Forum > Geluid

Pioneer DDJ-SX

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
15-10-2012 09:34
Onder het mom van "beter laat dan nooit", het volgende persbericht van Pioneer dat al sinds 3-10 in m'n inbox stond te wachten.

Vandaag kondigt Pioneer de nieuwste Serato Controller aan, de DDJ-SX.

De DDJ-SX is ontwikkeld in samenwerking met Serato zodat de software features overeenkomen met de hardware knoppen die op de controller zitten. Zo worden er 4 decks ondersteund, tot 8 Hot Cues, 6 samples en toen goede effecten. Deze effecten zitten in de Serato DJ Software en worden gegenereerd door de engine van iZotope. De geliefde functie Slip wordt ook door Serato DJ ondersteund.

Serato DJ software is ook nieuw en vervangt Serato Itch, maar meer hierover is te vinden op de Serato website, Serato DJ wordt door hen ook vandaag aangekondigd.

Op de DDJ-DX zitten Performance Pads, dit zijn de 16 rubberen LED pads die gebruikt kunnen worden voor de Hot Cues, Slicer, Roll en de sampler. Deze knoppen zijn aanraak gevoelig en de hardheid van indrukken bepaald het afspeel volume van de sample die gestart wordt. Dual Deck Control zorgt ervoor dat handelingen die op Deck A gedaan worden gespiegeld kunnen worden naar Deck C, zo kan er bijvoorbeeld met 2 deck simultaan gescratched worden.

De Jogs en afwerking zijn te vergelijken met de XDJ-AERO, lage latency aluminium jogwheels die bij aanraken Scratch activeren, en de geborstelde aluminium frontplaat voor een hoogwaardige uitstraling. Net als de AERO heeft de DDJ-SX inputs voor ieder kanaal en kan ook gebruikt worden als stand alone mixer. De geluidskaarten werken 24 bits voor de hoogste geluidskwaliteit mogelijk.

De EQ en filters zijn hardware matig, dit werkt dus ook indien de DDJ-SX wordt gebruikt als stand alone mixer. Anders dan de andere controllers van Pioneer heeft de DDJ-SX een booth uitgang.

En dan zijn er de features die bekend zijn van de CDJ/DJMs die ook beschikbaar zijn: Fader Start, Needle Search, Master en Level VU meters, MIDI compatible (te gebruiken/learnen voor iedere mix software) en Crssfader curve adjust.

Prijs : De DDJ-SX zal 999,- euro incl. BTW gaan kosten Verkrijgbaar : vanaf November 2012, de eerste 10.000 units komen met gratis Serato Video plugin.

Afbeeldingen:
https://djdj.nl/cat/m/piddjsx.jpg https://djdj.nl/cat/m/piddjsx_2.jpg https://djdj.nl/cat/m/piddjsx_3.jpg https://djdj.nl/cat/m/piddjsx_4.jpg
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
15-10-2012 09:36
<gereserveerd>
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
15-10-2012 10:22
Ik vind het een enorm interessant apparaat. Analoge mixer en filters, displays in de jogwheels en Serato meegeleverd. Touch sensitive pads heb ik ook al over gelezen, klinkt als een ideaal apparaat. Prijs valt mij -relatief gezien dan- ook mee.
Ook hier kan úw reclame staan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
30-10-2012 11:58
Vanaf vandaag uit voorraad leverbaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
30-10-2012 14:38
Jammer dat New-Line zo ver weg is! Zou de controller (en software) graag eens uitproberen en vergelijken met de S4.
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
7-11-2012 21:45
Iemand al ervaring met de SX???
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
8-11-2012 11:13
Ik heb er even mee gespeeld op een opendeurdag van een winkel in mijn buurt, op het eerste gevoel heel fijne spelers.
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
19-11-2012 10:47
Afgelopen vrijdag heb ik dan eindelijk de langverwachte Pioneer DDJ-SX binnen gekregen. Zaterdag even met de controller gespeeld en de software geinstalleerd. Zondag was het dan zover, voor het eerst "Live" ermee gedraaid. Ik had de S4 niet meegenomen, dus ik had geen back-up mocht het misgaan. Dat is toch altijd wel even spannend, maar achteraf gezien was al die spanning voor niets. Zowel de software als ook de controller hebben het uitstekend gedaan!

Hieronder in het kort mijn eerste ervaring met de DDJ-SX:

SOFTWARE:
Omdat ik al jaren met Traktor draai, was het in het begin even wennen en zoeken. De opmaak van Serato DJ is toch weer net een stapje anders dan Traktor. Aangezien ik mijn playlists in i-Tunes maak, kon ik vrijwel meteen beginnen met draaien en hoefde ik niet eerst playlisten te gaan maken. Zoals ik al aangaf, het is even wennen... Maar het went snel! En voor mijn gevoel werkt de software ook sneller en stabieler dan Traktor.

CONTROLLER:
Vanwege de degelijkheid en betrouwbaarheid ben ik altijd fan geweest van de DJ-producten van Pioneer. Zo heb ik in de loop der jaren heel wat verschillende Pioneer producten in mijn bezit gehad. Onder andere de CDJ-100, CDJ-800mk2, CMX3000, CDJ-400, CDJ-350, DJM-500, DJM-600, DJM-3000, DJM-700 en DJM-350. Af en toe eens een zijstapje gemaakt naar Denon (D4500 icm X500), maar dat was toch niet mijn ding. De CDJ-400 en CDJ-350 heb ik beiden gebruikt als software controller voor Traktor, wat mij zeer goed beviel. Ik kon immers al die koffers met CD's thuislaten. Maar ik was niet helemaal tevreden, want de CDJ's misten een paar knoppen waardoor rechtstreekse toegang naar bijvoorbeeld de effecten sector van Traktor niet mogelijk was. Halverwege 2012 heb ik de keuze gemaakt om over te stappen op de Traktor S4 controller. Een heel leuk en compact apparaat, maar ook hier zaten voor mij persoonlijk een aantal nadelen aan, namelijk het ontbreken van een toonregeling op het microfoon kanaal en het feit dat de controller alleen icm laptop gebruikt kan worden. Dus als de laptop uitvalt, werkt de S4 ook niet meer.
In November 2012 ben ik vervolgens geswitched naar de Pioneer DDJ-SX icm Serato DJ. Dit is voor mij als drive-in DJ de ultieme controller. Want op deze controller zitten zelfs 2 microfoon kanalen met toonregeling. Tevens kan de controller stand-alone gebruikt worden, stel je moet een keer je laptop rebooten dan kun je even snel overswitchen naar een andere geluidsbron zonder dat het publiek het merkt. Niet te vergeten: Deze controller is oerdegelijk gebouwd, zoals we dat van Pioneer gewend zijn!

CONCLUSIE:
Als je nog twijfelt om deze controller aan te schaffen, niet doen! De software is snel en stabiel, de controller is degelijk en overzichtelijk.
Tot nu toe nog geen min-punten kunnen ontdekken!
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
19-11-2012 14:44
hoi, weet jij of je playlists van traktor mee kan nemen naar serato?
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
19-11-2012 15:13
In Traktor kun je tegenwoordig speellijsten exporteren als .m3u speellijst.
Deze kun je in Serato vervolgens weer importeren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)