Forum > Geluid

EV CP3000S icm Nexo NX242

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
29-12-2012 14:05

bomdes schreef:

is dan idd de recentste. ieder zen meug natuurlijk, maar nog nooit klachten gehad over de NXAMP :)
Dat zeg ik ook niet. Heb ook geen klachten.
Jij inmiddels al aan de nexo dan?
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-12-2012 14:13
Nee dat hebben we laten varen. Eerst de kat uit de boom kijken met de nieuwe regelgeving op zowel de geluidslimiet in België als de vernieuwde wetgeving op aansprakelijkheid bij dronkenschap...
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
30-12-2012 00:29

bomdes schreef:

Nee dat hebben we laten varen. Eerst de kat uit de boom kijken met de nieuwe regelgeving op zowel de geluidslimiet in België als de vernieuwde wetgeving op aansprakelijkheid bij dronkenschap...
Ah oke. Ik kreeg al niks weer op mijn mail betreft de ps15. Hier inmiddels de floot uitgebreid.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
8-1-2013 02:59

bomdes schreef:

voor de NX242 heeft crown "indertijd" speciaal de MA.i reeks gebouwd, die werken er prima mee samen. spijtig genoeg was toen de NXAMP er al en hebben ze nooit goed verkocht.
Huh? Waar haal jij deze info vandaan?? Juist deze serie van Crown is zeer succesvol en heeft zeker niets te maken gehad met Nexo..
Er is 1 merk geweest wat voor Nexo een samenwerking betekende en dat was Camco, Crown is nooit benaderd door Nexo..
..Je Ducktape brood voeren...
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
8-1-2013 07:39
AudioXL.
Van waar jij haalt dat de MacroTech.I zeer succesvol is vat ik niet goed, zowel in NL als BE waren ze niet te slijten omdat iedereen gewoon I-Tech's wou door de ingebouwde DSP. Dat werkte echter voor geen meter met de NX242 samen door de extra delay die werd toegevoegd, ook als je de DSP uitschakelde.
Ik zeg ook nergens dat het op vraag van Nexo was, Crown verkocht gewoon geen amps meer aan Nexo gebruikers omdat de Itech er niet meer samenwerkte en dus moesten ze een DSP-loze versie maken. Dat is de MAi geworden, maar tegen dat die op de markt was stonden de NXAMPS klaar....
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
9-1-2013 23:45

knorrepot schreef:

Beste forumers,

Een vraag, zit er in een EV CP3000S een cliplimiter oid?

Zo ja, is deze uit te schakelen?

Ben nu namelijk aan het testen met een boven genoemde amp icm Nexo nx controller, maar zo gauw op de amp de limit lampjes gaan branden geeft de nx242 foutmelding. De sense lampjes gaan knipperen. Bij het terug halen van het vermogen herstelt hij zich weer en draait ie naar behoren.

Even de klank buiten beschouwing gelaten. Hiermee ben ik nog in vergelijk met oa, crown ma2400, lab pf10.000 origineel, en imitatie en als laatste een dap stage amp. Toch best interessante uitkomsten, maar dat ter zijde.

Mocht iemand een idee/oplossing hebben betreft de CP3000 hoor ik dat graag!
Heb je goed opgelet dat de input gain van de amp 26db is?
Anders snapt de nx242 of een analoge controller er niks meer van, via de sense begint hij er alles te doen om de speakers te beschermen, dus flink de rem op het vermogen en foutmeldingen geven.
Dit omdat hij via de sense meer signaal binnen krijgt dan hij via de xlr uitstuurt.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
10-1-2013 09:21
Jup, dat weet ik.

Klankmatig gaan deze amps het zeker niet worden ben ik al wel achter!
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
12-1-2013 14:40

bomdes schreef:

AudioXL.
Van waar jij haalt dat de MacroTech.I zeer succesvol is vat ik niet goed, zowel in NL als BE waren ze niet te slijten omdat iedereen gewoon I-Tech's wou door de ingebouwde DSP. Dat werkte echter voor geen meter met de NX242 samen door de extra delay die werd toegevoegd, ook als je de DSP uitschakelde.
Ik zeg ook nergens dat het op vraag van Nexo was, Crown verkocht gewoon geen amps meer aan Nexo gebruikers omdat de Itech er niet meer samenwerkte en dus moesten ze een DSP-loze versie maken. Dat is de MAi geworden, maar tegen dat die op de markt was stonden de NXAMPS klaar....
Ach, ik woon op Aruba en ga zelf regelmatig richting de US en bezoek eens per jaar Crown zelf maar nog belangrijker is dat de MAi gretig verkocht is door de gebruikers van de 'oude' MacroTech' die helemaal geen DSP on-board nodig hebben.
Kijk dat die amps in NL slecht verkocht zijn wil niets zeggen dat het geen succes product is!!

Ik lees toch duidelijk alsof Crown 'speciaal' voor Nexo deze MA op de markt heeft gezet, dus vandaar mijn opmerking...

Fijne dag!
..Je Ducktape brood voeren...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)