Forum > Geluid

Digimixer: Behringer X32

(187 reacties. Pagina 9 van 19)
Moderator(s): Dré
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
4-12-2012 13:19

ws soundexpresse schreef:

gebruiken jullie trouwens digitale multie op deze tafel?
ben nog even aan het kijken hoe ik het pakket het beste kan samenstellen.
Is nog niet mogelijk deze te gebruiken omdat de digitale multi niet in de schappen ligt. Tussen nu en een maandje zou de eerste moeten verschijnen.

Als jullie geen analoge multi hebben en wel een multi overwegen dan is het zeker goed om hier naar te kijken. Scheelt je kilo's polsdikke analoge kabel namelijk. 50 meter UTP weegt minder en is sneller opgerold op een haspeltje.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
KwantakostaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-9-2012
Laatste: 12-2-2013
Berichten: 8
4-12-2012 19:05
Beste, ik zal trachten in korte stappen uitleggen wat te doen:

eerst en vooral klik je op de knop effecten om zo naar de effecten pagina te komen
op deze pagina zijn 2 kolommen met telkens 4 effecten
Links is de kolom die jij zal nodig hebben , rechts zijn effecten die je gebruikt als inserts: bv. om extra equalizer aan bepaalde uitgang te koppelen
Rechts kies je de verschillende effecten die je wil en kies je een bus die je daarvoor wil gebruiken, standaard is dit normaal 13,14,15,16
je kan per effect 2 bussen toekennen maar standaard is dit 2x13 enz....

daarna klik je de knop om je mixbussen te zien op de layer waar de bussen die je koos aanwezig zijn , dit kan zowel op de sectie met 8 faders als op de 16 faders

daar zet je u faders open en niet gemute

daarna klik je de selecteer knop van je micro ingang

nu heb je 2 mogelijkheden: met de draaiknoppen links van het scherm kiezen voor opnieuw dezelfde bussen waar je de effecten hebt aan gekoppeld of met sends on fader (tussen de 16 faders en 8 faders bovenaan

kies je voor optie 2 dan kies je in de 8 fader sectie opnieuw de layer met de correcte bussen (indien nog niet geklikt op sends on fader, klik er op) en breng de faders op van de respectievelijke effect bussen en voila ... daar heb je je effecten

GLM schreef:

Heb net de Behringer x32 in huis

ziet er zeer degelijk uit met vooral prima sound.

echter ben ik op zoek naar mensen die hier reeds mee werken en mij info kunnen verschaffen

ik krijg namelijk geen effecten op vb de microphone

ik krijg wel het scherm als ik op effect klik maar de meters gaan hier niet op en neer en krijgt hier dus geen signaal vermoed ik.

eerst kreeg k dit wel en zag ik vb de reverb op het scherm maar deze kwam gewoon naakt uit de speakers (dus zonder effect)

iemand die mij kan helpen aub ?

alvast vele dank !
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
4-12-2012 20:04

vasco schreef:

ws soundexpresse schreef:

gebruiken jullie trouwens digitale multie op deze tafel?
ben nog even aan het kijken hoe ik het pakket het beste kan samenstellen.
Is nog niet mogelijk deze te gebruiken omdat de digitale multi niet in de schappen ligt. Tussen nu en een maandje zou de eerste moeten verschijnen.

Als jullie geen analoge multi hebben en wel een multi overwegen dan is het zeker goed om hier naar te kijken. Scheelt je kilo's polsdikke analoge kabel namelijk. 50 meter UTP weegt minder en is sneller opgerold op een haspeltje.
Pas een verhaal gehoord van een persoon die 2 X32 aangeschaft heeft.
1 X32 op het podium, 1 in de zaal en een utp kabel er tussen.
Wel een wat duurdere oplossing maar zou wel kunnen werken
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-12-2012 20:14
werkt idd prima, heb je meteen ook een monitortafel erbij :)
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
5-12-2012 01:26
monitortafel heb ik niet nodig voor dit project met enkel 2 drumstellen, 4 headsets en 3 handhelds+wat overheads voor blaaskapel...
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-12-2012 08:37
Dan is een analoge multi eraan knopen het makkelijkst denk ik. In het beste geval komen de S16 boxen ergens december binnen, maar bij FACE hadden ze er hun twijfels over. Ik heb eergisteren nog begin januari als leverdatum gekregen. Alle gepubliceerde prijzen zijn overigens wild guessing, niemand weet of ze ook aan die prijs gaan kunnen geleverd worden.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 2052
5-12-2012 08:51
Zie hem in een bekende webshop staan voor 798 met een levertijd van maar liefst 56 weken!
Lijkt ook niet erg betrouwbaar te zijn.
Heb de snake al wel gezien tijdens een demo van de tafel, maar ook niet aangesloten overigens.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-12-2012 10:35
De snake werkte al prima tijdens de messe in Frankfurt dit jaar, ze hebben er echter een hoop functies aan toegevoegd (je kan hem dacht ik via ADAT ook als preampbox gebruiken ed) waardoor de levering dus uitblijft. Heb wel op soundforums en behringer forum gelezen van Herr Uli dat ze verscheept zijn, dus het zal van the big slow boat afhangen.
En vergeet niet, de grote stoere webwinkeltjes hebben de X32 ook lang té goedkoop aangeboden. Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat iedereen moord en brand schreeuwde omdat Behringer ineens de prijs omhoog smeet, maar eigenlijk was het gewoon iedereen die hem fout adverteerde.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 13459
5-12-2012 15:27

bomdes schreef:

Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat iedereen moord en brand schreeuwde omdat Behringer ineens de prijs omhoog smeet, maar eigenlijk was het gewoon iedereen die hem fout adverteerde.
De X32 had in eerste instantie (nog voordat hij uitkwam) een lagere prijs (bruto advies prijslijst) dan bij de uiteindelijke introductie. Was niet de eerste keer, zal ook vast niet de laatste keer zijn. Het had dus niets met fout adverteren te maken (vraag me af wie je die onzin ingefluisterd heeft)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
5-12-2012 17:14

bomdes schreef:

En vergeet niet, de grote stoere webwinkeltjes hebben de X32 ook lang té goedkoop aangeboden. Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat iedereen moord en brand schreeuwde omdat Behringer ineens de prijs omhoog smeet, maar eigenlijk was het gewoon iedereen die hem fout adverteerde.
Sorry maar zoals Dre ook zegt, de afgegeven adviesprijs voor de lancering heb ik gezien en die was lager dan na de lancering.

PS.
Ik heb geen webwinkel overigens.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)