Forum > PC related Forum

DJ Software samen laten werken op 2 pc's en 2 controllers

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 150
5-6-2012 17:53
ikzelf heb ook niet bijzonder veel verstand van pc's maar weet wel als een pc meerdere dingen/progamma's tegelijk moet uitvoeren dat dat niet geheel vlekkeloos gaat.
bedoel dan dat het hoorbaar is in de muziek (haperingen), of traag enz.
de pc moet tog bezig zijn met de verbinding naar de andere pc en andersom,
om zoiets vlekkeloos te laten draaien (en betrouwbaar) zou ik een werkpaard pc stallen en dan zul je er 2 van moeten hebben.
kost dan tog aardig wat duiten.

de eensteek is inderdaad wel mooi bedacht, maar vind het idee van hans tog wel beter.
namelijk 2 schermen op 1 pc en dan een kopie van elkaar.
zo kost het de pc geen extra werkkracht wat je denk ik wel heb met het verbinden van elkaar omdat het sync moet lopen enz.
en als back-up eventueel een pc/laptop mee.
denk dat het grooste voordeel wel de mindere kosten zijn en minder werkkracht nodig dan met 2 pc's draaien.
maar overweeg de voordelen met de nadelen van bijde systemen.

groet ronnie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
7-6-2012 21:59
Nu dan denken over één pc als centraal systeem voor het geluid en beeld.
Ik duw de beide radius 3000 speler meubels tegen elkaar, en ik construeer in het midden een monitor op een poot en er een toetsenbord onder.

Volgende stap
het geluid.
Een geluidkaart.
Wat is nu "processor vriendelijker" en betrouwbaarder met een pc en wat is nu de minimale eisen waar die pc aan moet voldoen?
Tuurlijk hoe sneller hoe beter, maar volgens mij heb je echt geen racemonster quadcore7 pc nodig om een beetje knap geluid te produceren en die virtual dj soepel te laten lopen.

Ik heb bijvoorbeeld tijden lang met een oude pentium 3 de mooiste geluid dingetjes gedaan met het programma soundforge.

optie 1: meerdere geluidskaarten in de pc, zo ja welke?
optie 2: een externe geluidskaart via usb
En dan weer welke?
Want het hoeft volgens mij echt geen hele dure te zijn om voldoende kwaliteit en betrouwbaarheid te bieden.

Van dit hele systeem is het wel de bedoeling dat het betaalbaar moet blijven, dus kom alsjeblieft niet met kaarten van 300 euro enzo want das makkelijk zat altijd wel goed.
Het gaat mij er nu net om dat de grap is dat het allemaal lekker betaalbaar best moet lukken, toch?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 1593
7-6-2012 22:25
Neem een externe usb geluidskaart met gebalanceerde lijnuitgangen. Sluit deze aan op gebalanceerde lijningangen van je mixer. Dit geeft je de minste kans op brom, ruis en andere bijgeluiden uit de PC. Of, indien mogelijk, gebruik digitale uit- en ingangen.

Mbt aansluiten en loskoppelen van een PC: zorg dat de PC geaard is, anders staat er ca 115V op de behuizing/aarde van de PC. Deze spanning kan bij aansluiten/loskoppelen een ingang van je mixer slopen.
Been there, done that, ...
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
7-6-2012 22:51
Ik heb alleen ongebalanceerde ingangen op de mixer beschikbaar.
Ik heb het al geprobeerd met een heel simpel 2 kanaals in en uit (RCA connectoren) usb extern kaartje, en dat ging al prima.

Uiteraard is alles in de drive in show wat geaard moet zijn, keurig netjes geaard sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 123
8-6-2012 00:21
Kijk even bij de native instruments serie.
Heb zelf nog een audio2dj (oude serie)
Nu is het een audio4dj dacht ik.
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 150
8-6-2012 20:30
ik draai al ruim 4 jaar met vdj (op moment 5) met de volgende set.
1x dmc-2 controller
1x maya44 usb kaart
1x 15inch touchscreenscherm (inbouw)
dit alles draait op een pc met 1.60GHZ - 1.99GB zonder problemen op geaard wcd met op elke lijnuitgang een groundloop.
heb alles netjes in een 4/10 hu case met connectorpaneeltje aan achterkant, toetsbord lade erin
kompleet setje dus.

pc van mij is wel wat minimaal met de specs (messchien wel aan vervanging toe), maar doet het nog goed.(klop het wel af laugh :D )
pc'tje nu de dag kost rond 50/100euro!?
elke stuiver die je meer kan/wil uitgeven kun je aan de specs verbeteringen van de pc uitgeven.

groet ronnie

ps. over het plaatsen van monitor:plaats hem netjes in het middelste meubeldeel met aan elke kant het meubeldeel met radius erin.heb je tog de opstelling wat je wou met de booth.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
8-6-2012 20:59
zit nu even rond te kijken naar usb geluidskaartjes.
Nu even heel computer minded:
wat is nu beter voor je geluid en de belasting van de pc:

één usb externe geluidkaart met 4 inputs (2x stereo)
of twee usb externe geluidkaarten met 2 inputs (1x stereo)

Wat prijs betreft maakt het niet zoveel uit om de oplossing met 1 of met twee kaartjes te kiezen.

Ik zit nu ook te denken dat ik inderdaad een scherm boven mijn mixer plaats, de pc onder in het meubel van de mixer, geluidskaart in het meubel van de mixer, en dan hoef ik alleen maar de 2 radius via usb op de pc aan te sluiten bij het opbouwen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
8-6-2012 22:36

Tom schreef:

zit nu even rond te kijken naar usb geluidskaartjes.
Nu even heel computer minded:
wat is nu beter voor je geluid en de belasting van de pc:

één usb externe geluidkaart met 4 inputs (2x stereo)
of twee usb externe geluidkaarten met 2 inputs (1x stereo)
Je bedoelt OUTputs neem ik aan.
Ik had vroeger een Maya met 1in en 4 out, maar die begaf het na 3 jaar.
Kan natuurlijk altijd, maar ik als ik nu moest kiezen nam ik i.i.g 2 stuks. (meer of minder aansluitingen maakt in DIT geval niet uit:)
Al was het maar om er 1 als spare te hebben.
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
9-6-2012 11:48
ja outputs inderdaad
Maar meer aansluitingen per kaart lijkt me wel wat uit te maken, want dat moet immers ook allemaal aangestuurd worden vanuit de pc toch?

De vraag is dus:
2 kaarten met twee usb uitgangen;
of een kaar met 4 usb uitgangen;
wat is beter voor je pc?

Ik ga wel uit van 24 bit kaartjes, omdat ik toch hier en daar lees dat dat beter geluid geeft dan 16 bit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
9-6-2012 13:42
2 of 4 uitgangen op een kaart hangt ook van de software af die je gaat genruiken, traktor werkt bv maar met 1 kaart, daar moet je dus minimaal 4 kanalen op hebben

Zoals eerder gezegd ik werk zelf met een externe usb kaart met 6 uitgangen om een extra voorafluistering te hebben, deze is wel wat duurder dan 100 euro, maar zou ook 2de hands kijken

De maya 44 of zoiets zou ik niet aanraden iig, instaleert slecht en ik heb er ook al 1 gehad waar 1 kanaal defect van raakte zonder enige aanleiding

Terug naar forum Reageer (zonder quote)