Forum > Algemeen Forum

Verzekeringen

(92 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
14-12-2009 18:11

CySt schreef:

Of je hangt zo'n ding in je laadbak.
Misschien niet in de laadbak, maar in de cabine? laugh :D Vaak jatten ze naast de inhoud ook gewoon de bus zelf namelijk. Cabine vol rook en ze zien niets meer wink ;).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 9469
14-12-2009 19:28
ik zou zeggen vraag maar eens een AO offerte aan sneaky :V
Ik heb hem niet genomen shut up :X
En spaar mij daar gemiddeld een 3000 á 4000 per jaar mee uit.
Of het wijs is, is natuurlijk je eigen afweging.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 1593
1-8-2011 19:05
Kleine kick...
Tip voor iedereen met een geslotenaanhanger/bus: een transportverzekering kan ook dekking bieden tijdens opslag. Als je je spullen in een afgeslotenaanhanger/bus opslaat in de opslag, dekt de transportverzekering ook diefstal, brand e.d. Bij diefstal moet je wel braak aan pand+aanhanger aantonen. Dit bespaart je dan een inboedelverzekering. Dan moet wel alles in je aanhanger/bus passen natuurlijk :-).
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 9469
1-8-2011 19:28
transport verzekering is volgens mijn laatste informatie behoorlijk wat duurder dan een inboedel, bedrijfsvoorraad verzekering.
Dus of dat nu wel zo verstandig is?
En volgens mij gaat die bedrijfsvoorraad verzekering alles dekken wat binnen de deuren van je pandje staat.
Dus ook wat binnen en in de auto staat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 1593
1-8-2011 19:39
Maar als je toch al een transportverzekering wilde voor die keer dat je zelf je aanhanger in de sloot parkeert (ik zag daar volgens mij laatst wat mooie foto's van voorbijkomen; niet mijn aanhanger/spullen ;-)), dan heb je in sommige gevallen dus geen inventarisverzekering nodig.
Dan heb je (afhankelijk van de verzekerde waarde) voor relatief weinig extra geld zowel transport als opslag gedekt. Voor de kleinere onderneminkjes kan dit werken.
't is maar een hobby...
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
2-8-2011 13:21
Tja, klinkt misschien leuk maar verzekeringstechnisch slim nee. Je hebt toch die inboedelverzekering nodig voor de rest van de inboedel of ga jij ook je koffiemachine, koelkast, bureau, tafels, stoelen, servies, etc in je bus zetten voortaan. De verzekering zal alleen uitkeren wat er in de bus staat en de rest mag je dan zelf dokken zonder inboedelverzekering. Iets van verzekeringen en heel veel kleine lettertjes.

Klein of groot, je hebt altijd meer in je pand staan dan alleen de equipement.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 1593
2-8-2011 13:40
Ik denk dat er een heleboel onderneminkjes zijn in geluid waarbij de onderneming niet meer is dan een aanhanger met dure spullen, een ordner met de administratie en een website...
Het koffiezetapparaat thuis valt natuurlijk onder de prive inboedelverzekering. Wat ik wou zeggen is dat een kleine onderneming niet altijd een zakelijke inventarisverzekering nodig heeft als er ook al een transportverzekering wordt afgesloten.
't is maar een hobby...
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
18-12-2012 08:33
Even een grote kick.

Voor de carnaval ben ik gevraagd om het licht & geluid te verzorgen in een tent van 10 x 30 met harde wanden.
Dit is in principe geen probleem qua licht & geluid. Ik zit alleen met het stuk verzekeren.
De apparatuur staat 4 dagen in deze tent en ik zou graag zeker willen zijn dat dit alles ook verzekerd is (zeker in de nachtelijke uren).
Er is geen beveiliging aanwezig s'nachts. De Organisatie geeft aan best de kosten voor een eventuele verzekering te betalen maar het huren beveiliging voor de nachtelijke uren gaat er niet in zitten.

Iemand ervaringen met verzekeringen van apparatuur in tenten?

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt.
Boemboem..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-5-2024
Berichten: 9469
18-12-2012 08:41
Zonder beveiliging vrees ik dat je het niet eens verzekerd krijgt.
Of het wordt een hele dure verzekering....
Misschien een klein caravannetje regelen, en er zelf bij gaan slapen?

ps denk erom dat je uitdrukkelijk aan de verzekeringsagent verteld dat je het niet alleen tegen brand of calamiteiten wilt verzekeren, maar ook tegen diefstal! Want dat is een groot verschil.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
18-12-2012 09:14
Dat hoeft toch ook niet perse professionele beveiliging te zijn? Gewoon 2 stevige vrijwilligers die s'nachts in de tent slapen is natuurlijk ook voldoende.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)