Forum > Licht

sterrendoek op rol

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
FrankybStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2010
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 14
19-3-2013 09:55
Beste forummers,

Ik heb een idee in mijn hoofd voor een klant. Dit betreft een bowlingcentrum. Boven de banen dus waar de kegels staan wil ik graag sterrendoek plaatsen voor het discobowlen. Echter moet dit doek in de normale situatie niet zichtbaar zijn. Met andere woorden alleen tijdens het discobowlen. Hierna moet er iets van een systeem zijn (denk aan een electrisch beamerscherm) om dit aan het zicht te onttrekken tijdens het normale bowlen. Nu heb ik erg het vermoeden dat dit het onmogelijk is maar ik kan het uiteraard altijd even proberen of jullie hier ervaring of een oplossing voor hebben.

Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt.
Met een hamer past alles!!!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
19-3-2013 10:10
Horizontaal of verticaal?
Kan je niks met de wand of het plafond doen dan?
Inbouw van led of glasfiber in plafond of (voorzet) wand zie je nagenoeg niet als het uit staat.
Losse doeken vervuilen, bewegen etc.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
FrankybStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2010
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 14
19-3-2013 10:15
Horizontaal. Heb ook nog aan steigerbuis gedacht die dan met takels in systeemplafond verdwijnt. Daarboven zit ongeveer nog 3 meter ruimte namelijk. Echter moet dan over de gehele lengte van de banen steigerbuis komen met de daarbij behorende takels. Is dus niet onmogelijk wel omslachtig.
Met een hamer past alles!!!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
19-3-2013 10:19
Bij horizontaal zou ik zeker een ledraster oid in het systeemplafond maken. Of juist kris-kras verspreid.
De LED variant van de ouderwetse glasfiberplafonds
Kan natuurlijk ook in een systeemplafond.
Anders een soort netverlichting er net onder. Zie je nauwelijks, mits het plafond de juiste kleur heeft.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
FrankybStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2010
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 14
19-3-2013 13:10
dat is idd ook een idee een sterrenhemel. Heb jij toevallig ervaring met bepaalde merken liefst met dmx. het gaat totaal om ongeveer 36 vierkante meter wat gelijkmatig moet worden verdeelt.
Met een hamer past alles!!!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
19-3-2013 13:15
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je op LED sterrenplafond googled, dan krijg je zo een aantal voorbeelden.
Eurolite heeft glasfiber systemen (bijvoorbeeld de FIB 203) maar voor zover ik weet zijn er ook wel systemen (of zelfbouw) waarbij je de led's in het systeemplafond monteert.
Dan ben je veel vrijer met je (DMX) aansturing, daar zijn diverse LED sturingen voor, afhankelijk van je budget.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
19-3-2013 15:08
Met sterrendoek zelf gaat het je op zeker niet lukken.
A, het is niet geschikt om over grote afstanden te spannen aan het plafond.
B het barst van de draadjes in zo'n doek, en de kans op draadbreuk bij het vele malen oprollen is niet ondenkbaar
C het zal 1 keer per jaar opnieuw geïmpregneerd moeten worden tegen het in de fik gaan met certificaat.

De makkelijkste optie is glasfiber systemen
Wil je liever met led aan de gang heb je tegenwoordig ook speciaal voor systeemplafonds mini led armaturen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FrankybStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2010
Laatste: 20-11-2013
Berichten: 14
21-3-2013 10:25
Tom en Frank,

Allebei bedankt voor de reactie. Inderdaad is glasfiber inderdaad nog de beste optie. Was enkel nieuwsgierig of zoiets bestond. Wil graag van alles proberen maar sterrendoek is inderdaad niet haalbaar bij nader inzien. Heb inderdaad gegoogled naar deze systemen en er is veel keus. Hebben jullie wellicht nog suggesties voor bepaalde merken het liefst moet de stuurunit op dmx daargezien deze hele bowling al volhangt met scans en movingheads dus alles loopt reeds op dmx met behulp van Cuelux. In de toekomst zal ik dit weer gaan veranderen naar een klantvriendelijke oplossing. Vroeger had ik hier namelijk Sweetlight in dit werkte veel beter voor de klant althans. Wellicht als Cuelux pro uitkomt dat hier een hufterproof touchscreen basis inzit.

Ben benieuwd.

Alvast bedankt.
Met een hamer past alles!!!
Mark VriensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2010
Laatste: 2-4-2021
Berichten: 55
21-3-2013 16:43
Als ik het goed heb heeft de voeding (lamp) van je glasfiber zelf toch een systeempje dat de aders aan en uit kan laten gaan dmv een wiel of iets dergelijks? Als je dan een switchpackje er achter hangt kan je via DMX je sterrenhemel aan en uit zetten, klaar is Kees.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)