk zijn van het gebruikt van de tafel. Ik gebruik de tafel niet heel veel, ca. 1x per maand schat ik.
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 30-4-2024
Berichten: 540
2-3-2010 21:57

hugovanmeijeren schreef:

...Overigens speelt het probleem bij de nieuwe (groene) accu's eigenlijk niet. De oude blauw/grijze accu's waren rampzalig....
Met de "groene" accu'tjes bedoel je hopelijk de Varta exemplaren ("Mempac"). Er zijn ook groene exemplaren van "HQ" etc, maar die zijn kwalitatief niet echt goed. De originele oude waren volgens mij van Saft o.i.d.
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
2-3-2010 21:59

JVS schreef:

Met de "groene" accu'tjes bedoel je hopelijk de Varta exemplaren ("Mempac"). Er zijn ook groene exemplaren van "HQ" etc, maar die zijn kwalitatief niet echt goed. De originele oude waren volgens mij van Saft o.i.d.
Inderdaad de accu's van Varta. In ieder geval worden deze accu's standaard door MA als vervangend exemplaar aangeboden.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
3-3-2010 15:23

hugovanmeijeren schreef:

Overigens speelt het probleem bij de nieuwe (groene) accu's eigenlijk niet. De oude blauw/grijze accu's waren rampzalig.
Die van de tafel waarover ik het heb is groen. En die heeft flink gelekt. Volgens mij is hij door mijn collega al aangemeld bij DHL. Maar ik bel je even, JVS... of bel mij even.
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
6-3-2010 13:58

DanceSound schreef:

DanceSound schreef:

hugovanmeijeren schreef:

Dimmercurve's geloof ik ook niet in. Je zou ze op 'lineair' kunnen zetten en kijken of het beter wordt, maar ik betwijfel het.

Wat je probleem wel is kan ik vanaf hier niet ruiken, dan zou ik de tafel zelf eerst moeten bekijken.
Je zou de tafel even kunnen resetten, aanzetten en tegelijk de 4 rode knoppen onder het display ingedrukt houden.

Een MA 24/6 is vrij onderhoudsvriendelijk dus dat is verder niet zo'n probleem.

Groeten Hugo
Heb je aanwijzigingen uitgeprobeert, maar zelf na de reset was het probleem niet verholpen.
Zal de tafel het weekend even open maken om te zien hoe het met de batterij is.

Mvg Jorn
Edit. laat nog even een weekje op zich wachten, hij staat nog op lokatie.
Weet je zeker dat het aan de tafel ligt? Misschien stuur je dimmers/par-balkjes aan waarvan de dimmercurve op 'switch' staat?
DanceSoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2007
Laatste: 6-1-2011
Berichten: 39
7-4-2010 20:04
De 24/6 die ik heb staan is nu bij Rolight, daar word hij gerepareerd.
Het lag hem bij mij ook aan de batterij, deze is gaan lekken en heeft een groot deel van de printplaten aangetast.
Inderdaad goede tip (die ik ook zeker zal onthouden), Vervang de batterij vroegtijdig!
@ Harry, Nee het lag hem echt aan de tafel. Ook bij rookmachines en strobos ding hij veel te snel op 100%

Mvg Jorn
Meyer ft. Qube (L)
ArjenHStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 9-2-2006
Laatste: 7-1-2014
Berichten: 11
22-3-2013 12:25
Sorry dat ik een topic van een aantal jaar oud kick, maar dat lijkt mij beter dan een nieuw topic te openen met een MA24/6 probleem.
Ik heb sinds een tijdje zo'n tafel staan hier, maar ik heb problemen met het patchen.

Als ik met de draaiknop naar een bepaald kanaal wil gaan verspringt het aantal op het display heel onregelmatig. Ik kan zegmaar niet 1,2,3,4,5 zien als ik aan de knop draai maar 1,54,180,42,73. (bijvoorbeeld).
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? De lichttafel heeft altijd in een jongerencentrum gestaan en er is naar mijn idee niet al te zuinig mee omgesprongen.

Arjen
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
22-3-2013 16:10
Een bekend probleem van deze tafels. Mij lukt door het datawheel 'klikje voor klikje' te draaien, dus niet in 1x door draaien. Als je vaak om moet patchen is dit natuurlijk niet handig en zul je er iets aan moeten doen, is het voor een vaste setup doe je er een half uurtje langer over maar ben je wel klaar.
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
22-3-2013 22:25

ArjenH schreef:

Als ik met de draaiknop naar een bepaald kanaal wil gaan verspringt het aantal op het display heel onregelmatig. Ik kan zegmaar niet 1,2,3,4,5 zien als ik aan de knop draai maar 1,54,180,42,73. (bijvoorbeeld).
Had hetzelfde, probleem is waarschijnlijk de "draaiknop" zelf.
Even bij Rolight een nieuwe encoder (zo noemen ze die draaiknop) bestellen, artikel: ZRREMAL20. Koste mij vorig jaar nog geen € 17,=.
ArjenHStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 9-2-2006
Laatste: 7-1-2014
Berichten: 11
23-3-2013 21:03
Dank je wel, Ik heb Rolight al even gemaild en, aangezien in vlak over de grens in Duitsland woon ook meteen maar even een mailtje naar MA-lighting gedaan..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)