Forum > Zelfbouw Speakers

Advies uitbreiding/vervanging hybride subs

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 2052
17-1-2013 13:56
Schroeven mag altijd, maar netjes afwerken hiervan is vaak lastig. Is jouw eigen keuze.
Netheid en afwerking is waar jij mee voor de dag komt.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Johan.1980Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2007
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 39
17-1-2013 16:08
Is het echt de kopie van tse van Acoustic Line? Iven heeft ook een tijdje zijn eigen ontwerp gehad wat wel heel erg op de tse lijkt maar het niet is namelijk.

Ik heb hier 10 van die subjes staan (geen iven maar zelf gebouwd) en er is in geen 1 is de hoorn ingefreest in de zijkanten, Ook nog geen problemen mee gehad.
Ook deze heb ik zelf opgemeten en na gebouwd,en nog wel van een kopie opgemeten.

Die inbouw handvaten (bakjes aan de binnenkant) is standaard bij de tse sub, Origineel zit er ook nog een handvat bovenop aan de achterkant.

Ook heb ik hier verschillende speakers ingehad wat allemaal goed gaat en klinkt.
Als je de b&c pzb46-8 nog ergens kunt vinden zou je die ook heel goed kunnen gebruiken, maar deze word naar mijn weten niet meer gemaakt maar zitten van oorsprong wel in deze kasten.
Verder heb ik de beyma G550 ook in sommige kasten wat ook goed gaat.
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
17-1-2013 17:38
al eens overwogen als new-line forum-er je te informeren over de beyma 18g50 subs? Ik heb er zelf 4 en ze zijn erg compact en gaan erg hard. naar mijn mening ruim voldoende laag en geven erg veel kick.
we smelten de kazen!
_TJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2010
Laatste: 17-2-2016
Berichten: 14
17-1-2013 21:54
@Frank76 Bedankt. Ik was van plan om ze gewoon netjes te lijmen, met op tactische plaatsen wat schroeven. Afwerking is geen probleem. Afdichten en netjes schuren.

@johan.1980 De site die ik linkte, dat is volgens mij geen exacte kopie. Ik kwam de site tegen in mijn zoektocht naar de bouwplannen van de TSE sub. Deze heren zeggen zelf op hun site een TSE sub te bouwen, maar de tekening die op hun foto staat, kwam ik later tegen als bouwplan van de DAP RW18b. Dit lijkt DAP's eigen versie van de hybride. De versie die ik thuis heb staan, zijn volgensmij wel 'echte' kopieën. De mijne zijn uitgerust met de Ciare 18.00W3, welke schijnbaar ook in de orginele sub wordt gebruikt. De mijne hebben wel grote stalen handvatten, ipv de 'uitsparingen'. Mooi trouwens dat frezen nier per se hoeft, scheelt een hoop werk.

@Nick Bakker Ja, ik heb er zelfs naar lopen zoeken. Er wordt veel gepraat over 'Dre's ontwerp', maar kon nergens de plannen vinden. Las dat je ze kreeg bij aanschaf van de speaker. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de hybride, aangezien ik er daar al twee van heb staan, en nabouwen tot de mogelijkheden behoord.
Johan.1980Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2007
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 39
18-1-2013 17:38
De foto in de link is geen tse,
Acoustic line heeft ooit eens van speakers verandert in de tse subs, In de eerste serie zitten de b&c maar deze zijn niet meer verkrijgbaar daarna is de ciare gekomen. Volgens mij is er ook iets met de ciare die ivo er in plaatste maar precies weet ik dat niet.

faital pro heeft ook een speaker die met de parameters wel in de buurt komt van de b&c en deze speaker ga ik binnen kort eens proberen, Deze is ook neodymium dus een paar kilo lichter, dus als je geen haast hebt kan ik je daar ook mijn mening van vertellen.

Met output ga je er wel een mooi stuk op vooruit als je er nog 2 bij zet.
Ook ben je welkom hoor om eens te meten en te kijken of te proberen maar voor de meesten is friesland wel een stukje rijden.
Ook ben ik vanaf morgen een weekje weg dus mijn volgende reactie is niet eerder dan zondag.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 390
18-1-2013 17:57
De TSE heeft een beduidend hoger rendement dan de de BR118,
ook is de worp van een TSE verder dan van een BR118.
EgnnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2012
Laatste: 9-1-2019
Berichten: 9
2-10-2013 17:11
TJ
Wil je je hybrides verkopen?
Heb er wel belang bij
een probleem is geen probleem zolang er oplossingen zijn. Aangezien overal een oplossing voor is, zijn er alleen uitdagingen .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)