Forum > Licht

welke licht-tafel te kopen?

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
LichtmannetjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2013
Laatste: 9-2-2013
Berichten: 6
3-2-2013 11:53
Hallo Lezer!

Wij zitten met een moeilijke keuzen! Wij willen in augustus een nieuwen/gebruikten licht-tafel kopen.
Maar zitten met een moeilijke keuzen, ons budget is 4.500 euro, en weten totaal! Niet welke tafel te kopen.
Dus vragen wij (jullie) om advies, de lichttechnicus (ik) zit zelf te denken aan een flying pig road hog (fullboar).
Maar een van onze jongens die alles doet zegt dat me een pearl of licon moeten kopen!
Waar ik het niet echt mee eens ben! Ik heb zelf wel ervaring met een pearl, maar vind het niet optimaal werken!
En licon snap ik totaal niks van, maar van hog ook niet.
Ik ben op het moment op me computer, aan het oefen met hog 3 on pc en kom er aardig uit kwa patchen alleen niet met pallets maken etc. Is dit makkelijk te leren op hog?
Wij zien jullie reacties te gemoed!

de Pure crew!
light
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-2-2013 12:09
Een Pearl? Anno 2013?

De nieuwe Chamsys MQ40 komt een dezer op de markt, dat moet denk ik met een budget van 4500EUR meer dan doenbaar zijn. Anders is en Maxi Wing ook wel te overwegen, maar dan moet je steeds een aparte pc/laptop meenemen.
LichtmannetjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2013
Laatste: 9-2-2013
Berichten: 6
3-2-2013 12:29

bomdes schreef:

Een Pearl? Anno 2013?

De nieuwe Chamsys MQ40 komt een dezer op de markt, dat moet denk ik met een budget van 4500EUR meer dan doenbaar zijn. Anders is en Maxi Wing ook wel te overwegen, maar dan moet je steeds een aparte pc/laptop meenemen.
Chamsys ben ik totaal niet bekend mee! is dat het nieuwen concept voor licht aansturing?
Een pc-wing ben ik zelf niet zo fan van omdat het nog wel is wil uitvallen!

(P.S) Wat is de richt prijs van de nieuwen chamsys?
light
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
3-2-2013 15:43
Chamsys en hog hebben veel overeenkomsten, de basis ervan komt dan ook van 2 HOG developers.

Prijs van de MQ40 is ongeveer 5000EUR btw in.

chamsys.co.uk/mq40

Voor dat geld heb je héél veel console, ik heb voor mijn MQ100 Xpert meer dan het dubbel betaald.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
4-2-2013 09:59

bomdes schreef:

Voor dat geld heb je héél veel console, ik heb voor mijn MQ100 Xpert meer dan het dubbel betaald.
Ook hier een tevreden Chamsys gebruiker (maar een iet wat ontevreden mq100 xpert gebruiker)

(*het ontevereden gedeelte licht puur aan deze console, laten we het houden op een maandag ochtend productie)

Het is redelijk makkelijk in gebruik, je bent over het algemeen iets langer bezig met patchen dan bij een Pearl, maar als je de patch goed hebt en praktisch ingedeelt kun je vrij makkelijk al direct je show draaien.

Als je puur wat parren wil aansturen oid dan zou ik een pearl adviseren, (een paar kopjes evt ook nog) maar als je dingen met matrixxen wil gaan doen, wat meer koppen, en gewoon over-all wat meer wil oden met licht dan adviseer ik seriues te kijken naar een Chamsys.

Echter een hog vind je makkelijker op marktplaats, (of andere 2e hands sites)

Het licht er maar net aan wat jij prettig vind werken, wat je er mee wil aansturen, en is het een standaard set of iedere dag / week weer ander setje. Wil je hem bijvoorbeeld thuis aan een visualiser hangen en je licht programma's vast instellen.

Mogelijkheden genoeg, maar wat wil je?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
LichtmannetjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2013
Laatste: 9-2-2013
Berichten: 6
4-2-2013 15:09

watje schreef:

bomdes schreef:

Voor dat geld heb je héél veel console, ik heb voor mijn MQ100 Xpert meer dan het dubbel betaald.
Ook hier een tevreden Chamsys gebruiker (maar een iet wat ontevreden mq100 xpert gebruiker)

(*het ontevereden gedeelte licht puur aan deze console, laten we het houden op een maandag ochtend productie)

Het is redelijk makkelijk in gebruik, je bent over het algemeen iets langer bezig met patchen dan bij een Pearl, maar als je de patch goed hebt en praktisch ingedeelt kun je vrij makkelijk al direct je show draaien.

Als je puur wat parren wil aansturen oid dan zou ik een pearl adviseren, (een paar kopjes evt ook nog) maar als je dingen met matrixxen wil gaan doen, wat meer koppen, en gewoon over-all wat meer wil oden met licht dan adviseer ik seriues te kijken naar een Chamsys.

Echter een hog vind je makkelijker op marktplaats, (of andere 2e hands sites)

Het licht er maar net aan wat jij prettig vind werken, wat je er mee wil aansturen, en is het een standaard set of iedere dag / week weer ander setje. Wil je hem bijvoorbeeld thuis aan een visualiser hangen en je licht programma's vast instellen.

Mogelijkheden genoeg, maar wat wil je?
ik zit elke week weer ergens anders het moet voornamelijk zijn voor wat kopjes en led parren en wat normalen parren en nog wat bij dingetjes zo als srobe's ik progameer het lieft wel voor met een visaulser. (wysiq)
light
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-2-2013 09:29
Dan zou ik zeker eens naar de MQ40 gaan kijken. Eventueel zelfs de MQ60. Is ontworpen als een compacte road-use console die in de handbagage past met veel mogelijkheden in een compacte housing.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
5-2-2013 11:16

watje schreef:

Het is redelijk makkelijk in gebruik, je bent over het algemeen iets langer bezig met patchen dan bij een Pearl, maar als je de patch goed hebt en praktisch ingedeelt kun je vrij makkelijk al direct je show draaien.
Patchen trager als bij een Pearl? Vind ik persoonlijk absoluut niet, zo'n gemakkelijk systeem dat men in chamsys heeft ontwikkeld om te patchen, snel veranderen van universes, auto groups... Zelfs al is het maar gewoon voor wat koppen en parren, vanaf het moment dat er LED, video of meerdere actieve sunstrips in het verhaal komen is de Pearl afgeschreven naar mijn ervaring. Die tafel is gewoon té gedateerd. Voor het geld wat de MQ40 kost is het de perfecte tafel happy :)
Fun is serious business!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
5-2-2013 17:05

viero schreef:

watje schreef:

Het is redelijk makkelijk in gebruik, je bent over het algemeen iets langer bezig met patchen dan bij een Pearl, maar als je de patch goed hebt en praktisch ingedeelt kun je vrij makkelijk al direct je show draaien.
Patchen trager als bij een Pearl? Vind ik persoonlijk absoluut niet, zo'n gemakkelijk systeem dat men in chamsys heeft ontwikkeld om te patchen, snel veranderen van universes, auto groups... Zelfs al is het maar gewoon voor wat koppen en parren, vanaf het moment dat er LED, video of meerdere actieve sunstrips in het verhaal komen is de Pearl afgeschreven naar mijn ervaring. Die tafel is gewoon té gedateerd. Voor het geld wat de MQ40 kost is het de perfecte tafel happy :)
Even korte opmerking;
Als ik 10 sixbarren + 10 kopjes moet patchen ben ik met een pearl sneller klaar.
Echter omdat je meer informatie doorgeeft aan je chamsys (lee kleuren e.d.) ben je wel sneller klaar met het programeren van je kleuren loopjes e.d.!

Verder helemaal mee eens! Maar een hog is een goed alternatief
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
LichtmannetjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2013
Laatste: 9-2-2013
Berichten: 6
5-2-2013 18:32
bij ons in de regio hoor je bijna niks van chamsys, iedereen hier gebruikt een pearl of licon.
is het dan verstandig om een chamsys te kopen kwa verhuren van deze tafel of faders wings bij te huren?
light

Terug naar forum Reageer (zonder quote)